Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Nisan '14

 
Kategori
Güncel
 

'Ah Ulan Rıza' şiiri, Rezza Zarrab ve cari açığımız...

'Ah Ulan Rıza' şiiri, Rezza Zarrab ve cari açığımız...
 

Neden hala gelmedi? 
Saati mi şaşırdı bu hıyar? 
Gerçi hiç saati olmadı ama.. 
En azından birine sorar. 
Cebimde bir lira desen yok! 
Madara olduk meyhaneye 
Ahh eşek kafam benim. 
Nasıl da güvendik bu hergeleye? 
Gelse balığa çıkacaktık 
Ne çekersek kızartıp rakıyla yutacaktık. 
Kafamız tam olunca şarkılar döktürüp, 
Enteresan hayallere dalacaktık. 
Bu sandalı geçen hafta çalıntıdan düşürdük 
Arkadaşlar ısrar etti, 
Biz de iyi olur, bize uyar diye düşündük. 
Saat sekizde gelecekti. 
Bana beş milyon borç verecekti.. 
Yoksa o nemrut karısı kaçtı da, 
Onun peşinden mi gitti? 
Eğer öyleyse yandık! 
Gudubet gene yaptı yapacağını! 
Geçen sene merdivenden itip 
Kırmıştı Rıza’nın bacağını 
Korkuyorum, bir gün ya kendini asacak, 
Ya da horlarken Rıza’yı boğacak. 
Bak şimdi acıdım, aşkolsun adama... 
Ben olsam vallahi baş edemem! 
Hele beş tane velet var ki boy boy, 
Allah’tan düşmanıma dilemem 
Aslında iyi çocuktur Rıza, efendi huyludur. 
Herkesin suyuna gider. 
Yoksa, kalıba vursan hani, 
Tek başına on tane adam eder. 
Bir keresinde hiç unutmam, 
Üç beş zibidi haraca dadandı. 
Rıza sandalyeyi kaptığı gibi 
Herifleri hastaneye kadar kovaladı! 
Aynı mahallede büyüdük, 
Aynı kızları sevdik, 
Aynı kafadaydık. 
Orta ikiden bıraktık, matematik ağır geliyordu. 
Biz başka havadaydık. 
Aynı gömleği giyer, aynı sigaraya takılır, 
Aynı takımı tutardık. 
Fener’in maçına iddiaya girer, 
Millete az mı yemek ısmarlattık. 
Bir tek askerde ayrı düştük. 
Bana Bornova düştü, ona Gelibolu. 
Döner dönmez evlendirdiler, 
En büyük salaklığı da bu oldu. 
Bense hiç düşünmedim, zaten param yoktu. 
Hep tek tabanca gezdim... 
Benim beğendiğimi anam istemedi, 
Onun gösterdiğini ben sevmedim. 
Neyse bunlar derin mevzu.. 
Anlaşıldı bu herif gelmeyecek 
Ufaktan yol alayım. 
Anam evde yalnız, şimdi meraktan ölecek. 
Gittim, vurdum kafayı yattım. 
Rüyamda gördüm gülümseyerek geldiğini... 
Ne bilirdim yolda kamyon çarpıp, 
Hastaneye kavuşmadan can verdiğini?! 
Vay be Rıza........... 
Sonunda sen de düştün Azrail’in peşine! 
Dün boşuna günahını almışım. 
Ne olur kızma bu kardeşine... 
Öğlen kahvede söylediler. Rıza ölmüş! dediler. 
Ne kolay söylediler. 
Sanki dev bir taş ocağını, 
Kökünden dinamitleyip, üstüme devirdiler! 
Ahh dostum... O kocaman gövdene 
O beyaz kefeni nasıl kıyıp giydirdiler? 
O zalim tabutun tahtalarını, 
Senin üzerine nasıl böyle çivilediler? 
Yani sen şimdi gittin!... 
Yani bir daha olmayacak mısın? 
Yani bir daha borç vermeyecek, 
Rakı ısmarlamayacak mısın? 
Peki, beni kim kızdıracak? 
Kim zar tutacak, kim ağzını şapırdatacak? 
Peki, beni bu köhne dünyada 
Senin anladığın kadar kim anlayacak? 
Ulan Rıza..... 
Ne hayallerimiz vardı oysa... 
Ne acayip şeyler yapacaktık. 
Totoyu bulunca dükkan açıp, 
Adını Dostlar Meyhanesi koyacaktık. 
Talih yüzümüze gülecekti be... 
Karıyı boşayıp, 
Sıfır bir Mercedes alacaktık. 
Hafta sonu iki yavruyu kapıp 
Boğaz yolunda o biçim fiyaka atacaktık. 
Ah ulan Rıza....... 
Bu mahallenin nesini beğenmedin de, 
Öte yana taşındın? 
Arasıra gıcıklaşırdın ama inan... 
Benim en kral arkadaşımdın. 
Ulan Rıza....ben şimdi bu koca deryada tek başıma ne halt ederim? 
Senden ayrılacağımı sanma... 
Birkaç güne kalmaz ben de gelirim. 

Bu şiiri oldum olası severim…

Zaman zaman bıkmadan dinlerim ve duygulanırım…

Bu günlerde yine duygulandım...

Rezza  Zarrab’ı dinliyorum gözlerim kapalı…

Ve beş veya altı tane daha Rezza Zarrab’ımız olsa, ülkenin ekonomisi ayağa kalkacak..!

Ekonomide ne cari açık kalacak, ne iç, ne de dış borç..!

Ah Rezza Ah…

Niye senden birkaç tane daha yok?

Rezza Zarrab’ı kopyalayıp çoğaltsak nasıl olur?

Ülkemizin geleceği Rezza Zarrab’ların çoğalmasına bağlı..!

Yaratılan ekonomik mucizenin mimarlarından birisi olan Rezza Zarrab’ı tanrı başımızdan eksik etmesin..!

Cari açığımızı kapatan değerli vatan evladı(!) Rezza Zarrab’ın ne kadar vergi verdiğini bilen var mı?

Türk Bayrağı önünde söyleşi gerçekleştiren “Havuz Medya”sının değerli(!) gazetecilerinin aklına böyle bir soru sormak gelmiyor.

Bugünlerde Anayasa Mahkemesinin verdiği kararlar “milli” değil, Rezza Zarrap “milli..!”

Rezza Zarrab’ı ve ortaklarını yakalayan hakim, savcı ve polisler darbeci, Rezza Zarrab vatansever..!

Ülke olarak böylesi vatanseverlere(!) ihtiyacımız var!

Amacımız böylesi vatanseverleri(!) korumak, onlara darbe yapanları yok etmek olmalıdır..!

Vatansever Rezza Zarrab öyle güzel hesap yapıyor ki; halkımız hemen ne kadar vatansever birisi olduğunu anlayıp, böylesi vatanseverlerin önüne yatanları bile aklayıp paklayıveriyor!

Hürriyet yazarı Mehmet Y.Yılmaz Rezza Zarrab’ın konuşmalarından hareketle ortaya bir hesap koyuyor ve cari açığın kapanmasına katkı yapmadığını iddia ediyor…

Rezza sen Mehmet Yılmaz gibilere bakma, onlar ülkeyi senin kadar sevemezler(!)

Senin vatanseverliğin bir başka!

Sahi Rezza sen hangi vatanı seviyorsun?

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..