Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '08

 
Kategori
Siyaset
 

Abdullah GÜL, Ermenistan’a gitmesin…

Abdullah GÜL, Ermenistan’a gitmesin…
 

Ermenistan’ın Cumhurbaşkanı Serj Sarkisyan, Cumhurbaşkanımız Sayın <ı>Abdullah<ı> Gül’ü Erivan’a davet ediyor. Nedeni de, 6 Eylül günü Türkiye-Ermenistan arasında oynanacak olan, Dünya Kupası eleme maçı.

Ankara henüz kararını verebilmiş değil, gidip gitmeme konusunda oluşacak siyasi anlamın yaratacağı tepkileri ölçmeye çalışıyor bana göre…

Yine bana göre Ermenistan, Sayın Cumhurbaşkanı’nın Erivan’a gitmesi halinde kendi siyasi ataklarına yeni boyutlar kazandırmaya çalışacak.

Muhtemeldir ki Ankara da karşı hesaplar içinde, olması da gerekir.

Cumhurbaşkanımız Ermenistan’a gitsin mi?

Böyle bir sorgulama (Anket) yapsak, acaba sonucu ne çıkardı?

Bek, kendime sordum, Sayın Cumhurbaşkanımız Ermenistan’a gitsin mi diye…

Cevabım <ı>“Hayır… Gitmesin” oldu…

Evet, altı da spor karşılaşması, üstü de spor karşılaşması, gitse ne olur?

Muhakkak ki bir şey olmaz. Ermenistan’ın Cumhurbaşkanı’nın Ermenistan’ı ziyaretini siyaset alanına çekme olasılığı olmasa, spor ile başlayacak bir sıcaklığın yaratılması bakımından faydalı da olacağı açıkça ortada…

Ancak, bugüne kadar Türkiye ile Ermenistan arasında özellikle sözde<ı> ”Soykırım” iddialarından, hatta toprak taleplerinden bir türlü vazgeçmeyen Ermenistan’ın bir adım geri çekilme niyetini ortaya koymadığı bir ortamda, Sayın Cumhurbaşkanımızın spor karşılaşması için de olsa gitmesini doğru bulmuyorum.

Bu davranışı, karşı tarafın en ufak bir adımı Türkiye tarafına atmama gayreti içinde iken yapmasını doğru bulmuyorum.

Halen Ermenistan’ın resmi dış ve eğitim politikası, Türkiye’ye karşı düşmanlığı içermektedir.

Oysa…

İki ülke vatandaşları arasında her hangi bir düşmanlık söz konusu değil. Ama eğitim düzeyinde ekilen düşmanlık tohumları, halen Ermenistan’da yaşayan Ermeni vatandaşları olumsuz olarak etkilemekte, etkilemeye devam etmekte ve bundan da yöneticileri asla vazgeçmemektedirler.

Muhtemeldir ki, Sayın Cumhurbaşkanı’nın ziyareti sırasında fanatik düşman düşüncesi içinde olan bir kısım Ermeni vatandaşları da Cumhurbaşkanı’nı protesto edecekler…

Ermenistan, Türkiye ile olan ilişkilerini yeniden gözden geçirmeli, sözde <ı>“Soykırım” iddialarından, Türkiye’ye karşı düşmanlık tohumları eken öğretilerinden, toprak ve tazminat taleplerinden vazgeçmeli. Türk Tarih Kurumu’nun <ı>“Gelin birlikte arşivlerimizi açalım ve soykırım iddialarınızı uluslar arası bilim kurulunda inceleyelim” önerisine <ı>“Evet” demeli…

Yani…

Açık yüreklilik içinde, iyi komşuluk niyetlerini açıkça ortaya koymalıdır…

Ermenistan, Ermenistan’da ve Ermenistan dışında yaşayan <ı>“Ermeniler” olarak <ı>“İyi niyetlerini” ortaya koymalıdır.

Bu adımı atmadıkça çok iyi bildiğimi sanıyorum ki, Cumhurbaşkanı’nın ziyaretini, yine kendi çıkarları doğrultusunda kullanacaklardır.

Türkiye ve Sayın Cumhurbaşkanı buna izin vermemelidir.

Bizlerin, yani Türkiye Cumhuriyeti Devleti, milleti ile birlikte Ermenistan’a ve Ermenistan’da yaşayanlarla bir sorunu yoktur, olmaz da…

Bugüne kadar da bu yolda defalarca adım atılmış, ancak karşılık bulamayınca da bugünkü tavrını ortaya koymuştur. Oradan <ı>“Karşı adımlar” somut, açık ve samimi, inandırıcı şekilde gelmedikçe de değişmemelidir.

<ı>22 TEMMUZ 2008

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..