Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Abdurrahim Karakoç'un ölümü üzerine taziye

Şair, Yazar, halk ozanı, Edebiyatçı gibi kavram ve unvanlarla aynı Dünya’yı paylaşıp aynı ülkede yaşarken aramızdan ayrılan sıradan bir şair ve yazar değildi o.

Abdurrahim Karakoç, hiç şüphesiz, lise yıllarında tanıyıp, şiirlerine aşına olduğumuz, bizim neslin ve bugün ki gençliğin, dolayısıyla yakın ve uzak Türk ve İslam coğrafyasının fikir dünyasını şekillendiren önemli hatta en önemli şair ve yazarlarımızdan biridir.

Edebiyat aleminden, Dünyaca ünlü roman yazarı Cengiz Aymatov’ün, ölümü üzerine taziye nitelikli, yine son zamanların popüler edebiyatçı, roman ve senaryo yazarlarından, hemşerim ve dostum rahmetli Omer Lütfü Mete'nin ölümü üzerine benzer birer yazıyı, blog sayfama taşımıştım.

Bugün aynı özellikte üçüncü taziye yazımı sözün ve şiirin büyük ustası, Abdurrahim Karakoç için yazıyorum.

İstanbul’daki evimin kütüphanesinde, şairin bir kaç kitabı mevcuttur. Ancak bir Yeni Akit gazetesi okuyucusu olarak, kesin olmamakla birlikte yüzlerce beklide binlerce yazısını ve her yazı-sının sonunda günün anlam ve önemine binaen kaleme aldığı dörtlükleri büyük bir keyifle okumuş olmanın keyfini, mutluluğunu yaşadım. Söz konusu yazı ve şiirleri ya bir yerlere not ettim ya da yazıyı kesip her hangi bir kitabın arasına muhafaza ettim.

Diyebilirim ki, kitaplarım sayfaları arası, şair ve yazarın, makasla kesilerek saklanmış birçok makalesi ve şiiri ile doludur.

Bugün ki Hükümet, Rahmetli Başkan Muhsin Yazıcıoğlu gibi bu şair ve yazarımızın kadri kıymetini anlamış, şiire aşına bir başbakanla onun kabine üyelerine yakışır şekilde verdikleri karar gereğince naaşı İstiklal Marşı Şairimiz Mehmet Akif Ersoy’un da kabrinin de bulunduğu Taceddin Dergâhına defnedileceği belirtilmiştir. Bu durum beni ziyadesiyle mutlu etmiştir.

Bu vesileyle, Rahmetli, şairimizin geride kalan, muhterem eşine, çocuklarına, yakın ailesine taziyelerimi sunuyor ve sabır diliyorum.

Milletimizin başı sağ olsun…

Allah (c.c) Rahmet eylesin.

Ali Emir KARAALİ

08.06.2012

Şanlıurfa

 

 
Toplam blog
: 135
: 1323
Kayıt tarihi
: 29.09.07
 
 

Ali Emir KARAALİ, Rize Doğumlu, 1978 Rize Lisesi Mezunu, (1988)T.C. Anodolu Üniversitesi   'İşlet..