Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Temmuz '14

 
Kategori
Üniversitelinin Sesi
 

Açıköğretim Sosyoloji I. Dönem Dersleri nasıldı?

Açıköğretim Sosyoloji I. Dönem Dersleri nasıldı?
 

Açıköğretim Fakültesi 2. Üniversiteye kayıt sürecini önceki bloglardan birinde anlatmıştım. Kayıt olduktan sonra eğitim süreci başladı. Kayıt esnasında ücretsiz verilen kitapları okuyarak ve internet üzerinden geçen seneki sorulara çalışarak sınavlara girdim. Sonuç şöyle oldu;

Sosyoloji bölümü 1.sınıf 1. dönem dersleri içinde -ve tabi tüm yükseköğrenim programlarında da- zorunlu olan ders, Bilgisayar yani Temel Bilgi Teknolojileri 1 dersiydi. 3 kredilikti. Bilgisayarların icadından başlayan ders 8 ünite içeriyordu ve Mıcrosoft Office Programlarını ve güncel birtakım konuları içeriyordu. En az çalıştığım derslerden biri oldu. Konular güncel olsa da benim için sıkıydı. Vizeden 65, finalden 60 puan alarak ortalamayı 61,5 getirdim ve dersi BA notuyla geçtim. Dersin en yüksek not olan AA tabanı 69,08 olmuş. 33,92 den aşağı not alanlar ise bu dersten kalmış. Ders kitabını çok ayrıntılı olmasa da okudum sayılır.

Sosyal Politika Dersi, hem güncel hem tarihi ve hem de ekonomik, hukuki içeriğiyle zevk aldığım derslerden biriydi. 5 kredisi vardı. Kısaca, devletin vatandaşlarını asgari düzeyde ekonomik olarak korumasını öngören ve anayasal bir ilke olan sosyal devlet uygulamalarının ele alındığı dersin vizesinden 75, finalinden ise 45 alarak ortalamayı 54 tutturdum ve BB notu ile dersi geçtim. Bu ders 64,79 ile AA, 29,36 dan altı ise FF notu ile ortalama oluşturmuş. Ders kitabını son ünite hariç okudum.

Sosyolojiye Giriş; adından da anlaşılacağı gibi sosyolojinin ilk konularını ve önemli sosyologların kuramlarının işlendiği 4 kredilik bir dersti. Benim için güzel bir ders oldu ve vizeden 80, finalden 75 alarak ortalama 76,5 not ile AA ile geçtim. Bu dersin AA ortalaması 69,69 ve kalır notu ise 32,73 ün altı olmuş. Ders kitabının tamamını okudum.

Psikolojiye Giriş; 8 ünitelik ve 4 kredilik bu ders temel psikoloji bilgilerini ve beyin, sinir gibi anatomik konuları işliyordu. İşin anatomi kısmı insanı biraz sıksa da sonuçta insanın kendisinin işlendiği bir dersti. Baştan zaten mesafeli yaklaşmıştım ve öyle de oldu, vizeden 45, finalden 55 aldım ve ortalama 52 not ile BC yi kaptım. Bu dersin AA sınırı 65,47 ve kalma sınırı 31,03 olmuş. Kitaptaki bazı ünitelerini hiç okuyamadım.

Sosyal Bilimlerde Temel Kavramlar; 5 kredilik bu derste; devlet, toplum, din, kültür vb gibi kavramlar toplam 8 ünitede işlenmiş. Keyifli bir ders oldu benim için. Vizeden 65, finalden 60 ve ortalama 61,5 alarak bu dersten AB ile geçtim. Bu dersten AA ile geçmek için en az 63,69, kalmamak için ise 31,13 almak gerekti. Tüm ünitelerini okuduğum bir kitabı vardı.

Sosyolojide Araştırma Yöntem ve Teknikleri; benim pek hoşlanmadığım 4 kredilik bir ders oldu bu.   İlk konuları ilgimi çeksede daha sonraki anket, araştırma yöntemleri, gözlem, deney falan iyice sıktı ve finale pek çalışmadan girdim. Sonuçlardan belli zaten. Vizeden 70, finalden 25 alarak ortalama 38,5 ile CD notu ile bu dersten "koşullu olarak geçtim". Yani dönem not ortalamam 2,00 ın altında olsaydı bu dersten kalıyordum. Dersin ortalamalarına baktığımda zaten bu dönemin Türkiye genelinde Sosyoloji bölümünün en zor dersi olduğunu gördüm. AA sınırı 63,55'e kadar ve kalma sınırı da 28,48'e kadar düşmüş. İlk konular hariç diğer üniteleri okumadım.

Karşılaştırmalı Siyasal Sistemler Dersi; daha önceki üniversite hayatımdan aşina olduğum bir dersti.  Güncel olarak başkanlık, yarı başkanlık, parlamenter sistemleri ve bu sistemleri uygulayan ülkeler ile Avrupa Birliği konularını işlemişler bu derste. 5 kredilik bu dersin vizesinden 70, finalinden 80 alarak ortalamayı 77 tutturdum ve AA ile geçtim. AA almak için 70,79, kalmamak için ise 29,57 alınması gerekli olan bu ders AA notunun en yüksek olduğu dersti. Ders kitabındaki ünitelerin tamamını okudum.

Sonuç ise yani dönem ortalamam; 3,23 oldu. Karşılığı ise " başarılıymış".  Bu ortalamanın sonucu olarak bir ay sonra, sağolsun "onur belgesi" yollamış Anadolu Üniversitesi.

Sosyoloji ilk dönemi temel dersleri verdiği için benim için pek de zorlayıcı olmadı. Sadece önyargılı olduğum derslerden düşük not aldım. Genel olarak ise derslerin kitapları sosyal bilim sevenler için çok doyurucuydu. İkinci dönemi ise başka bir yazıya bırakıyorum.

 

 
Toplam blog
: 34
: 10895
Kayıt tarihi
: 14.05.14
 
 

Kamu yönetimi ve sosyoloji öğrenimi... Tarih bölümüyle devam eden öğrencilik... Siyasetbilim, top..