Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '15

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Abrahamson terapisi ile şekersiz ve glutensiz bir yaşam

Abrahamson terapisi ile şekersiz ve glutensiz bir yaşam
 

Abrahamson terapisi ve glutensiz , şekersiz yaşam


Gluten aldığımız gıdalarda un, buğday, arpa, çavdar ve yulafta bulunuyor. Ana hatları itibariyle unlu gıdalar diyeyim de akılda kalması daha kolay olsun. Beslenme tipinize göre bunu dengeli alıyorsanız mesele yok ancak unlu ve karbonhidrat ağırlıklı bir beslenme tercihiniz varsa gluten hayatınızda epey yer tutuyor demektir. Bir süre sonra bedenimizde biriken ve vücuttan atılamadan yağ ve kiloya dönüşen bu madde genelde bel bölgesinde yaygın görülen ve halk arasındaki adıyla  simit tipi, tekerlek tipi bölgesel yağlanmaya dönüşüyor. Bendeniz de muzdarip olduğum için 7-8 kilo vermiş olmama rağmen kırılma noktamın şeker ve karbonhidrat olduğunun farkındayım. Başarabilir miyim , hayatımdan % 80-90 oranında bu beslenme hissini çıkarabilir miyim diye başladım zaten.

Glutensiz yaşam da mümkün mü ?

Canın hamur işi ve karbonhidrat çektiğinde buna bir dur diyebiliyor musun?

Polikistik over ve tiroid hastaları da buna ayak uydurabilir mi? 

Genel hatları ile anlatmak istiyorum çünkü henüz glutensiz yaşama başlayalı  bir hafta, şekersiz hayata kendi çabalarımla devam edeli yaklaşık iki ay oldu. 6 günlük Antalya tatilinde sekteye uğrayan şekersiz hayatım o güne dek verdiğim yaklaşık 1,5 kilonun 1 kilosunu tatil kaçamakları ile geri almamla sonuçlanmıştı. Tatilden döner dönmez şekersiz hayata ve ilk glüten arınma terapime başladım. Sonrası şöyle gelişti…

Terapi gününden bir gün önce beni arayarak terapiye kesin olarak gelip gelemeyeceğimi sordular, duş almamı rica ettiler. Terapistim auramda biriken negatif enerjinin temizliğini yapacağı için bir gün öncesinden oruç tutarak hazırlanıyormuş, eğer gelmeyeceksem bunu bildirmem gerekiyor ki boşuna hazırlanmasın. Gideceğim dedim, kesin olarak merak ediyorum ve deneyimlemek istiyorum.

Gittiğimde beni kısa bir bilgilendirme görüşmesi ile karşıladılar ve terapiyi anlattılar. Herhangi bir ilaç kullanımı, hipnoz ya da fiziksel müdahale yok. Vücudunuzdaki ( genelde baş bölgesi ve kollar ) bazı noktalara elindeki kristal taşlarla dokunuyor ve terapi boyunca gluten ve şekere karşı kullanılan kristali ellerinize bırakıyor. Yaklaşık 20 dakika ( tam emin değilim belki biraz daha kısa ya da uzun olabilir ) boyunca oturduğunuz sandalyenin etrafında ve bedeninize dokunmadan enerji temizliği yapıyor. Böylece sizin şeker ve glutene olan ihtiyaç duyma hissinizi yok ettiğini belirtiyor. Bu temizlik ve arınma işlemi sırasında üzerinizde hiçbir şekilde metal bulunmaması gerekiyor. Bir küçük saç tokası ya da iç çamaşırınızda metal bir parça bile. Sonrasında bir ay sürecek bir beslenme menüsü öneriliyor. Bu menü elbette sağlıklı kişiler için. Şeker hastaları ya da benzeri kronik rahatsızlığı olanların tıbbı tavsiye yerine kullanmaması lazım. Temel hedef; bir ay boyunca iştahı kesme, bağımlılıklardan kurtulma ve ve bünyeyi arındırma aslında. Sonrasında sağlıklı, fazla kilolardan ve birikimlerden arınmış, daha enerjik ve coşku dolu olmak; arzu edilen. Yapay şekerden uzak kaldığım bir aydan uzun süren kesintisiz deneyimimde bunu fazlasıyla hissettiğim için gluten konusunda da aynı şeyi umuyorum. Şekersiz yola devam etme konusunda sıkıntım kalmadı, gluten ilk günlerde beni biraz zorlasa da bunu da aşabileceğim sanki.

Başlangıç olarak hissettiğim şey hafifleme hissi, bir hafta olmasına rağmen hem şekersiz hem glutensiz devam ettiğim için yine kilo verdim. Ama bu kilo verme hikayesini genellemek ya da dillendirmek istemiyorum. Verilen kilolar al- ver devam edildiği sürece anlamsızlaşıyor. Günlük 5 kilometre süren tempolu yürüyüş parkurlarıma geri döndüm. Haftada en az 4 gün uygulamaya devam edelim. Terapi sırasında her gün 30 dakikalık sporlar önerilmişti ancak ben uyguladığım her şeyi günlük yaşamımda bana ne kadar uygunsa o kadar hayata geçirme taraftarıyım.

Arınma süreci boyunca glutensiz beslenme konusunda disiplin gerekiyor. Bir tek dilim glutenli ekmek bile, şu gördüğünüz güzelim sarımsaklı beyaz ekmekleri bile, tek bir cumartesi akşamı bile arınma sürecini bozmamalı. Demesi kolay, uygulaması gerçekten zor. Ama kendi kendine bolca telkin edersen, bir haftayı bitirdin bile o kadar da zor değil dersen iş kolaylaşıyor sanki. Günde ortalama 12 bardak – tercihen su- ile sıvı tüketmek de önemli. Toksinler atılıyor, vücut hafifleme hissine kavuşuyor.

 

glutensiz-beslenme

 

Her öğünde taze veya pişmiş sebze miktarı kullanılabiliyor. Giderek porsiyon arttırılabiliyor, sebzenin limiti yok çünkü. Et ve proteinlerin sütlü ürünlerle, yine proteinlerin karbonhidratlarla yan yana tüketilmemesi tavsiye ediliyor.

Paketlenmiş ürünlerde etiket okuma burada da geçerli. Gluten ve şeker türevlerinin içeriğinde olmadığından, karbonhidrat değerinin ise 100 gramlık gıdada 10 gramı aşmadığından emin olmalı.

Meyveler günde en fazla üç kez tüketilebilir ancak şekersiz fikrini kuvvetlendirmek için ilk 30 gün içerisinde muz, ananas ve üzüm kesinlikle yenilmemelidir deniyor.

Marketlerin reyonlarında glutensiz ürünlere rastlayabilirsiniz ancak ben bu hafta bir kontrol ettiğimde kimisinde gluten yokken şeker olduğunu gördüm. Yani her ikisini de denk getirmek her üründe mümkün olmayabilir. Tuzlu krakerlerden aldım bir iki tane, acil durumlarda çantamda bulunsun diye. Araba yolculuğu yapacağım günler belki beslenme öğünlerini saat farkı ile kaçırırım diye çekiniyorum, o yüzden bu ürünler işime yarayabilir. İlerleyen süreçte bir aylık arınma dönemi bitince tekrar yazacağım. Şu ana dek hissettiğim en güçlü duygu arınma, hafifleme hissi.

Bu arada Abrahamson ile tanışmak isteyenler için İstanbul'da Be Positive Kliniği'nden destek aldığımı ve bu terapi biçimini İzmir'de de anlatacaklarını belirtmek istiyorum. Sİgara, şeker ve glutenden arınma terapisi 24 Temmuz 2014'te İzmir KEY Otel'de , kurucusu olan Ehud Abrahamson tarafından anlatılacak. Bilgi almak isteyenlerin bu fırsatı kaçırmamasını diliyorum.

Sena Baran

www.dorikus.com

instagram@senabrn

twitter@senabrn

 

  

 
Toplam blog
: 48
: 5171
Kayıt tarihi
: 01.03.12
 
 

1978 doğumlu, Uluslarası ilişkiler mezunu, uluslarası lojistik uzmanı, sosyal medya meraklısı, bl..