Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '11

 
Kategori
Siyaset
 

Abdullah Gül ve Bülent Arınç'lı sağduyu

Abdullah Gül ve Bülent Arınç'lı sağduyu
 

RESİM INTERNETTEN ALINMIŞTIR.


Merhaba,

Aşağıda göreceğiniz gibi yazımın tarihi yedi ay kadar öncesine ait.  Bahse konu yazıyı yazdığım zamana dair kısa bir hatırlatma yapmak istedim.

Seçim öncesi yaşadığımız çelişkiler ve seçim sonrası yaşayabileceklerimiz üzerine yapılan değerlemelerden bir kısmından rahatsız olmuştum.

Başkanlık sistemine ilişkin yapılan açıklamalar ve seçimden galip çıkan bir AKP'nin Recep Tayyip Erdoğan'ı Çankaya Köşkü'nde Cumhurbaşkanı olarak görmek istediği yönünde söylentiler vardı.

Cumhurbaşkanı olmasının ardından da ülkede başkanlık seçiminin kaçınılmaz olacağı, Amerika gibi elaletlere bölüneceğimiz, ardından daha güçsüz kalmaya mahkum olacağımız yönünde sokak konuşmaları rahatsız ve huzursuz kılıyordu beni.

Tam bu zamanlarda, Bülent Arınç ve Abdullah Gül'ün aynı düzlemde çıkan seslerini duymaktan memnun oldum. Yazıda da okuyacaksınız. İkisi de, yaptıkları açıklamalarda, tek başkanlı yönetim şeklinin ülkemiz için hali hazırda, uygulamaya imkanı olmadığı konusunda hem fikirdi.

Ülke siyasetinde farklı fikirlerin zenginliğine atıfta bulunmak için de aşağıdaki yazıyı yazmıştım.

Keyifli okumalar.

SAĞDUYU

Yaşadığımız günlerin içimize yerleştirdiği karamsar tablolar beni de boğarken, son günlerde basından izlediğim kadarıyla; ülkenin içinde bulunduğu durumun rahatsızlığını hisseden bürokratlar olduğunu öğrenmek içimi ferahlattı.

Sn.Cumhur Başkanı ve Sn.Bülent Arınç’tır bu bahse konu insanlar.

İkisinin de basın yoluyla verdiği demeçlerde ülkenin içinde bulunduğu durumdan duydukları rahatsızlıkları dile getirmeleri ve bunun farkında olmaları vatandaş olarak beni memnun etti.

Bülent Bey’in yaptığı açıklamalarla da ifade ettiği ve bu güne kadar beyanda bulunmadığı konuları net bir açıklıkla söylemine alıp, rahatsızlıklarını dile getirmesi, kendisine daha önce duymadığım sağ duyu sempatisinin gelişmesine katkıda bulundu demek yerinde olur.

Sn.Cumhur Başkanı’nın da yaptığı açıklamalarda ülke yönetiminin değişimine ilişkin düşünülen yeniliklerin en azından bizim ülkemiz için şu anda uygulanmasının yararlı olmadığı kanaatini taşıdığını görmek kendisine sempati duymama sebep oldu.

Her ne kadar, ülkenin durumundan çok kendi durumunu düşünen bir grup olduğu fikri yerleşmiş bulunsa da akıllara, bunun tersi tezahürlerinde oluşum içinde olduğunu hissetmek, vatandaş olarak umut yaratıyor insanda.

Eşit haklar üzerinden, eşit özgürlüklere yelken açan bir oluşumun başlaması gibi bir düşüncenin halk arasında konuşulur olması yeni bir umut ışığıdır sanırım.

Yaşanılan olaylarla meydana gelen oluşumların sadece bizi rahatsız etmesi bir düşünce ayrılığı ilkesinin yansıması olarak algılansa da bu yansımanın aynı yelpazede yürüyen insanlar arasında cereyan etmesi, durumun tek taraflı bir düşünce yansıması olmadığı gerçeği ile yüzleşmeyi zorunluluk olarak önümüze koymaktadır.

Ben kendi adıma Sn.Cumhur Başkanı ve Sn. Bülent Arınç’ın sergiledikleri tutumun halk tarafından da sağduyu platformunda eşitlikçi yaklaşımlar olarak algılandığını ve ikisinin sempatisinin gün geçtikçe arttığını düşünüyorum.

Umudum; ileriyi gören ve sağduyu sahibi insanların sayısının artmasıdır.

Sağlıkla ve mutlu kalın.04/05/2011

 

 
Toplam blog
: 247
: 709
Kayıt tarihi
: 11.03.09
 
 

Buradayım işte. Yaşamın tam içinde. Her anın benim olduğunu bilerek. Yaşamın sadece "Şimdi" olduğun..