Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '08

 
Kategori
Haber
 

Acılardan doğan muhteşem güzellik ...

Acılardan doğan muhteşem güzellik ...
 

2008 'in son günlerine ulaşırken geçtiğimiz günlerde 2008 'in entersan olaylarını konu alan radyodaki haber programını dinliyordum ve bir haber ilgimi çekti ;

"BİR İSTRİDYEDE 26 İNCİ

Lübnan`ın Tire kentindeki El Fener adlı restoranın sahibi Raymond Salha, bir istiridyenin içinde 26 adet inci buldu. İlk kez bir istiridyenin içinde bu kadar çok sayıda inci bulunduğu açıklandı."

GELELİM KONUMUZ OLAN İNCİYE ;

İstiridye
gibi bazı kabuklu deniz hayvanlarının içinden çıkarılan, genellikle süs eşyası olarak kullanılan küçük tane.

Bunlar, küçük, yuvarlak, yüksek değerli, sert, sedef rengindedirler. Hayvanın vücuduna bir kum tanesi, bir parazit veya yapay olarak bir sedef parçası girince hayvan duyduğu ağrıyı engellemek amacıyla bu yabancı tanenin etrafını kaplayacak şekilde sedefimsi bir madde salgılar. Daha sonraki ağrılı dönemlerde yine aynı işlemi tekrarlar. Yabancı madde üzerindeki bu tabakalaşma inciyi meydana getirir.

Haberi ilk dinlediğimde bu istiridyeyi bulan insanın ne denli şanslı olduğunu düşünmüştüm. Ne var ki incinin oluşumunun hayvanın çektiği ızdırap olduğunu öğrendiğimde şaşırdım ve açıkçası çok üzüldüm...

Düşünsenize bir inciyi meydana getirecek olan ağrı ne denli güçlü! Kaldı ki bir istiridyenin içerisine girebilen yirmi altı adet yabancı maddenin sebep olacağı acıyı ve ağrıyı düşünmek bile istemiyorum.

Güzelliklerin emek istediğini biliyoruz emek ve çaba istediğini. Ancak inci gibi bir güzelliğin ise tamamen acı kökenli olduğunu düşünmek... Yorumunuza bırakıyorum.

Kendi adıma bu zavallı hayvanlardan yana kullandım oyumu inci takmamak pahasına!

 
Toplam blog
: 200
: 959
Kayıt tarihi
: 21.04.08
 
 

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Arkeoloji Bölümü mezunuyum . Maalesef bir tak..