Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '18

 
Kategori
Sağlık
Okunma Sayısı
151
 

A Vitaminin Önemi / Hangi Besinlerde Bulunur

A Vitaminin Önemi / Hangi Besinlerde Bulunur
 

İnsan belli bir yaştan sonra hastalıklarla karşı karşıya geliyor, benimde yaşım gereği bazı hastalıklarla cebelleşiyorum. Bugün sizlere A vitamini ile ilgili bilgiler vereceğim. Günde birkaç ilaç kullanıyorum nedenle sağlıkla ilgili yazılar okuyup araştırıyorum.

Vücudun kendini yenilemesi ve dinç tutması için önemli bazı vitaminler vardır. Bunlardan birisi A vitaminidir. Bu vitamin vücudu besler, cildi ve dişleri korur ve diğer beyin faaliyetlerini geliştirir, beyin dokularını besler. Gözlere çok yararları vardır. Tek başına alındığında büyüme ve gelişmeyi sağlar, kemik ve köklerini besler, saç dökülmelerini. Tırnakların kırılmalarını önler. Ayrıca göz bozuklarını tedavi eder ve cildin nemli kalmasını sağlar. Her şeyin azı karar çoğu zararlıdır yeterince bilinçli almak gerek. Sağlık ve mutluluk dileklerimle.

NAHİDE ÇELEBİ

 

A vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

A vitamini bakımından zengin olan besinlerin başında et ve et ürünleri gelir. Bu nedenle hayvanlardan sağlanan gıdalar a vitamini bakımından değerlidir. A vitamini nelerde var? Başlıklı bir listemiz olsaydı, ilk sıra hayvansal gıdaların, ikinci sıra bitkisel gıdaların olurdu. En önemlisinden başlayarak listemizi oluşturalım.

A vitamini içeren hayvansal besinler

Karaciğer (Hinde ciğeri, dana ciğeri, kuzu ciğeri) Somon, Tavuk, Yumurta (Sarısı vitamin bakımından beyazı protein bakımından zengindir.) Balık yağı (Omega 3), Keçi sütü (aynı zamanda göbek yağlarının erimesine olanak tanır.) Böbrek, Süt, Tereyağı, Peynir, Morina ciğeri yağı (Morina bir balık türü.) A vitamini içeren bitkisel besinler. Bal kabağı suyu, havuç, mango, greyfurt, kırmızı toz biber şeftali, ıspanak, kayısı, karnabahar, şalgam bitkisi ve suyu, bezelye, fasulye, kavun, organik domates Patates (yağsız fırınlanmış şekilde tüketin.),Göbek marul, pazı, roka, tere, dereotu, maydanoz, brokoli .

Yeterli miktarda a vitamini tüketmezsek neler olur?

Vücudun ihtiyacı kadarının altında a vitamini tüketmek öncelikle kemik ağrısına neden olacaktır. Sonrasında net ve iyi görememe, gece gözün görüşünde zayıflama gibi sorunlar ortaya çıkacaktır. Ardından göz yanması ve göz ağrıması gibi sağlık sorunları baş gösterecektir. Ellerde ve cildin farklı kısımlarında kurumalar ve doku bozulmaları gözlemlenecektir. Ardından sözünü ettiğimiz yerlerde deri dökülmesi ve devamında da çatlamalar meydana gelecektir. El çatlamasının %55 nedeni a vitamini eksikliğidir. Ayrıca belirtelim ki, vücudunuz yeterince a vitamini almadığı için bağışıklık sisteminiz güçsüzleşecektir. Bu da kış hastalıklarına yakalanmanızı kolaylaştırır. Şimdi hepsini hızlıca bir toparlayalım. Dişler dökülür. Kemik ağrıları artar, deri dökülür, el ve topuklarda çatlaklar oluşur, kemik ağrıları artar, görüşte zayıflama olur, hastalıklara ve enfeksiyonlara yakalanma riski fazlalaşır.

A vitamini içeren besinleri bu nedenle günlük öğünlerinizin arasına sıkıştırın. Günlük yeterli miktarda a vitamini tüketerek yukarı da saydığımız olumsuz rahatsızlıklara karşı önleminizi alabilirsiniz. Böylece daha güzel ve daha sağlıklı bir yaşantı sürebilirsiniz

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Kemik ağrısı yok da tırnaklarda çatlama filam...

Kerim Korkut 
 01.07.2018 16:20
Cevap :
Kerim Kardeş A vitamini önemli bir vitamin almak gerek.Selam ve sevgiler teşekkürler. NAHİDE ÇELEBİ  01.07.2018 20:12
 

Beden ve ruhumuzu onarıp iyileştiren vitaminlerin eksikliğini gidermeliyiz elbette.Ve organlarımızın tüm ihtiyaçlarını karşılamanın,sağlığımız adına vazgeçilmez bir kural olduğunu daima akılda tutmalıyız.Elinize sağlık öğretmenim.Sağolun.Selam ve saygılarımla sağlık içinde kalınız.

Abbas Oğuz 
 29.06.2018 18:47
Cevap :
Sayın Oğuz! Değerli yorumunuza çok teşekkür ederim.Vitaminler sağlığımız açısından önemli, her birisinin ayrı ayrı yararları var.Sağlık ve mutluluk dileklerimle selam sevgi ve saygılar.NAHİDE ÇELENİ  30.06.2018 9:00
 

Kıymetli bilgiler... Dengeli beslenmeye de dikkat çektiğiniz için teşekkür ederim, Hocam. Selâmlar...

İsmail Hakkı CENGİZ 
 29.06.2018 8:48
Cevap :
Sayın Cengiz! A vitamini hayvansal besinler et karaciğer sakadat tavuk balık, bitkisel besinlerde bulunur.Yazıda bahsedilmiş okumanızı öneririm.Değerli yorumunuza çok teşekkür ederim.Selam sevgi ve saygılar.NAHİDE ÇELEBİ  29.06.2018 19:26
 

Bilgilendirdiğiniz için çok teşekkürler Nahide Hanım. Esen kalınız.

Şahin ÖZŞAHİN 
 28.06.2018 23:29
Cevap :
Sayın Özşahin,sizlere yardımcı olmak için bu yazımı kaleme aldım.Değerli yorumunuza çok teşekkür ederim.Selam sevgi ve saygılar.NAHİDE ÇELEBİ  29.06.2018 8:03
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1839
Toplam yorum
: 11217
Toplam mesaj
: 162
Ort. okunma sayısı
: 1028
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster