Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '08

 
Kategori
Haber
 

Abdullah GÜL açtığı davayı geri çekiyor

Abdullah GÜL açtığı davayı geri çekiyor
 

net71.blogcu.com


Cumhurbaşkanı Abdullah GÜL Cumhuriyet gazetesi aleyhine açmış olduğu davayı bugün yapılacak karar duruşması öncesinde geri çekiyor.

Cumhuriyet gazetesi Abdullah GÜL'ün 1995 yılında The Guardian gazetesine vermiş olduğu demeci kaynak gösterek haber yapmış ve reklam kampanyalarında kullanmıştı. Bunun üzerine GÜL Cumhurbaşkanlığı adaylığının açıklanması sürecinde Cumhuriyet gazetesi aleyhine Ankara 25.Asliye Hukuk Mahkemesinde dava açmıştı. Dava gerekçesi olan haberde Abdullah GÜL'ün ; "Türkiye Cumhuriyeti'nin sonu geldi. Kesinlikle laik sistemi değiştirmek istiyoruz" şeklideki demecine yer verilmişti. Demecin basına yansımasından sonra Abdullah GÜL bu sözlerin kendine ait olmadığını ve çeviri hatası olduğunu ifade ederek yargıya başvurmuştu.

Karar duruşması bugün yapılacak davada Abdullah GÜL "Bulunduğum anayasal konum gereği davamı geri çekiyorum. "ifadesinin yer aldığı dilekçesini mahkemeye iletti.

Açılan davanın geri çekilme gerekçesi her ne olursa olsun ülkemizde özlenen uzlaşı ortamına katkıda bulunacağı düşüncesini taşıyorum ve dün yedi Sivil Toplum Kuruluşunun 81 ilde aynı aynda çağrıda bulunduğu "Herkes bir adım geri atsın" çağrısını hayata geçirecek ilk adım olarak nitelendiriyorum. Tabii bu arada özellikle işçi ve emekçilerin dünyasında önemli yeri ve etkisi olan DİSK'in adı geçen yedi adet sivil toplum kuruluşu ile aralarındaki sorunların acilen giderilip mutabakata varılması hususuna da dikkatinizi çekiyorum.

27.Mart.2008/Perşembe.

 
Toplam blog
: 262
: 1569
Kayıt tarihi
: 27.09.07
 
 

Anadolu'nun doğusunda sonradan ismi değiştirilen köylerden birinde zemheri zamanına denk gelen bi..