Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '14

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Abdullah Satoğlu'ndan bir şiir

Abdullah Satoğlu'ndan bir şiir
 

Lale şairi Abdüllah Satoğlu.


 
Abdullah Satoğlu, 1934 yılında Kayseri'de doğdu. İstanbul Gazetecilik Yüksek Okulu'nu bitirdi. Kayseri'de günlük siyasî Hâkimiyet gazetesini (15 Haziran 1956-31 Mart 1971) ve Filiz (59 Sayı, 1958-1972) adlı aylık fikir ve sanat dergisini çıkardı. 1970'te Ankara'ya taşındı. As Matbaasını kurdu. İlk şiiri 'Erciyes', 1949'da Halkevleri dergisi Erciyes'te çıktı. Yazıları: Orkun, Türk Sanatı, Bahçe, Ajans Türk, Yeni Adam, Çağrı, Defne, Türk Yurdu, Milli Kültür, Türk Edebiyatı, Türk Dili dergilerinde yayımlandı. 'Lâle şairi' olarak tanınmıştır. Abdullah Satoğlu Türk Edebiyatı coğrafyasında "Lale Şairi" olarak anılıyor. Çünkü Lale adıyla yayımlanan bir çok şiir kitapları vardır...
 
A.Satoğlu'nun eserlerinden bazıları: 
 
Bir Demet Lâle (1956; Arapçaya çevrildi, 1996), Lâle Üstüne (1971), Lâle Bahçelerinde (1992), Gönlümde Açan Lâleler (1999). Diğer eserleri: Kayseri-Erciyes ve Çevresi (1958), Âşık Hasan (1958), Kayseri Pastırmacılığı (1960), Kayseri Şairleri , Başlangıçtan Bugüne Kadar- (1962), Mevlâna'nın Hocası Seyyid Burhaneddin (1968; genişletilmiş 2. bs., 1999), Türk Şiirinde Lâle (1970), Satoğlu Mehmet Ali Efendi Hoca (1972), Kayseri'nin Efsane Adamı-Osman Kavuncu (1977), Halk Şairi Molu'lu Revaî (1980), Mimar Sinan Şiirleri Antolojisi (1988), Bahçe Şairleri Antolojisi (Erdoğan Ünver, Hüseyin Yurdabak ile, 1992), Kayserilerin Ticaretteki Başarı Sırları. Edebiyat Dünyamızdan Hoş Sedalar 1( 2004), Sanat ve Edebiyat Dünyamızdan 2 ( 2008 ), Sanat ve Edebiyat Dünyamızdan Hoş sedalar 3 (2011), bunlardan başka KAYSERİ  ANSİKLOPEDİSİ adını taşıyan her yönüyle Kayseri'yi tanıtan koca  bir kitabı da T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından   yayımlanmıştır. "NEREDE" başlıklı  şiirinde geçmiş tarihimizi, bu hallere nasıl ve neden düştüğümüzü, acılarını, özlemlerini açık ve anlaşılır bir dille  bize anlatmaya çaba gösteriyor. "NEREDE" başlıklı şiirini sizlerle paylaşmak için buraya alıyor ve şair - araştırmacı yazar Abdullah Satoğlu'na daha nice sağılıklı yıllar diliyorum. 
 
NEREDE?
 
Niçin bu hallere düştüm niçin ben
 
Bir koca çınardım, özüm nerede?
 
Öyle bir mukaddes dava için ben
 
Yanıp kül olmuşum, közüm nerede?
 
                      ***
 
Ceddim denizlere kükrer coşardı
 
Yiğit gölgesinde yiğit yaşardı
 
Başlar eğilirdi, taçlar düşerdi
 
Bir gücümüz vardı, bizim, nerede?
 
                    ***
 
Bir hançer dayanmış yurdun bağrına
 
Haykırsan da cevap gelmez çağrına
 
Bu devlet-i ebed-müddet uğruna
 
Ezelden verilmiş özüm nerede?
 
****
 
Savaşta kartalım, sulhta meleğim
 
Çevrilmedi Haktan hiç bir dileğim
 
Bükülmezdi benim tunçtan dileğim
 
Şimşekle yarışan hızım nerede?
 
                      *** 
 
Alevi alev kıratının yelesi
 
Zabt olunmaz asla iman kalesi
 
Bir gün biter elbet Türk’ün çiles
 
Zafer türkülerim, sazım nerede?
 
                     ***
 
Töremde kutsaldır silahım, atım
 
Sürmüş asırlarca tüm saltanatım
 
Ülkem yasta, ondan asık suratım
 
O gülünce, yüzüm nerede? 
 
                   ***
 
Mal değil vatandır canın yongası
 
Çek kından kılıncı, açılsın pası
 
Bitsin artık kardeş kavgası 
 
Nerde ahlak, iman, çözüm nerede?
 
Bir koca çınardım, özüm nerede ?
 
Abdullah  SATOĞLU 
 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..