Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '14

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Abdullah Özkucur’a Ulusal Eğitim Derneği 2014 Eğitim Ödülü

Ömer Erdoğan aradı, Köy Enstitüsü Çağdaş Eğitim Vakfı’na gidelim diye. Bir saat içinde çıkabileceğimi söyledim ve 13.30’da Dikmen Caddesinde Bankalar Durağına çıkıp beklemeye başladım. Beklerken Ersoy Eren aradı, Malatya’dan film Festivalinden gelenler olmuş, Alevilik ile ilgili çekim yapmak istiyorlarmış. “ben de Ballıkaya’ya gitmeniz gerek dedim, onun için de seni aradım” dedi. Ramazan Taştaş da yanlarında imiş... “Hüseyin Başaran köyde, o gerekeni yapar” dedim.

Kızılay’a varınca Ömer Erdoğan ile görüşüp Adakale Sokak No: 28’de Türk Hukuk Kurumu Salonunda Ulusal Eğitim Derneği 2014 Eğitim Ödülüne layık görülen Abdullah Özkucur ile ilgili programa katıldık.

 

Nazım Mutluaçılış konuşmasında Ulusal Eğitim Derneği Genel Başkanı Nazım Mutlu ödülün niteliğinden, seçici kuruldan ve Abdullah Özkucur’un yaşamından söz etti. Yaşamı ve yapıtları gösterili sunum olarak aktarıldı.

Panel: Çeşitli Yönleriyle Abdullah Özkucur

Prof. Dr. Hasan Pekmezci:Pemezci ise, hemşerisi olduğu Özkucur ile ilgili anılarını anlattı.

Zeliha Kanalıcı:Abdullah Özkucur’un kitaplarını tanıttı.

Erdal Atıcı: Özkucur ile ilgili duygu ve düşüncelerini, anılarını anlattı. Etkinlikte Abdullah Özkucur’un en yakın arkadaşının Ali Yüce olduğu belirtildi. Abdualh Özkucur ile Ali Yüce’nin sohbetlerinin ayrı bir özellik taşıdığı belirtildi ve Ali Yüce’nin Özkucur ile ilgili şiiri okundu.

Diğer önemli bir arkadaşı da Ali Yılmaz’dır. 12 bin tür bitki derleyip toplamıştır.

Birsen Sürmeli:Abdullah Özkucur’un öğrencisi Birsen Sürmeli öğrencilik ve sonraki dönemlerle il ilgili anılarını, duygu ve düşüncelerini dile getirdi.

Okumaya çok önem verir, hala okuyacağı, alacağı kitapları vardır listesinde… 

Özkucur’un Tanrı’ya mektubu okundu. 

“Daha yapacak çok şeyler var. Beş yıl daha fazla da olabilir, itirazım olmaz. Nereye gitsem Azrail peşimde lütfen onu engelleyin...”

Özkucur Sesleniyor:Abdullah Özkucur, etkinliğin heyecanı içinde duygu ve düşüncelerini dile getirdi.

Ulusal Eğitim Derneği 2014 Eğitim ÖdülüAbdullah Özkucur’a sunuldu.

Müzik dinletisi ile birlikte ikramlar yapıldı.  

Hasan Pekmezci ile görüştüm. İnönü Üniversitesinde görev yapmıştı.

16.03, Hüseyin Başaran’ı aradım, Abdullah Özkucur ile ilgili programda olduğumu söyledim. "Ellerinden öp yerime" dedi. Gidip, "Hatay'da Hüseyin Başaran" dedim bekledim, yüzüme baktı, elbette ki ben değildim Başaran, olsam tanırdı. Kendisi köyde, selamı var ve yerine ellerinizden öpmemi istedi" dedim ve ellerinden öptüm. Gülümsedi, "Hala bağlama çalıyor mu" dedi. 

Gençlikten katılan az oluyor bu tür programlara. Oysa gençlerin katılması gereken programlar bu tür programlar. 

Ömer Erdoğan ile Ozan-Der’e gittik. Ali Cevat Yürekli ile konuştum. 

Hüseyin Çalışkan ustaya uğradık, oradan çıkıp metroya geldik, ayrıldık, eğitimci, bağlama yapımcısı, dede Cemal Bakır’a uğradım, yarım saat kadar sohbet ettik.

 

 
Toplam blog
: 38
: 621
Kayıt tarihi
: 03.12.12
 
 

1953 yılında Hekimhan-Ballıkaya (Mezirme) köyünde doğdu. Akçadağ İlköğretmen Okulunu 1972'de biti..