Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '10

 
Kategori
ÖSYS
 

Açık öğretim sınavsız olmalı

Açık öğretim sınavsız olmalı
 

Üniversitelere yine sınav maratonu başladı. Başladı başlamasına da garibime giden şu ki; öğrencilerimizin birine “sen yüksek eğitim alabilirsin ve sen alamazsın” deme hakkı doğru mu?! Evrensel insan hak ve özgürlükleri bağlamında doğru mudur?

Efendim, bunun sebebi var, yeterli eğitimci yok.

Hayır, bu büyük ve kötü bir bahanedir. Bu ülkede o kadar çok kalifiye eğitimimiz var ki, yeter ki sistemi düzgün hale getirelim.

Efendim, yeterli binamız ve teçhizatımız yok.

Bak buna çok fazla itiraz etmem. Ama buna da itirazım olur. Bunun çözümü de çok zor değil. Birkaç bina yapmanın zorluğu yok. Bu bir eğitim meselesi, ülkenin geleceği.

Peki, şunu sorayım: açık öğretimlere neden sınav var?

Açık liselere sınavsız serbestçe herkes gidebiliyor. Açık öğretimlere de isteyen, istediği bölüme bırakın gitsin. Zaten buralar ticarethane olmuş, iyi para kazanır YÖK. Bırakın gençler bari buralarda yüksek eğitim alsınlar. Açık Öğretimin YÖK için güzel bir gelir kaynağı.

Evet, YÖK Açık Öğretime girişi serbest bırakmalıdır. İsteyen istediği bölüme sınavsız girsin okusun. Yeter ki gençler eğitimli olsunlar. Bu hakkı çeşitli bahanelerle kısıtlamak son derece yanlıştır...

 
Toplam blog
: 358
: 1023
Kayıt tarihi
: 03.09.08
 
 

  Ne elimde garantim var ikinci bir soluğu almaya Ne aklım erer dünyayı yıkıp ta yeniden ya..