Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '08

 
Kategori
Deneme
 

Abilerim ablalarım!

Abilerim ablalarım!
 

Saat gecenin ikisi
Kulak verdim nara atıyor birisi
Aldım kâğıt kalemi
Kaydettim söylediği kelamı…

…Sakın bu aralar sokağa çıkayım demeyin. Hayatınızdan memnun olabilirsiniz ama sanmıyorum ki sıcaklardan memnun olan biri çıksın. Evde, işte, alış verişte kendinizi sık sık kontrol edin. Eğer konuşma şeklinizde bir bozukluk varsa; örneğin gazel, kaside, koşma ve mani karışımı bir tarz almışsa haberimiz olsun!

Yükü yükledim kediye
Uyarmıştım gitme diye
Sıcak dokunmuş bizimkine
Ne olmuş bak dinle…

…Ertesi gün haberimiz oldu yan komşunun başına gelenlerden. Marangoz atölyeleri için hızar makinesi alacakmış ama parayı kaptırmış. Kimi düşürmüş diyor, kimi çarpmışlar diyor ama benim tahminim terledikçe kâğıt mendil niyetine terini silip silip atmıştır! Tamı tamına sekiz (heft) bin YTL. cik. Diyenlerin yalancısıyım, o gün Tahtakale’de millet yerde kâğıt para toplamaktan helak olmuş.

…Ve işte, Onun hikâyesi…

Yek varmış
Dü yokmuş
Orman köyünün birinde
Bir âdemoğlu yaşarmıış…

Kerestecide çalışırmış
Zaten kereste gibi adammış
Bir gün kerestecinin karısı ile
Ormana kaçmııış…

Az gitmiş uz gitmiş
Baltası belinde imiş
Baltayı atmış karıyı sırtlamış
Karıda kalas kadar ağır imiiiş…

Düşünmüş taşınmış
Se çar demiş start vermiş
İkisinden biri fazla imiş
Ya balta ya karı demiiiş…

Baltayı savurmuş havaya
Penç olarak düşmüş tavlaya
Karıyı kıpırtamayınca yerinden
Düşeş diye geçirmiş içinden...

Heft görmüş olayı
Demiş ki lan a.ı
Heşt görmesin sakın
Hem karıyı yok ettin hem baltayı…

Haytada bre haytayı
Taşa vurduk baltayı
Yalanım varsa güneş çarpsın
Galiba şöyleydi son sözleri…

Tırpanı örste döverler
Bizde güzeli överler
Hızarı alamadan gidersem
Adama Kars'ta söverler...

 
Toplam blog
: 156
: 5679
Kayıt tarihi
: 05.11.06
 
 

Söz konusu Atatürk ve Laik Cumhuriyet ise; asla tarafsız olamam! Ben; İş ve özel hayatımda Cumhur..