Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '07

 
Kategori
Eğitim
 

Açık öğretim sistemi

Açık öğretim sistemi
 

(Yazım sanki biraz fazla teknik ve öğretici olmuş gibi görünebilir; ama benim gerçekten çok ciddiye aldığım ve ülkemiz için çok önemli olduğuna inandığım bir konu.)

Bu yıl 18 haziran günü yapılmış olan ÖSS’ye yüz binlerce aday başvurmuştu. Bir rakam vermek gerekirse sınava girip puanı hesaplanan tam 1.567.773 kişi var. Yaklaşık 50 bin kişinin de puanı hesaplanmamış.

Türkiye’de merkezi yerleştirmeyle öğrenci alan bütün üniversitelerin (devlet, vakıf, KKTC, yurtdışı) kontenjan toplamı ise sadece 207.328. Böyle bir tablo karşısında öğrencilerimizin sadece ilk 200 bine girenlerinin 4 yıllık bir fakültede eğitim görme şansı var.

Kaldı ki bu programların içinde paralı bölümler de bulunuyor. İstediği bir yüksek öğretim programına yerleşemeyen öğrencileri de sayarsak yaklaşık 15 öğrenciden sadece 1’i istediği bir bölümde okuyabiliyor.

Bu noktada gerçekten de çok önemli bir konuya değinmek istiyorum. Belki çoğumuz bunun bilincinde değiliz. Üniversiteye giriş kontenjanla ilgili bir durum olduğundan adaylar ne kadar başarılı olurlarsa olsunlar sadece ilk sıralarda yer alanlar üniversiteye gidebilir. Yani öğrencilerin başarıları genel olarak çok yüksek de olsa hiçbir şey değişmez.

Peki üniversiteye gidemeyen yüz binlerce gencimiz ne yapacak?

Buna verilebilecek cevapların başında Anadolu Üniversitesi bünyesinde bulunan

İşletme Fakültesi, İktisat Fakültesi ve Açıköğretim Fakültesi’ndeki 20 programdan birini tercih etmek gelir.

Birçok ülkede uygulanan açık öğretim sistemi tüm dünyada kabul görmüş bir yüksek öğrenim seçeneğidir. Türkiye’de ise kullanılan eğitim sistemi, araç-gereç ve teknik altyapıyla oldukça gelişmiş durumdadır.

Üniversitelerdeki kontenjanların yetersiz olduğu ülkemizde, bu sistem, öğrencilerimiz ve ülkemiz için adeta bir can simididir. Çünkü üniversiteye girmek için harcanan lise sonrası birkaç yıllık zaman içinde kolaylıkla bir önlisans programı bitirilebilir. Gerekli emek verilip çalışma sağlandığında da fakülte mezunu olmak hayal olmaz.

Öğrenciler yüksek eğitimlerini tamamlarken iş hayatında da bulunabilecekleri için deneyim kazanıp fark yaratabilirler. Ayrıca kişisel gelişimlerini de önemseyip birer kalifiye eleman olmada emin adımlarla ilerleyebilirler.

Bu sistem daha çok ciddiye alındığında, gençlerimizin üstündeki ÖSS yükü hafifleyecek, üniversite kapılarında bekleyen yüz binler azalacak ve sosyal hayata önemli katkılar olacaktır.

Önemli bir noktayı belirtmeden geçmek istemiyorum. Açıköğretim sisteminde okuyan öğrencilerin orta öğretim başarı puanları düşmemektedir. Yani bu öğrenciler diledikleri takdirde hem açıköğretim sistemiyle okuyup hem de hiçbir hak kaybına uğramadan ÖSS’ye de girebilirler. Üstelik ÖSS’yle kazanabilecekleri bir bölümü okurken açıköğretimi de bitirip iki fakülte mezunu olabilirler.

2007 tercih dönemi bitti. Ancak ek yerleştirme olacak. Yapılacak en önemli şey sonuçların ardından eğer bir programa yerleşemediysek ek yerleştirme dönemine kadar

açıköğretim sistemini tanımak ve bu sistemle ilgili önyargılardan kurtulmaktır.

http://www.aof.edu.tr/

Üniversite sınavına girerek ÖSS-SAY-1, ÖSS-SÖZ-1, ÖSS-EA-1 puan türlerinin en az birinden 160 ve üstü puan aldığınızda, tercih ettiğiniz takdirde aşağıdaki açıköğretim önlisans ve lisans programlarına kayıt yaptırabilirsiniz.

Lisans Programları (4 yıllık)

İşletme Fakültesi İşletme Bölümü (açıköğretim)
İktisat Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü (açıköğretim)
İktisat Fakültesi Maliye Bölümü (açıköğretim)
İktisat Fakültesi İktisat Bölümü (açıköğretim)
İktisat Fakültesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü (açıköğretim)
Önlisans Programları (2 yıllık)

Açıköğretim Fakültesi Sosyal Bilimler Programı
Açıköğretim Fakültesi Ev İdaresi Programı
Açıköğretim Fakültesi Halkla İlişkiler Programı
Açıköğretim Fakültesi Yerel Yönetimler Programı
Açıköğretim Fakültesi Dış Ticaret Programı
Açıköğretim Fakültesi Muhasebe Programı
Açıköğretim Fakültesi Bankacılık ve Sigortacılık Programı
Açıköğretim Fakültesi İlahiyat Programı
Açıköğretim Fakültesi Tarım Programı
Açıköğretim Fakültesi Bilgi Yönetimi Programı
Açıköğretim Fakültesi Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı
Açıköğretim Fakültesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı
Açıköğretim Fakültesi Laborant ve Veteriner Sağlık Programı
Açıköğretim Fakültesi Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi Programı
Açıköğretim Fakültesi Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı

 
Toplam blog
: 11
: 2355
Kayıt tarihi
: 02.09.07
 
 

Özgür Ayhan Özkaynak, eğitimci olarak birçok faaliyette bulunmuştur. TED Mersin Koleji ve İDV Öze..