Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Şubat '08

 
Kategori
İnançlar
 

Aborijinlerin duası

Aborijinlerin duası
 

Seni ayakta tutmaya yetecek denli güzelliklerle dolu bir yaşam sürmeni diliyorum.
Aydınlık bir bakış açısına sahip olmana yetecek denli güneş diliyorum.
Güneşi daha çok sevmene yetecek denli yağmur diliyorum.
Ruhunu canlı tutmaya yetecek denli mutluluk diliyorum.
Yaşamdaki en küçük zevklerin daha büyükmüş gibi algılanmasına yetecek denli acı diliyorum.
İsteklerini tatmin etmeye yetecek denli kazanç diliyorum.
Sahip olduğun her şeyi takdir etmene yetecek denli kayıp diliyorum.
Son "Elveda"yı atlatmana yetecek denli "Merhaba" diliyorum.

Aborijinlerin duasıymış bu. Akın Alıcı'nın derlediği "Hayata Yön Veren Öyküler" adında bir kitapta okudum. O kadar hoşuma gitti ki sizlerle de paylaşmak istedim. En çok hoşuma giden bu duayı edenin kendisi için değil de bir başkası için ediyor olması oldu. Tüm bu güzel ve anlamlı istekler kendisi için değil de bir başkası içindi. Demek ki insanoğlu sadece kendisini düşünen bir canlı değil. En azından kültür seviyeleri yok denecek kadar az, bir çoğu tarafından medeniyetten bi haber yaşayan insan türleri olarak adlandırılan aborijinler kendilerinden önce tutuyor karşılarındakini. Bu karşılarındaki sevdiği bir insan olabilir, annesi, kardeşi, çocuğu veya arkadaşı olabilir. Hangimiz yana yakıla dua ederiz bu şekilde? Ancak çocuğu olanlar belki onların sağlığı mutluluğu için dua eder. Aranızdan kaç kişi bir arkadaşı için böylesine güzel şeyler isteyip bir de bunun için Allah'a yanıla yakıla dua etmiştir? Sanırım bu sayı beş parmağı geçmez. Belki de beş parmağa ulaşmaz.

Dua etmenin dini yoktur. Belirli özel bir şekli de yoktur. Yok ben kitapda yazmayan şeyi duadan saymam diyenler varsa varsın bildiklerini okusunlar. Ama benim şimdiye kadar gördüğüm en güzel dua sözleri bunlar. En anlamlısı başkalarının mutluluğunu istemeleri. Bence o medeniyetten uzak ilkel yaşayan insanlar sevdiklerini bir insanın mutluluğunu kendi mutluluklarından önde tutmayı bilebilmiş ve sevdikleri insan mutlu olduğunda kendilerinin de mutlu olacağını kavramış durumdalar. Etrafınızda mutsuz insanlarla ne kadar mutlu olunur bir düşünsenize. Arkadaşlarınız mutsuz, ailenizde mutsuz insanlar var siz mutlu olabileceğinizi mi sanıyorsunuz?

Bence aborijinlerin duasını bir kez daha okuyun ve sevdiğiniz herkes için bu duayı edin. Dua olarak algılamayanlar da bu sözleri sevdikleri insana telefonla mesaj çeksin. Son zamanlarda pek moda bu tür nağmeler. Sevinir sevdiğiniz kişi. Ne güzel dilekler bunlar der bence. Her sonun yeni bir başlangıç olduğunu, her kötü olayın iyi bir olaya kapı açtığını görmelerini sağlarsınız belki de sevdiğiniz kişinin.

Sevdiğiniz insanların mutluluğunu kendi mutluluğunuzdan önde tuttuğunuz gün gerçek mutluluğu yakalarsınız. Maneviyat hiç bir maddiyatla ölçüşemez. İçten, samimiyetle sarf edilen her sözcük muhakkak yerini bulacaktır.
Benden herkese kocaman bir "Merhaba"...
 
Toplam blog
: 144
: 2928
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..