Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Şubat '12

 
Kategori
Futbol
 

A Milli Takım'da yeni dönem başladı!

A Milli Takım'da yeni dönem başladı!
 

Türkiye A Milli Futbol Takımımız, Slovakya'yla Bursa Atatürk Stadyumu'ndaki hazırlık maçında karşılaştı. Abdullah Avcı yönetimindeki ilk müsabakasına çıkan kırmızı beyazlı takımımız, sahadan 1-2'lik mağlubiyetle ayrıldı. 

Öncelikle teknik direktörümüzün oluşturduğu kadro çok önemli. Aday kadrodaki isimlerin çoğu genç isimlerdi. Abdullah Avcı, ne olursa olsun her şartta milli takıma çağırılan futbolcuları bu sefer çağırmadı. Açıkçası takımı için çalıştığının birinci göstergesi budur bana göre. Yeni isimler keşfederek, onlara forma verdi. İnanıyorum ki, sahada ter döken her futbolcumuz, ileride çok daha iyi yerlere gelecektir. Fakat artık birilerinin onları görmesi ve şans tanıması gerçekten olumlu, Türk futbolunu ileri taşıyacak bir hamle. 

Sahaya Sinan, Semih, Ömer, Gökhan, Caner, Mehmet Ekici, Arda, Nuri, Mehmet Topal, Olcan, Mustafa on biriyle çıktık. On ayrı takımdan on bir futbolcu. Yani bu sefer sahayı Galatasaray ve Fenerbahçe egemenliğindeki kırmızı beyazlılar kaplamadı. Birçok ismi ilk 11'de ilk defa gördük. Bu durumda açıkçası, Slovakya karşısında iyi bir galibiyet beklemek çok da gerçekçi bir yaklaşım olmazdı. 

Tabii maçın İstanbul dışında bir yerde oynanması da çok önemli bence. Anadolu'daki insanlar futbola aç. Ve Bursa gibi bir futbol kentinde, böyle bir müsabaka oynanması şehir adına gurur vericiydi. Ben de stattaki yerimi almıştım. Genel görüntü itibariyle, yenilsek bile kötü bir futbol oynadığımızı düşünmüyorum. Gözüme sadece rakibin sol tarafı etkili kullanması fazlasıyla çarptı. Caner'in bölgesinden çok fazla atak yapma fırsatı buldular. İleri gittiğinde dönemediğini gördüm Caner'in. Bir de, onun bek değil de, kanatta daha etkili olduğunu düşünüyorum. Bunun dışında, Semih ve Ömer ikilisi de dikkatimi çekti. Bazı hataları muhakkak olacaktır ama milli takımın geleceği için kilit isimler olduklarını gösterdiklerini söyleyebilirim. Attığımız golde de, Semih'in asisti, Ömer'in vuruşu vardı. 

Orta sahaya gelince, Olcan'ın yine etkili olduğunu gördüm. Oyununu beğendim. Arda kendini yıprattı ama yine de ondan beklentiler, özellikle de takım kaptanı ve bu takımın "abisi" sayılabilecek olmasıyla daha fazla. Mehmetler, forma buldukları sürece daha iyi olacaktır. Nuri de bir Real Madridli oyuncu olarak bence daha da iyisini ortaya koymalı. Mustafa da alışma sürecinde. Tabii oyuna sonradan girenler de var. Herkesi tek tek değerlendirmiyorum, çok iyi gözlemleme fırsatı bulamadım ama genel görüntüden bahsedebilirim. 

Beraber oynadıkça, iyi olacak bir takım görüyorum açıkçası. Henüz birbirinin oyun stilini bilmeyen ve buna alışık olmayan futbolcular bir arada. Belirli bir sürece ihtiyacı var A Milli Takımımızın ve istediği sürecin de önünde olduğunu düşünüyorum. Sahada ezilmediler. Kazanma hırsları da vardı. Bence her oyuncu, Abdullah Hoca'nın elinden formayı almak için mücadele edecektir. Çünkü bir şey görüldü. Teknik direktörümüz, hak edene şans tanıyacaktır. Takımın yeniden yapılanması ve daha iyi yerlere gelmesi için birazcık daha sabretmemiz gerekiyor, eğer bunu yapabilirsek, her şeyin çok iyi olacağına inanıyorum.

Yeni döneminde A Milli Takımımıza ve teknik patronumuza başarılar diliyorum, her şeyin daha güzel olması dileğiyle... 

Yolun açık olsun Abdullah Avcı! 

 
Toplam blog
: 313
: 1350
Kayıt tarihi
: 21.03.07
 
 

1996'nın ilkbaharının dünyaya getirdiği birçok çocuktan biriyim. Milliyet Blog'da yazmaya yaşım h..