Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '06

 
Kategori
Tarih
Okunma Sayısı
890
 

Achiles ile 2. karşılaşma

Yer Sydney …Bir kitapçıda önce kalabalık ,sonra da gözüme o takıldı . Ucuzluk vardı .Neredeyse bedava sayılacak fiyat etiketlerini görünce aldım.

Kitabın adı Achilles sendromu. Eve gelince şöyle birkaç sayfaya baktım. Aldı götürdü beni . Bir çırpıda okuduklarımın arasına girdi ( Bu kitap birçok dile çevrilmiş . Belki Türkçeside vardır)

Kitap Achilles Mitolojisinin özet anlatısıyla başlıyor.

Yunan mitolojilerini , ortak insanlık bilinci ve bilgi birikimi olarak ilk kurcalayanlardan Freud . Oidipus kompleksi falan . daha pek çok kitap gördüm benzeri yaklaşımlı . Bazılarını okudum Bu kitap ta böyle türde .Yazar kitaba achilles’ i katmasada belki diyeceğini yine derdi ama bu mitolojik öyküyle daha keyifli bir hale gelmiş.

Kitap istisnasız her insanın kendinin bildiği , başkalarının bilmediği , birçok halde bilmelerinide istemediği , ama bazen bilseler kendisi için iyi olur diye açıklamaya hamle ettiği ama inandırıcı olmadığı …. Ya da demek istediğini tam diyemediği veya demediği veya demediği için anlaşılmadığı …

Yani bilgili , becerikli , uzman, yeteneklilik gibi herkes gibi kendisinin de bildiği özelliklerine rağmen belli bir zayıf yanı , ya da boşluğu veya eksikliği yüzünden bu vasıflarını üstüne giymediği , kimsenin bilmediği bir dualizm , bir ikiyüzlülük yaşadığı bu yüzden ıztırap çektiği….

Bir gün bu zaafiyeti bilinecek ya da öngörülmedik bir olayla deşifre olup ortaya çıkacak olursa duyacağı ölümcül duyguların ağırlığı altında ezileceği , bu eksikliğinin onun sürekli için için yiyip bitirdiğini ve bir alandaki başarısını sonuçlarını bir diger alana taşıyamadığını filan anlatıyor.

İşin içine sendrom girince yazar çarelerdende bahsetmiş haliyle …..

(devamı yarın)

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 115
Toplam yorum
: 109
Toplam mesaj
: 39
Ort. okunma sayısı
: 1235
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

Tek düşüncem yaşadığım dünyayı nasıl yorumladığımı başkalarının bilmesidir. Aslında yorumun özünde t..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster