Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '18

 
Kategori
TV Programları
 

"Avlu" Zirveyi, Bile İsteye "Bir Zamanlar Çukurova"ya Verdi!

"Avlu" Zirveyi, Bile İsteye "Bir Zamanlar Çukurova"ya Verdi!
 

Avlu'un başrolü Demet Evgar'ın canlandırdığı Deniz karakteri...


Bile isteye diyorum çünkü; Avlu yeni sezon ilk bölüm kadar, içi boş ve özensiz bir başlangıç yapan başka dizi görmedim.

Gelen gideni aratır misali...

Benim açımdan; tam anlamıyla büyük bir hayal kırıklığı oldu.

Zira ben Avlu dizisini sevenlerdenim...

Rezidans'da oturan, ortalama üstü bir hayata sahip bir kadının hayatının değişmesini ve o karakterin evrildiği halleri izlemek bana keyif veriyordu.

Ayrıca hem sert bir üslubu var,
Hem de geçen sezon yayınlanan diğer dizilere bakıldığında farklı bir iş olduğu apaçık ortada...
Bu nedenle de; geçtiğimiz sezon tutmuş olması, seyircinin peşine takılması, beni ayrıca memnun etti.

Lakin,,,
Eğer dün akşama gelirsek, fena halde çuvalladılar, net bilgi.
Hem de öyle böyle değil.

Bu kadar mı yürümeyen, merak duygusu sıfır, sıkıcı bir bölüm yazılır arkadaş?

Ben bile, diziyi seven biri olmama rağmen, Bir Zamanlar Çukurova dizisine kaçtım, gerisini siz düşünün.

Hoş, sonra netten kaldığım yerden bölümü izledim ama nafile...

Gerçekten şaşkınlık içindeyim.
Altın tepsiyle günü, Bir Zamanlar Çukurova'ya bıraktılar...

Geçmiş olsun.
Kimse mi senaryoyu okumadı?
Biri olsun, biz ne yapıyoruz arkadaş demedi mi?

O dizinin en önemli unsuru, Demet Evgar 'ın canlandırdığı Deniz karakteri...Bölüm boyunca ana karakteri tıktılar bir hücreye, bir o yana, bir bu yana kaykıldı durdu.

Altına döşemişler müziği...
Kağıt üstünde bir cümlelik sahneler, çekilmiş üç dört dakika...
Oh mis gibi...

Deniz'i ortaya çıkarmak ve etken hale getirmek ancak bölümün sonunda akıllarına geldi.
Dün yayınlanan bölümün neredeyse tamamında; Ceren Moray'ın canlandırdığı Azra oradan oraya yürüdü, racon kesip durdu.
Sanki "Azra'nın hapishanede bir günü" isimli diziyi izliyoruz.
Hoş,,, onun sahneleri de boştu ya neyse...

Merak yok, takip duygusu yaratacak bir şey yok.
Yani ne izledik, bize ilk bölümde ne anlattılar, ben anlamadım.
İzlerken de içim sıkıldıkça sıkıldı.

Bir de yeni Müdür çıktı ortaya...
Kendisi temizlik hastası...
Onu da bölüm boyunca tanıtmaya çalışıp durdular.

Pardon, düzelteyim...
Dizinin adı; "Azra'nın hapishanede yeni müdürle bir günü" olursa, daha uygun olur.
Bu arada bir hapishane müdürü nasıl oluyor da, kendi kafasına rapor olmadan bir hükümlünün ilaçlarını kesebiliyor,  anlayamadım.

Ama hı hı dedim, geçtim...
Başka?

Bir tutam da Kudret vardı.
Kendisinden tam umudu kestiler, fişini çektiler, oh kurtulduk derken...
Nasılsa canlanıverdi.

Tövbe tövbe.. .
Hayatımda hiç bu kadar abuk subuk canlanma sahnesi görmedim.

Üstüne de Nursel Köse 'nin karikatür oyunculuğu eklenince gözlerim kanadı, net bilgi.

Ayrıca dizinin orjinalinde Kudret ölüyor.
Neden bizim dizide öldürmemişler, gerçekten anlamadım.
Zira ben bu kadar kötü oyunculuk görmedim.
Beden dili, mimikleri, abartının da üzerinde...
Hele hele Demet Evgar'ın ince ayar oyunculuğunun yanında, daha da abartılı geliyor, iyice göze batıyor.

Geçen sezon da kendisine zor dayanmıştım, bu sezon herhalde öldürürler de kurtuluruz dedim ama maalesef.
Şimdi ne halt edecekler, Kudret'i nasıl konumlandıracaklar gerçekten merak ediyorum.
Yahu kadını uyandırma şeklinizden belli, eksilerde hayal gücü ile yazdığınız.
O zaman risk almayın, olay örgüsünü aslına bakarak takip edin, içeriği de bize uyarlayın, olsun bitsin.

Ama yok...
İlla iyi giden işi mahvedecekler.

Yani demem o ki; çok uzun zamandır içi bu kadar boş bölüm izlemedim.
Ve yukarıda yazdığım gibi, Bir Zamanlar Çukurova'ya kaçtım.
Onda da tatlı hamleler vardı, net bilgi.
İzlerken keyif aldım mı?
Valla fena değildi, aldım.

Eğer Avlu bu kafada giderse, Jet Sosyete de geçen sene kıvamında ilerlerse, aman aman harika demesem de Bir Zamanlar Çukurova 'ya kayacağım gibi görünüyor.

Tabi bir de Kanal D 'de 27 Eylül akşamı ilk bölümü ile ekrana gelecek Bir Umut Yeter de var.

 

Gelelim 20.09.2018 tarihli reyting tablosuna...

Bir Zamanlar Çukurova; Total'de 6.18 reyting, AB'de 5.68 reyting ile her iki kulvarda da birinci oldu.

Avlu; Total'de 5.20 reyting ve AB'de 5.46 reyting alarak, her iki kategoride de ikinci sırada yer aldı.

Bizim Hikaye; Total'de ortalama 4.87 reyting ile üçüncü, AB'de 3.90 reyting ile beşinci oldu.

***********************

Blog'uma da beklerim... :)

http://www.bibaksana.com.tr/

 

 
Toplam blog
: 172
: 1971
Kayıt tarihi
: 08.06.06
 
 

Okur, gezer, izler ve yazar...                 ..