Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Eylül '06

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Acaba ben iyi bir anne olabilecek miyim?

Acaba ben iyi bir anne olabilecek miyim?
 

Yaşımın ilerlemesiyle anne olma özlemi duymaya başladım. Bu da anne olmak üzerine okumama ve düşünmeme neden oldu. Etrafımda da yeni anne olmuş kişileri gördükçe kafamda ben nasıl bir anne olacağım sorusu yerleşti.

Ben nasıl bir anne olacağımın en klasik cevabı genelde kendi annem gibi olmayacağım şeklindedir. Ama benim için bu durum biraz farklı ben annemle hep arkadaş gibi oldum. Annemle çok farklı insanlar olmamıza rağmen hep bir yakınlığımız oldu. Bunda benim çok açık ve paylaşımcı bir insan olmamın katkısı büyük olsa da. Bir diğer unsurunda annemin 23 yaşındayken anne olmasına bağlayabiliriz.

Anne olmayı her kadın istiyor. İstisnaları var biliyorum ama her kadın belli bir gelişim süresinden sonra bir bebeğe sahip olmayı diliyor. İsteyen her kadın biyolojik olarak anne oluyor. Benim asıl kafama takılan soru gerçekten anne olmayı başarabilen kaç anne var ?

En zoru da bu herhalde anne olabilmeyi başarmak. Herkes çocuğu tarafından sevilmek ister ve çok nadir annesini sevmeyen çocuklar çıkar karşımıza. Benim en büyük takıntım bu benim çocuğum beni sadece sevmesin aynı zamanda benimle aynı zamanda gurur duysun istiyorum.

Bugünlerde fiziksel görüntüme bile taktım. Beni ilk gördüğü gün ona dünyanın en güzel annesi olarak gözükmek istiyorum ama ben annem kadar şanslı değilim ve orta yaşlı bir anne olacağım. Acaba diyorum fiziksel gücüm ona yetebilecek mi ? Bunu daha fazla nasıl arttırırım diye düşünüyorum. Düzenli olarak spor salonuna gitme alışkanlığı edinmeye çalışıyorum. Çünkü çocuğum bir spor dalını iyi yapsın istiyorum. Binicilik yapmak istiyorum hayvanlardan korkmasın ve onlarla küçük yaşlarda tanışın istiyorum. Evime piyano almak ve en kısa zamanda ders almaya başlamak istiyorum. Çocukluğumda hep piyano çalmayı öğrenmek istemiştim olmadı. Bugün artık bir piyanist olamayacak olsam da çocuğuma müzikle ilgili bir şeyler yapması için örnek olabilmeyi diliyorum. Kitaplarımın her yerine notlar alıyorum. Bazen hayal ediyorum benim kitabımı okurken yüzünde belirecek gülümsemeyi. Daha çok dil bilmek daha çok yer gezmek ve onun için kendimi biriktirmek istiyorum.

Biliyorum seni olduğun gibi sevsin bırak diyeceksiniz. Ama ben onun herhangi bir soru oluştuğunda kafasında annem bunu bilir demesini ya da annem bunun için ne yapılması gerektiğini bilir diyecek kadar bana güvenmesini istiyorum. Biliyorum bunlar çok idealist düşünceler. Kaç anne adayı ya da anne buna benzer şeyler dilemiştir ama hiçbirini gerçekleştirememiştir.

İyi bir anne olamama korkusu gerçekten benim için büyük bir fobi. Ben çocuğuma biriktiğim yıllardayım. Umarım onun için onun da ilgisini çekecek kadar şey biriktirebilirim …

 
Toplam blog
: 42
: 6600
Kayıt tarihi
: 07.07.06
 
 

Ben hep yazmak istedim ama hayata sıçrama tahtam beni yazılardan ve yazarak para kazanmaktan çok ..