Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '06

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Aaa... Kadına bak!

Aaa... Kadına bak!
 

Bugün iş yerinde molaya çıkarken iki bayan karşıdan geliyordu. Sandalyemle yanlarından geçerken beni gören bayan diğer arkadaşının kolunu dürterek “ Aaa, kadına bak! hem sakat hem de ruj sürmüş! ” dedi. Duyduklarıma inanamadım “ Pardon bana mı dediniz? ” diye sordum. Duyduğumu fark edince mahcup bir şekilde “ Aslında lafım size değildi tam tersine sizin sandalyede bile ne kadar bakımlı olduğunuzu görünce şaşırdım ve arkadaşıma sizi örnek olarak göstermek istedim, özür dilerim. ” dedi. Kendisine bir trafik kazası sonucu yanlış ilk yardım nedeniyle felç olduğumu, kalbim beynim ve duygularımın hala onlarınki kadar sağlıklı olduğunu söyledim.

Aslında belki de şaşırmakta haklıydılar: çünkü sokaklarda engelli göremiyorlar, onları görememelerinin sebebi de engellilerin çoğunun evlerinde hapis yaşaması. Sadece Türk filmlerindeki bacaklarına kareli battaniye örtmüş engellileri hatırlıyorlar.

Oysaki Amerika, İngiltere, Fransa ve daha birçok gelişmiş ülkede çekilmiş filmlere bakın, genelde ünlü kişilerin canlandırdığı engelli karakterler: doktor, iş adamı veya siyasetçi olarak karşımıza çıkıyor.

Hatırlayacaksınız: Tom Cruise " Doğum günü 4 Temmuz " da, tekerlekli sandalyeye mahkum bir Vietnam gazisini canlandırmış ayrıca boks maçı esnasında aldığı ağır darbe sonucu felç kalmış bayan bir boksörün yaşam mücadelesini anlatan “ Milyon dolarlık bebek ” filmi Oscar almıştı.

Belki de engelliler sadece yabancı filmlerin içinde soyutlanmadan yaşamlarını sürdürebiliyorlar… Türkiye’miz ise engellilere sinema perdesi mesafesinden bakıyor…

 
Toplam blog
: 21
: 1227
Kayıt tarihi
: 02.12.06
 
 

1962 doğumluyum. 1994 senesinde geçirmiş olduğum bir trafik kazası sonucunda omurilik felçlisi oldum..