Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '14

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
454
 

A Vitamininin 7 muhteşem sağlık faydası!

A Vitamininin 7 muhteşem sağlık faydası!
 

Yağda eriyen vitaminlerden biri olan A Vitamini bakın nelere iyi geliyor!

İşte A Vitamininin sağlık faydaları!

Yağda eriyen vitaminlerden biri olan A Vitamininin sağlığımıza faydası büyük. Bu nedenle yeteri kadar A Vitamini almak oldukça önemli. Vücudumuz A vitaminini, direkt ya da endirekt olarak 2 şekilde elde eder. Hayvansal yağlardan alınan A vitamini vücuda direkt olarak alınıyor. Fakat bitkisel kaynaklı, yani sebze ve meyvelerden alınan A vitamini vücuda doğrudan etki etmiyor. Bitkisel A vitamini vücudumuza karetenoidler halinde giriyor ve vücut bu karetenoidleri vitamine dönüştürüyor.

Her iki kaynaktan da A vitamini almak önemli fakat hayvansal gıdalardan aldığınız A vitamini konusunda dikkatli olmalıyız. Örneğin yumurta sarısından aldığınız A vitamini vücutta birikerek zehirli maddelere dönüşebiliyor. Günlük A vitamini ihtiyacı erkeklerde 1000 mg, kadınlarda ise 800 mg'dır.

* A vitaminin faydalarından ilki, görme duyusu üzerindeki olumlu etki. Gözlerimizin düzgün işleyebilmeleri için yeterli miktarda A vitamini tüketmeliyiz. A vitamini gözlerimizin değişen ışığa alışmasına yardımcı olur ve gözlerimizdeki nemi korur.

Tüm bunlara ek olarak yeterli miktarda A vitamini tüketildiğinde yaşlılığa bağlı olarak ortaya çıkan görme bozukluklarını da engeller.

* Sağlıklı dişler ve kemikler için A vitamini son derece önemlidir.

Kalsiyum, magnezyum ve D vitamini kemik sağlığıyla ilişkilendirilen 3 önemli mineral ve vitamin, fakat A vitamini de en az bu besin maddeleri kadar faydalı. A vitamini kemiklerin normal büyümesini ve sağlıklı gelişmesini sağlar. Ayrıca dişlerde, diş minesini oluşturan dentin üretilmesine de yardım eder.

Fakat bu vitamin konusunda dikkatli olmalıyız, çünkü retinol formundaki hayvansal kaynaklı A vitamininin fazla tüketilmesi, kemiklere zarar veren hücreleri harekete geçirerek kemiklerin zayıflamasına neden olabiliyor.

* A vitamini, sağlıklı bir bağışıklık sistemine sahip olmamız için vücudumuzun ihtiyacı olan besin maddelerinden biri.
Kan hücrelerinden bakteri ve virüslere karşı savaşan akyuvarların aktivitelerini arttırıyor.

* Mikrop ve bakterileri bir bariyer gibi vücudun dışında tutan mukoza arının nemli kalmasını sağlamak. 

* Hayal ettiğiniz sağlıklı ve güzel cilde A vitamini sayesinde kavuşabilirsiniz. Cildinize zarar veren serbest radikallerle savaşan A vitamini, cildinizin nemini korur ve cilt yağının üretilmesini azaltarak akne oluşumuyla mücadele eder.

* A vitamini, normal hücrelerin kanser hücrelerine dönüşmesini engelleme özelliğine sahip. Bu özelliğinden ötürü A vitamini belli kanser tipleriyle mücadeleye yardımcı olabilir.

Amerikan Kanser Birliği, bazı nadir görülen kanser türlerinin A vitaminiyle tedavi edilebileceğini belirtiyor. Yalnız kanseri önlemek için A vitaminini tam önerilen miktarda tüketmelisiniz. Fazla A vitamini tüketildiğinde ise akciğer kanseri riskinde ciddi bir artış görülebiliyor.

* A vitamini hücre gelişimi ve bölünmesinde oldukça etkili bir rol oynuyor. Hücrelerin normal bir şekilde gelişmesi için A vitaminine ihtiyacımız var. Hücrelerin büyümesini sağlayan temel bileşenlerden biri olan glikoproteinleri oluşturmak için A vitamini gerekiyor. A vitamini al yuvarlarda dahil olmak üzere tüm vücudunuzdaki hücrelerin gelişimini ve bölünmesine yardımcı olur.

* A vitamini üreme sağlığı için de oldukça önemli bir mineral. Hem kadınlar hem de erkekler sağlıklı bir üreme sistemi için A vitaminine gereksinim duyar. Erkeklerde sperm üretimi için ihtiyaç duyulan A vitamini, kadınlarda normal bir üretkenlik döngüsü sağlanması için gerekli.

Peki, bu A vitamini nelerde, nerelerde bulunur?

Bu vitamin daha çok yeşil ve sarı sebzelerde, sarı meyvelerde bulunur. Kabak, pazı, şalgam, tatlı patates, ıspanak, havuç, bezelye, pırasa, kuşkonmaz, yeşil fasulye, kırmızıbiber, domates, maydanoz gibi sebzelerde bol miktarda A vitamini bulunur. Kavun, greyfurt, kayısı gibi meyvelerde de bu vitamin bulunmaktadır.

Bu vitamin süt ürünlerinde, omega 3 bakımından zengin olan balıklarda ve protein açısından zengin et ürünlerinde yeteri kadar bulunur. İnek ve keçi sütü, peynir, yoğurt gibi süt ürünlerinde yeteri kadar A vitamini bulunur. Bunların dışında yumurta, ciğer, somon, sardalya ve turna balığı, karides ve tavukta bu vitamini barındırır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 3842
Toplam yorum
: 6442
Toplam mesaj
: 310
Ort. okunma sayısı
: 3072
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster