Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '09

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

AB Formatında ,HEM Modüler Tiyatro Eğitimi

AB Formatında ,HEM  Modüler Tiyatro Eğitimi
 

İZMİR- ALİAĞA’DA, MODÜLER EĞİTİM SİSTEMİNE UYGUN TİYATRO DERSLERİ, TÜPRAŞ HALK EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BÜNYESİNDE BAŞLAMIŞTIR…

Ülkemizde eğitimin çağdaş normlara uygun gelişebilmesi için hazırlanan ve öğrenci merkezli olan modüler eğitimin en canlı örnekleri, Tüpraş Halk Eğitim Merkezinde halkımıza sunuluyor.

Nihayet, Tiyatro Eğitimi, alanında akademik eğitim almış ve eserler vermiş, bu işin kitabını yazmış yeteneklerin ellerine teslim ediliyor.

Geçen dönemlerde, tahsil derecesinin ne idüğü belirsiz kişilerin, Halk Eğitim Merkezlerinden ‘’bir şekilde ‘’ elde ettikleri sertifikalarla, resmi kurum çatısı altında, ders vermeleri (?) artık mazide kaldı.

Kendine ‘’Tiyatrocu süsü veren ‘’ her önüne gelenin ya da ‘’adamını bulanın ‘’ HEM'lerde, tiyatro eğitimi vermeye soyunduğu günler artık geride kaldı.

Eskimiş ve yasa dışı yöntemleri devam ettirmek isteyenler de hem kendilerini; hem de kurumlarını zor durumda bırakırlar.

AB normlarına uygun diplomalar / sertifikalar vermek amacıyla hazırlanan ve Tüpraş Halk Eğitim Merkezimizde, 26 Ekim tarihi itibariyle başlayan Modüler Sistem Tiyatro Eğitimi, MEB onayıyla, bizzat tarafımdan başlatılmıştır.

Halk Eğitim Merkezimizin faaliyetlerine önemli destek hizmetleri olan Aliağa Belediyesi, semtlerimizde konuşlandırılan Mahalle Konaklarını da Halk Eğitim Müdürlüklerine tahsis ederek önemli bir misyonu yerine getirmiştir.

Dileğimiz odur ki diğer konakların da en kısa sürede eğitim yuvası haline gelmesidir.

Bazı değerli yerel yöneticilerin de mahallelerindeki sanatsal uğraş veren kursiyerlere ve hocalara köstek olmak yerine destek olmayı yeğlemelerinin menfaatleri icabı olduğunu hatırlatmakta yarar vardır.

Zira sanat düşmanlarını sevmeyen bir kitle çığ gibi gelmektedir.Bunların çoğu,bugün elli binleri bulan benim öğrencilerimdir.

Bu çığın altında kalan nefes alamaz !..AKUT bile kurtaramaz onları !.

& & & & & & & &

Eğitime tam destek veren Aliağa Belediyesi ‘ne, ben ve kursiyerlerim teşekkürlerimizi sunarız.

Bu bağlamda, Halk Eğitim Merkezimizin, Modüler Tiyatro kurs çalışmalarımızın teorik çalışmaları, Kazım Dirik Mahalle Konağında başarıyla sürdürülmektedir.

Öğrenciler, yorgunluklarını, hobi sanat merkezimizde Ebru ve resim yaparak atmaktadırlar.

Çalışma merkezimizin Halk Eğitim Sahnesine yakın oluşu da kursiyerlerimizin uygulamalı çalışmalarında çok yararlı olmaktadır.

Kent Kaymakamlığının ve Milli Eğitim Müdürlüğümüzün, bu türlü eğitim merkezlerinin daha sağlıklı biçimlendirilmesi yolundaki desteklerinin süreceğine inancımız tamdır.

Modüler eğitimin amacı ve yararları nelerdir ?..

  • Modüler eğitimin öğrenci merkezli olmasından dolayı, kursiyer kişilerin yaratıcılığı ön plandadır.
  • İşsiz kalmış ya da evinde oturarak körelmeye başlamış insanlarımızın ufkunu açan

önemli bir çalışma gündemdedir.

  • Drama çalışmaları, diksiyon aktiviteleri ve vücut dili eksersizleriyle başladığından adeta bir spor zevki aşılamaktadır.
  • Çalıştırıcı kişilerin üstün yetenekli ve akademik lisansa sahip olmaları nedeniyle kursiyerlerde kendine güven oluşmaktadır.
  • Bir programa uyarak süren Tiyatro Üniteleri projelerle desteklendiğinden parçadan bütüne gidiş keyifli bir hale gelmektedir.
  • Tiyatro öğrencilerinin belli bir ezber senaryoyu canlandırmaları yerine, kendilerince ortak üretilen ve yaşama dair dramaların anlam kazanmasına olanak sağlanmaktadır.
  • ‘’Her insanın bir değer ve yetenek olduğu ‘’inancıyla yola çıkan biz uzman öğreticiler,

kişilerde gizli kalmış olan yetilerin ortaya çıkarılmasında önemli bir misyonu yerine getirmekteyiz.

* Her yaş grubundan insanların rahatlıkça tiyatro eğitimi almalarına olanak sağlanmıştır. Ezberci zihniyet yerine yaratıcı kimlik ön plandadır.

  • Modüler Tiyatro eğitimi, AB ülkelerinde bugün uygulanan eğitim modelleriyle örtüşmektedir ve kurslar sonunda verilecek olan başarı belgeleri de Avrupa ülkelerindeki tüm halk eğitim merkezlerinin eşdeğerinde olacaktır.
  • Böylece halkımız, gençlerimiz eğitimin en güzelini hak etmektedir.
  • Bu sistemle insanlarımızın enerjileri olumlu yöne kanalize edilmiştir.
  • Davranış bilimleri, insan ilişkileri, empati duyguları gelişmektedir.
  • Eser yazan, düşünen, sorgulayan, sorun çözen bireyler yetiştirmek ilke edinilmiştir.
  • Toplumu yüceltecek, çağdaş yorumlar getirecek ;kardeşlik duygularını pekiştirecek gençliği yetiştirmek hedeflenmektedir.

Daha saymakla bitirilemeyecek beceriler kazanan tiyatro kursiyerleri, toplumsal uzlaşıda ve iç huzurun sağlanmasında sanatın ne denli önemli olduğunun bilincine varacaktır.

Bu misyonun, 40 kez Hacca gitmekten; tonlarca ağırlıkta kurbanlar kesmekten evlâ olduğunu akıllı insanlar bilirler.

Kardeşlik bağlarımızın daha da güçleneceği günlere hep beraber kavuşmak temenimizdir.

Eğitime ve eğitimciye verilecek destek, kendinize ve çevrenize yapacağınız en büyük iyiliktir.

Değerli dostlarımın, okurlarımın Kurban Bayramını tüm içtenlikle kutlar,saygılarımı sunarım.

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..