Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ağustos '13

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Abdülkadir Güler Kitaplarını 18 Mart Üniversitesi'ne bağışladı.

Abdülkadir Güler Kitaplarını 18 Mart Üniversitesi'ne bağışladı.
 

Araştırmacı Yazar ve Şair Abdülkadir Güler Kitaplarını ÇOMÜ’ye Bağışladı

01.07.2013

Kitaplarımı 18 Mart Üniversitesi Mehmetçik Kütüphanesi adına açılan kitaplığa bağışladım. Yaklaşık kırk yıldır evimde benimle birlikte yaşayan kitaplarımdan bir kısmı 24 koli ( aşağı /  yukarı 1500 )adet kitap MNG kargo vasıtasıyla  gönderdim. Daha önce 1000 adet göndermiştim. üç,dört koli daha göndereceğim...

Aslında ben kitapları çok seviyor ve onları öz evladım gibi bağrıma basıyorum, onlar benim en yakın dostlarım ve arkadaşlarımdır. Aslında onlardan ayrılmak istemiyordum. Ne var ki hepsini bir yerde tutmak bana zor geliyordu. Onları yıllardır görevim nedeniyle tayın olduğum yerlere koliler halinde taşıdım. Mardin, Kırşehir, Diyabakır, Şanlıurfa, Hilvan, Akçakale, Suruç, Gümühane, Bayburt, Aydın, Söke ve Ordu / Çamaş gibi il ve ilçelerde gittiğim yerlerde hep yanımda  taşıdım.  Zaman zaman onları alıp, okudum ve okşadım. Ancak bunların tozlu raflarda kalmalarına gönlüm razı olmuyordu. Artık çocuklar da yuvadan uçup gittiler. En iyisi bunları bir yere  bağışlamaktı. Öyle de yaptım...Kitaplarımın artık emin ellerde  olduklarına  inanıyorum..Gönlüm  rahattır....

İşte son bir iki ay içinde seçtimlerinde bir kısımınığ  ( ÇOMÜ ) 18 Mart Üniversitesi'ne gönül rahatlığı içinde armağan ettim. Armağan etmekle mutlu oldum ve onur duydum... Kitaplarımı öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz okusunlar diye düşündüm.. Konu ile ilgili haberi sizllerle de paylaşmak istiyorum. Buyrun benimle ilgili haberi birlikte okuyalım: 

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nin (ÇOMÜ) başlatmış olduğu kitap kampanyasına bir destek de Araştırmacı Yazar ve Şair Abdülkadir Güler’den geldi. Abdülkadir Güler ‘Şehitlerimiz İçin 1 Milyon Kitap Kampanyası’ kapsamında 575 adet kitabı ÇOMÜ Kütüphanesi’ne gönderdi.

Çanakkale Savaşlarının 100. yılında 1 milyon kitaba ulaşarak Türkiye’nin en büyük kütüphanesini oluşturmayı hedefleyen ÇOMÜ Kütüphanesi’ne bağışlar sürüyor. ‘Şehitlerimiz İçin 1 Milyon Kitap Kampanyası’ kapsamında ülkenin her yerine kampanyaya davet mektupları gönderiliyor ve kampanyadan haberdar olan kişi ve kurumlar tarafından ÇOMÜ Kütüphanesine her gün yüzlerce kitap yağıyor.

Başlatılan kampanya ile hızla büyüyen ÇOMÜ Kütüphanesi’ne bir destek de Araştırmacı Yazar ve Şair Abdülkadir Güler’den geldi. Aynı zamanda Söke Ekspres Gazetesi’nde köşe yazarlığı yapan Abdülkadir Güler ‘Şehitlerimiz İçin 1 Milyon Kitap Kampanyası’ kapsamında 575 adet kitabı ÇOMÜ Kütüphanesi’ne gönderdi. 

Değerli katkılarından dolayı Sayın Abdülkadir Güler’e çok teşekkür ederiz.

Abdülkadir Güler Kimdir?

1946’da Kızıltepe’nin Esenli köyünde doğdu, ilk ve ortaokulu Kızıltepe’de okudu. Diyarbakır Erkek İlk Öğretmen Okulu’nu bitirdi (1964). Bir süre ilkokul öğretmeni olarak görev yaptıktan sonra Diyarbakır Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nden mezun oldu (1976). Anadolu Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunu (1992). Söke İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nde Şube Müdürü olarak görev yaptı (1985–1993). Ordu ili, Çamaş İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne atandı, burada bir süre görev yaptıktan sonra 1995’te İlçe Milli Eğitim Müdürü iken emekli oldu.

1962 yılından bu yana yazıyor. İlk yazısı Diyarbakır’da Mücadele Gazetesi’nde basıldı. Genel olarak şiir, deneme, folklor, eleştiri, röportaj, inceleme, araştırma, gezi, kitap tanıtımı gibi alanlarda çeşitli seçkilerde, sanat ve kültür dergilerinde ürünleriyle katkıda bulundu.

Akpınar, Ajans Türk, Akçağ, Akköy, Alkış, Ankara Edebiyat, Aydın Aydın, Bahçe, Çaba, Çağrı, Çalı, Çele, Çile, Çağıltı, Dolunay, Tarla, Tohum, Hareket, Adımlar, Eflatun,Bahçe,   Milli Kültür, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Kemalist Ülkü, Gülpınar, Sevgi Yolu, Size, Dikili Ekin, Bizim Ece, Kümbet Karınca, Türk Folklor Araştırmaları, Sivas Folkloru, Türk Folkloru, Beşparmak, Sarızeybek, Pamukkale Güneşi,Kültür Ajans, Fethiye, Tay, Mavi, Hürsöz, Sonsöz, Gündem, Güney Hâkimiyet, Tasvir, Hür Anadolu, Türkiye, Yeni Söke, Söke Ekspres gibi yerel ve ulusal yayın organlarında göründü. Halen Söke Ekspres Gazetesi’nde yazmayı sürdürüyor.

Abdülkadir Güler, İLESAM, FAK, (Folklor Araştırmaları Kurumu), Söke Şairler ve Yazarlar Derneği, Söke ADD, EGAY-DER (Egeli Araştırmacı Yazarlar Birliği), Söke Gaziler ve Şehitler Derneği üyesidir. Söke’de halen yayımına devam eden Beşparmak ve Sarızeybek dergilerinin ilk kurucuları arasında yer aldı. A. Güler’in sanat ve kültür bağlamında birçok ödülü vardır. Kemalist Ülkü Dergisi Şiir Ödülü (1973), Diyarbakır Yüksek Okulararası Şiir Ödülü (1974),  Söke Kızılay Şubesi Şiir Ödülü (1986), Söke Azerbaycan Kültür Derneği Şiir Ödülü (1988), Başbakanlık Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü, araştırma dalında Yunus Emre kitabıyla Başarı Ödülü (1996), Söke kültürüne yaptığı hizmetlerden dolayı Söke Ticaret Odası ve Söke Ticaret Borsası tarafından Onur Ödülü (1996), Türk Folkloruna Hizmet Ödülü, (1998), EGAY-DER’den Türk Kültürüne Hizmet Ödülü ( 2002), Belediye Başkanlığınca Söke Kültürüne Hizmet Ödülü (2004), 1999’dan 2008 yılına kadar on kez üst üste Aydın Gazeteciler Cemiyeti tarafından deneme, köşe yazısı, araştırma, inceleme dalında Gazeteci İsmail Sivri ve Mehmet Ali Akkar adına başarı ödülü, Kütahya / Tunçbilek Şiir Ödülü (2006), 2. Mustafa AYDIN Şiir Ödülü (2006), İsviçre’den Halk Ozanı Âşık Yoksul Derviş Onur Ödülü (2007), Şair Ahmet Tufan ŞENTÜRK Şiir Ödülü (2007), Sabit İNCE, inceleme araştırma dalında Onur Ödülü (2008 ) bunlar arasındadır.

Öğretmen Okullarının kuruluşunun 160. yılında “Söke’nin Kültür Çınarı” ödülüne layık görüldü.

Basılmış Eserleri:

Dicle Köprüsü (Şiir 1970)

Harran’da Atatürk Çiçeği (Şiir 1986)

Söke Şairleri (1990)

Yerli ve Yabancı Gözüyle Yunus Emre (1993)

Konularına Göre Manilerimiz (1994)

Çamaş Notları (1995)

Mardin Folkloru (1998)

Sökeli Şairler ve Yazarlar – Güldeste (1998)

Sökeli Bir Güzel Adam Ahmet Güçsav (2001)

Aydınlı Yazar Mahmut Özay  / Hayatı ve Eserleri (2004)

Yaz Güneşi Bengisu (Şiir 2004)

Hayatı ve Eserleriyle Umurlu'dan M.Kemal Yılmaz 2. Baskı- 2012

Hayatı ve  Eserleriyle  Umurlu'dan M.Kemal Yılmaz 3. Baskı 2012

Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı ( Araştırma, İnceleme, Gezi 2004 )

Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı (2. baskı 2005, 3. baskı: 2006 ve 4. baskı (2008)
 

Tarih


01.07.2013

Haber: Hamdi Akgül / Söke

Haber :  Söke Ekspres ve Aydın Mücale Gazetesinden alıntı olarak alınmıştır.
 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..