Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '07

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Acı ama gerçek

Acı ama gerçek
 

Bir toplumda yaşıyor ve de o topluma uyum sağlamak istiyorsan, çoğunluğa uymalısın. Bu kural doğru olmasına doğru gibi görünse de, farklılıkların dillendirilmesi gerekir.

Bir toplumun değişimini sağlayan farklı fikirlerin inatla dillendirilmesi sonucunda sağlanabilmiştir. İlk insan toplumunun yaşam biçimini ve davranışlarını bir düşünürsek, keşke değişmeseydi diyeceklerimiz de olsa genelde değişimin olumlu olduğu konusunda sanırım hemfikir olunur. Ama unutulmaması gereken şu ki, değişimi gerçekleştirmek isteyen herkes bir bedel ödemeyi kabullenmek zorundadır. Bu bedel de her zaman küçük olmaz. Pir sultan asılmayı, nesimi derisinin yüzülmesini, Atatürk Vatan haini ilan edilmeyi ve asılma riskini göze alamamış olsalardı tarihin onurlu sayfalarında yer alamazlardı.

Toplum değişim için çoğunlukla direnç gösterir. Gelenekci ve eskiyen bu alışkanlıkları birileri kullanarak rant elde etmeyi seçip alkış alırken, değişimden yana olan yenilikciler yerden yere vurulur. Yenilikcilerin yapacakları asla yılgınlığa düşmeden, doğruları savunmaktır. Blog yazarlığına başladığımda beklentilerim farklı iken, gerçekle yüzleşmek beni hayal kırıklığına uğrattı.

Yazarlar'a kızardım neden doğruları değil de toplumun istediği şekilde yazı yazıyorlar diye. Gel gör ki şuna şahit oldum. Toplum yazının içeriği ile ilgili değil. Yazdığım bloglar içinde gerçekten okunulması gereken, bunlardan ders çıkarılması gereken yazılarım vardı. Ya da ben öyle düşünüyordum. Ne hazindir ki, yazdığın yazının okunmasını istiyorsan öncelikle seks çağrıştıran bir resim ya da başlık koyman gerekirmiş. Bunu buradan öğrendim.

EŞEKLİ başlığı ile bir yazı yazdım beklentim okunma rekorları kıracağı şeklinde idi. Sonuç ne mi? Acı ama gerçek en az okunan yazım. Bu kumaştan bu elbise çıkıyor. Bizlere düşen bıkkınlık yerine inatla toplumu aydınlatma adına karınca kararınca katkı koymaya devam etmek.

Bu yazımla neyi amaçladığımı merak edenler olabilir, söyleyim. Resimdeki bayan sayesinde EŞEKLİ yazımdan çok okunacağını ya da okunmasa da girip çıkılacağını düşünüyorum. Yanılıyor muyum? Bakıp göreceğiz.

"Ne aradığını bilmeyen, bulduğu şeyin farkında olmazmış."

 
Toplam blog
: 139
: 795
Kayıt tarihi
: 29.09.06
 
 

10.12.1949 yılında Nurhak'ta fakir bir ailenin yedinci cocuğu olarak dünyaya geldim. Ziraat okulunda..