Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '11

 
Kategori
Ekonomi - Finans
Okunma Sayısı
871
 

Açalım bir kanal, Van Gölü’nden Marmara’ya

Açalım bir kanal, Van Gölü’nden Marmara’ya
 

Proje işleriyle çok meşgulum:)


Hatta; 2023 vizyonuna Ortadoğu ülkelerini de dahil edelim. Çek bir kanal da Süveyşe’e birleş, oradan ver elini Hint Okyanusu...hep birlikte vizyon sahibi olalım, hazır diktatörlükler bir bir yıkılıyorken, hayalimizi daha da genişletelim.

Hayali Küçük Ali’ler ülkesi olalım…bizim prenseslerden prenslerden neyimiz eksik. Bak nasıl da aldı gül gibi halk kızını İngiliz prenses, aval aval seyrettim, masal gibiydi valla.

İstanbul kanalımız neden olmasın, olsun…bölünsün İstanbul, bir kısrak başı gibi uzansın, pardon o Akdeniz’e uzanmayla ilgiliydi galiba, karıştırdım…bugün sarhoş atlar ülkesine uyandım da.

İstemezüüükk !…’hayaller değil realiteler gerek bize’, hımm…hem de Tayyip Erdoğan, hemi de Ak Parti…valla torunlarıma hayrı olacaksa bile istemezüükkk, değilmi ki bunların eli değdi, hiç istemezük, neme lazım…durduk yerde icat çıkartmayın başımıza.

Böyle çılgın icatlar çıkardıkça, memlekette herkes mimar, herkes kent planlamacı, herkes deprem uzmanı oluyor, çeneler açılıyor, sustururabilene aşk olsun. Oldum olası gevezelere antipatim var zaten, başım iyice dönüyor, kulaklarım uğulduyor, tıpkı sarhoş atlar gibiyim.

Böyyük, en böyyük biz olalım, çok güzel, harika…medeni olalım, Dubai gibi olalım, aman ha Dubai gibi iflas etmeden ama. Onların emmileri zengin, kurtardılar, bizim zengin emmimiz de yok, emperyalist güçler ham eder bizi valla. İlahi Ayhan, bak bu noktada seni anımsadım. Gülmeyim şimdi, ciddi ciddi yazıyorum şurada.

Gerçekten ciddiyim, bakmayın ti’ye aldığıma, bize ne kanallar lazım daha. Dedim ya Van gölünden başlatalım, salla sallayabildiğin kadar, nereye uzanırsa…insanlık adına, barış adına, medeniyet dediğin tek kişi kalmış canavara inat, medenilik nasıl olurmuş gösterelim tüm dünyaya. Gerçekten takdir ediyorum, sonunu düşünen kahraman olamaz demiş ya Polat Alemdar, cesaret ister öyle İstanbul’un yanına bir yeni İstanbul kurmak, sonunda ne olur diye düşünürsek bi adam olamayız biz.

Elbette büyük ve de en çılgın projeleri üretelim, uygulayalım, kaynağanı da bulalım ama… buluruz değil mi? evel allah, sonra da allah. İnsanımızı yaşatalım ki devletlü hünkarlarımız da çok yaşasın, valideler ağlamasın, hepimiz kalkınalım, yoksulluk bitsin, herkese iş gelsin, tencereler fokurdasın, açlık kalmasın. Henüz Boğaz sefası nedir bilmeyen kadınlar, bebeler de nasiplensin, kanal görsünler…

Ancaaak;

”Gelir eşitsizliği en yüksek üç ülkeden biri olmak, bebek ölümlerinde birinci sırada olmak, her yüz kişiden 44’ünün çalışıp 66’sının bu çalışanlardan geçindiği ülke olmak, yoksulluk oranında baş sıralara oynamak, dünyada çocuğa sekiz bin dolar zorunlu eğitim harcaması ayıranlara karşın çocuk için sadece bin küsür dolara kıymak, dünyada birbirine en güvenmeyen insanların ülkesi olmak, yolsuzlukta 11.sırada olmak” gibi figürleri de Kanal İstanbul’un önüne takalım, bayrak niyetine!

Neredeyse milat öncesi bir tarihten bahseder gibi bahsettiğimiz GAP’ı da artık Van Gölü’nden çıkan kanala bağlarız, yazık olmasın diye, bunca yıldır milyar dolarlar harcanıp daha hala bir arpa boyu yol alınamayan, gaptırılamaz projemize.

Mezralarda doğup, büyüyüp, hayatında keleş sesinden, bomba gümbürtüsünden başka bir ses duymamış, değil Boğazda’ki martıları sadece savaş uçaklarını kuş olarak düşlemiş, nan yanına peyvaz katık etmiş bebelerin de hakkı değil mi?...kanal sefası yapsın, bi kerecik de olsun hamburger yesin, avm görsün, çocuk tiyatrosuna gitsin, rengarenk oyun parklarındaki kaydıraklardan süzülsün…

Açalım bi kanal da Van Gölü’nden Marmara’ya, Ege’ye, Akdeniz’e, madem çılgınız, madem paramız var…batısı da doğusu da kalkınsın, hayalimizi büyütelim, çılgınlığımıza çılgınlık katalım.

Sarhoş atlar memleketine uyandım bugün…bir kanal açasım var, çılgın mı çılgın bir projem var.

Olmaz mı?

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Ayhan kadar taş düşsün başına:))Çılgın projene Sinop-Mersin kanalını unutmuşssun. Sinop/Çorum üzerinden Ankara'nın doğusundah, Kırıkkale/Kırşehir, Konya'nın kenarından, Niğde'nin aşağısından ver elini mersin..En çok 400 km ne olacak..RTE'nin projesinden 8 kat pahallı ama işte bu kanaldan geçenler gerçekten para verir...Ayrıca Türkiye'nin batısı ada olur. Senin Van gölü'nden gelen kanalı da buna başlarsak..İş tamam:))

Ayhan ÖZTÜRK 
 01.05.2011 22:52
Cevap :
bedduan geri dönsün diyeceğim ama demem:)) Senin projelerin ve dahi komplo teorilerin bu projeye bin basar:) yine de Van gölüne bağlantı yapmışsın ya, helal olsun, ne diyeyim:)...sevgiler  03.05.2011 15:06
 

.....olabilir...... Filmi görmüşlüğüm filan yok ama, sloganı dilime dolandı:) Tabii, yüce dağlar arasına teleferikler kurulsun, Ağrı Erciyas'a bağlansın, göller kanallarla birleşsin, Ankara'ya da deniz yapılsın, koskoca başkent denizsiz olur mu? Çılgın proceden bol ne var? Vatandaş da seyredip gördüklerini ekmeğine katık etsin.. Yaşasın çılgınlık...

Zühal Voigt  
 30.04.2011 18:52
Cevap :
Sen iste, İsviçre'ye bile uzanırız:)) Alp'leri 7 kere dolanırız (ay başım döndü), sonrası allah kerim...cesaretli bir proje, yakışır da, ama, işte ama" lar çok...sevgiler  30.04.2011 19:20
 

Projelere at gözlüğü ile bakıp hemen ön yargı ile yaklaşmamalı. Ancak yukarıda bahsedildiği gibi yoksulluk ve işsizlik bayrağınında bu brojenin önünde dalgalanması gerek. Kendi kendini amorti etmesi ve hatta fazla getiri sağlaması düşünülen bu proje muhtemelen iktidar değişikliğinde engellenebilir. olağan dışı bir proje olmamakla beraber yatırım noktasında ülkenin başka öncelikleri vardır. rezidansların göğe yükseldiği inşaat sektörünün tavana vurduğu ve naylon barakalarda yaşayan yoksulların beraber bulunduğu bu hong kong ortamın da yeni şehirleşme kanal yanına düşünülürse bu çok tehlikeli bir yapılaşma olur ki boğazdan tehlikeli hale gelebilir. hedefler yapılaşma üzerinedir her ne kadar insana hizmet ve iş alanı gibi görünsede geçeci bir süreçtir sadece bireysel rant ve inşaat sektörüne yarar. İnsan odaklı bir proje diyemiyorum bir plandır. Bu proje AKP nin aslında çaresizlik projesidir 10 yıllık bir hedef halkı bugün kü dertlerinden kurtarmaz ayrı tutulmalıdır.

Bumerangs 
 30.04.2011 16:41
Cevap :
Fantazi bir proje gibi görünse de çok hayali değil, yapılabilir, yapacak güç Türkiye'de var ancak bu tip projelerin siyasi amaçlarla öne sürülmesi en başından olabilirliğine gölge düşürüyor. Nitekim projenin yapılabilir hale gelmesi, fizibilite v.s için daha bir 5 yıla ihtiyacı var. Artıları ve eksilerini tartışan epey birileri var ancak benim vurgulamak istediğim nokta "öncelikler"..değerli katkın için çok teşekkürler,sevgiler  03.05.2011 15:05
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 485
Toplam yorum
: 2871
Toplam mesaj
: 123
Ort. okunma sayısı
: 2264
Kayıt tarihi
: 10.07.08
 
 

Çok eskidendi ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster