- Kategori
- Siyaset
ABD, Türkiye'de, "imam-vali" ve "imam-bürokrat"lardan oluşan bir yönetim istiyor - 3
Türkiye'nin gerekçesi ise,bu okullarda devlet yönetimine sızacak "imam-vali" ve "imam-bürokrat" yetiştirilmesi...
FETHULLAH GÜLEN, GELCEĞİN "İMAM-VALİ" VE "İMAM BÜROKRAT" OLACAK "KÜÇÜK İMAMLARI" HANGİ OKULLARINDA YETİŞTİRDİ?
Onların, devletin ve mevcut hükümetlerin yönetim kadrolarında yerleştirilmesini nasıl sağlama çalıştı?
OKULLAŞMA...
Önceki bloglarımda, Fethullah Gülen'in "tek tip insan" yetiştirme "istek ve gayretinden" söz etmiştim...
Diğer cemaatlerin aksine, insanlarla diyaloğa girip onları kendi görüş ve düşüncelerine çekmeye çalışmıştır. Bu amacın gerçekleşmesinde en önemli kitle, ona göre gençliktir. Bu arada, büyük firmalarla, cemaate tereddütle bakan yetkili kişilerin de gruba kazandırılması gerektiğini düşünmüştür...(Fethullah Gülen'nin bu düşüncesinin gerçekleştiğini son zamanlara açıkça görmekteyiz.)
YURTİÇİ VE YURDIŞI OKULLAŞMA VE BUNLARIN PARASAL KAYNAKLARI...(1)
-- Yurtiçinde...:
88 vakıf, 20 dernek, 128 okul, 129 dershane ve yaklaşık 500 öğrenci yurdu...2500 Işık Evi
-- Yurtdışına...:
6 üniversite, 236 lise, 2 ilkokul, 8 yabancı dil ve bilgisayar merkezi, 8 üniversite hazırlık kursu ve 21 öğrenci yurdu.
-- Bunların parasal kaynaklarını sağlayan şirket, yayın organları(gazete, radyo ve televizyon)...:
218 şirket, faizsiz finans kurumu, sigorta şirketi...Eğitimin halka yönelik ayağını oluşturan bir İngilizce olmak üzere 17 yayın organı, ortalama 250 bin tirajlı gazete, televizyon, ulusal düzeyde eğitim veren 2 radyo istasyonu...
NOT : Okullaşma ile ilgili verdiğim bu rakamların, en erken 2000 yılına ait olduğunu ve günümüze kadar bu rakamların birkaç kez katlandığını da belirtmek isterim... Günümüzde bu sayıların kaça katlandığı konusunda kesin bir bilgi edinebilmek oldukça zordur. Ancak, ortalama bir sayı, belki bir fikir verebilir. Örneğin Gülen'in, 91 ülkede 489 lise, yurtiçinde 90-182 özel okul, 300-400 dernek, 500'e yakın öğrenci yurdu açtığı söylenebilmekte ve yazılıp çizilmektedir. Ayrıca, bu okullaşma için gerekli parasal kaynakları sağlayan --ABD dışında-- sayfalara sığmayacak çoklukta küçük büyük işletme ve şirketler...
Fethullah Gülen Cemaati'nin okullaşma sürecinde el attığı okullardan biri de, Türk Silahlı Kuvvetleri içine sızmak için TSK personelini yetiştiren Harp Okullarına öğrenci sokma gayreti idi.
Cemaat, bunun için çok uğraştı. Amaçları İmam Hatip okulu mezunlarını Harp Okullarına sokmak ve cemaat yanlısı subaylar yetiştirmekti...
Bu girişimleri başarısız kalınca, TSK içine sızmak için başka bir yöntem denediler ve sanırım bunda da biraz başarılı oldular... Bunun için de, türbansız ve kültürlü bayanları askeri öğrenciler ile tanıştırıp evlendirme yolunu seçerek, 10 yıl içinde TSK'de söz sahibi olmayı hedeflemişlerdi. Bunun yanında, devlet ve hükümetlerden "hoşgörü" kredisi alan Fethullahçılar, subay ve astsubay çocuklarını da kendi okullarına ve dershanelerine kaydettirmeye; yetişen bu çocukları askeri okullara sokmaya çalışmışlardır.(2)
Fethullah Gülen, televizyon ve radyolar, gazeteler, bazı iş adamları, yazarlar ve sivil kitle örgütleri gibi kendisine sempati duyan çevrelerin de desteği ile gizli ve sinsi amacı yönünde attığı adımları sıklaştırmıştır. Neydi bu amaç? Amaç şuydu :
"Eğitilmiş gençlerden oluşan bir taban oluşturmak; devletin tüm kadrolarında, bürokraside, Milli Eğitim'de ve Emniyet Teşkilatı'nda kadrolaşmak; yurtdışında, Türkiye'deki siyasal İslam'a sempatiyle bakacak bir kesim oluşturmak; yürütme ve yasama erklerini kendi doğrultusunda kullanmak; ılımlı görüntüsüyle hedefine ulaşıncaya kadar toplumun gerçeği görmesini önlemektir.(3)
Fethullah Gülen Hareketi'nin, bu amaca ulaştıktan sonraki ilk hedefi; hiçbir kuvvet tarafından geri adım atmaya zorlanamayacağı bir duruma ulaştığında, Atatürk İlke ve İnkılapları temeli üzerine oturtulmuş demokratik, laik, sosyal hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'ni ortadan kaldırarak yerine dini kurum, kural ve ilkeleri temel yapan ve ABD'nin Türkiye'den istediği "İslam" kimlikli bir "demokrat parti" kurmaktı...
ABD'nin, Fethullah Günen'i de aşan nihai hedefi ise, Türkiye'de İslami bir devlet kurulduktan sonra, Türkiye'nin liderliğinde, geniş katılımlı -- siyasal, askeri ve ekonomik -- bir "İslam Birliği" kurmak, Avrupa Birliği ve Rusya karşısında güçlü olmaktı.
x x x
Bundan sonraki bloğumda, MEVCUT HÜKÜMETLER VE AYDINLAR(!?) TARAFINDAN BU OKULLAŞMAYA --BİLMEDEN VE ANLAMADAN-- VERİLEN "HOŞGÖRÜ" konusunu işlemeye çalışacağım.
Bu blogda, ünlü bir devlet büyüğümüzün kulaklarını fazlasıyla çınlatacağım... Görüşürüz....
cdenizkent
----------------------- :
(1) Bu bilgiler, Ankara DGM Savcılığı'nın Fethullah Gülen için düzenlediği İddianameden alınmıştır. Bu alıntılar, 2000-2001 yıllarında hemen hemen tüm gazetelerde yayınlanmıştır. Örneğin, bu okullaşma ile ilgili bilgiler 1 Eylül 2000 tarihli Milliyet Gazetesi'nden alınmıştır.
(2) Milliyet Gazetesi, 1 Eylül 2000
(3) Ankara DGM Savcılığı İddianamesi'nden, Cumhuriyet Gazetesi, 2 Eylül 200