Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '19

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Acaba Ne der

Aynı şeyleri anlatmak sıkıyor beni. Nasrettin hoca kürsüye çıkmış cemaat bu gün ne anlatacağım biliyor musunuz sonrada bilenler bilmeyenlere anlatsın. Hocalar sohbeti vaazı camiye gelene anlatır ya bizimki de o hikâye.

Yazılar yazıyoruz okullara konferanslara çağırılırsak gidiyoruz radyo TV Gazete derken bir kamuoyu oluşturmaya devam ediyoruz. Ama bazı şeyler değişmiyor ben de biliyorum sosyal değişimlerin zaman aldığını; ama sanki başka şeylerde yapmak gerekiyor. Ne gibi? Kısa film belgesel kamu spotları ve benzeri.

Yazışarak sürekli gelip geçtiğim caddeye sesli sinyalizasyon sistemi taktırdık. O da elini gösteriyorsun ışık yanınca ses veriyor geçiyoruz. Araçlar geçerken tik tak biz geçerken bir ses ve tik taklar hızlanıyor. Bu gün ışığı arıyorum. Adamın biri bu tarafa caddeye mi gideceksin diyor duymadığıma kanaat getirince kolumdan asılıyor. Bu ve benzeri uygulamalar hayatımızın parçası oldu. Görmeyenlerin hatta tüm insanların bedenine lütfen  izinsiz dokunmayalım görmeyenlere yardımcı olmamızı ister misiniz diye açıkça soralım. Sizden yardım istemiyorsa lütfen elbisesinden çekiştirmeyelim. Sesli olarak görmeyene göre değil de kendimize göre sağa git sola git ifadeleri çoğu zaman görmeyene zarar verir.

Her gün tek başıma karşıdan karşıya geçiyorum. İnsanlar bir türlü bırakmıyorlar. Tam karşıya geçiyorum biri yapışıyor. Öyle bir şey ki hayır yardım istemiyorum diyorsun kızıyorlar bir şey dememeyi tercih ediyorum siz tanımadığınız ve sadece yoldan geçen insanlarla muhatap olmak ister misiniz niye ben sadece görmüyorum diye insanlarla muhatap olayım böyle bir ihtiyacımda yok mecburiyetimde yok. Hoca vaazını bitirdi gazete başlıklarını dinleyeyim bakalım günlük siyasi gazeteler olayları nasıl yorumlamış.

Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..