Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '09

 
Kategori
Siyaset
 

Açılım

Bu konuda yeni birşey yapılmalı. Bu hükümetin yaptığı doğru mu? Başka bir deyişle bunun yolu bu mudur, başka bir deyişle yapılması gereken doğru şeyler bunlar mı? Bakın onu hiçkimsenin bilmediği gibi ben de bilmiyorum. Ama şunu kesinlikle biliyorum ki artık o bölgeye yeni askerler, yeni silahlar göndererek bu sorun çözülemez. Çünkü Türk Ordusu çok başarılı bir mücadele ile askeri güç ile yapılacak herşeyi yaptı, hatta bir dönem zafer kazandı ve kesin bir galibiyet aldı. Ama bataklık kurutulamadığı ve dış güçler orada istedikler ortamı buldukları için olay tekrar hortladı başka bir deyişle hortladıldı.

Oradaki bataklık nasıl oluştu? O, bir başka bir yazı konusu.

Bu hükümet, Amerika 'nın, daha doğrusu Obama ekibinin getirdiği yeni anlayış sayesinde (Çünkü şuna inanıyorum ki Bush türü bir ABD başkanı halen olsaydı, Amerikan askerleri , Iraktan çekilmeyeceği için PKK nın işlevsizleştirilmesi, ABD nin işine gelmeyeceğinden dolayı bu açılım da gündeme gelemiyecekti.) bu açılımı gündeme getirebildi. Ben burada şunu görüyorum ki ABD ile çıkarlarımız bu konuda birleştiğinden, bu açılım konusu gündeme gelebilmiştir. Fakat bu durumdan istifade edilmek istenmesi çok doğrudur. Çünkü sonuca ulaşabilmek için herşey gibi bu da denenmelidir. kaldı ki Dünya nın çok önemli bir aktörü de ( yani ABD ) bunu istemektedir. İstesiniz de istemesseniz de ABD çok önemli bir aktördür, başarabilmek için bunu kabbullenebilmeliyiz. Aslında ben de kabullenmek istemiyorum ama Dünya nın gerçeği maalesef bu.

Aslında çok doğru bir kararla bu çıkar birliğinden istifade etmek isteyen, öncelikle hükümet değil, devlettir. Zaten ısrarla Türk Devleti bunu zaten gündeme getirmekteydi. Birçok komutanın, üst düzey bölge yöneticilerinin, yıllardan beri artık askeri yöntem dışında önlemler alınması gerekmektedir söylemi hepimizin aklındadır.

Hükümetin bu konuda ikna olması önemlidir ve bana, bu kadar riskli bir olaya girmesi, bir pokercinin elinde çok güçlü olmayan bir eli olmasına rağmen rest çekmesi gibi gelmektedir.

Muhalefet de şunu çok iyi bilmektedir ki bu resti görmezse varını yoğunu kaybedecektir. Karşılıklı restleşmek muhalefetin geleceği için gereklidir ama Türkiye nin geleceği için maalesef kötü sonuçlar doğurabilecektir. Burada kendi menfaatini düşünmeyen, ülkenin geleceğini, partisinin çıkarından daha önemli gören bir muhalefet, PKK nın da ortadan kalkmasını sağlayabilecek ölçüde yararlı bir sonuca gidilmesini sağlayabilir. Ama ne pahasına, AKP nin daha da oyunu arttırması ve güçlenmesi, buna karşılık kendi liderliklerinin ve partisinin oyunu kaybetmesi.

Açıkçası Baykal ve ekibi ile Bahçeli ve ekibinden hatta DTP den, hem kendi partilileri ve hem de Tüm ülke insanının hiç de göremiyebileceği bir fedakarlık hatta bir siyasi intihar beklenmektedir. Bunu yaptıkları takdirde inanıyorum ki bu sorun en az belli bir süre (En azından yeni bir Bush gelene kadar) çözülebilecektir. Bu durumun en zor kısmı da budur.

Şimdi ben kendi açımdan Liderlerimizin Türkiye sevgisinin derecesini ölçecek bu müthiş deneyin sonucunu heyecanla izliyorum ama umuyor ve diliyorum ki bu açılım, olumlu ve bölünmeden, sağduyulu Türk ve kürtlerin de önemli katkılarıyla, en az kan akacak bir şekilde çözülebilsin.

 
Toplam blog
: 94
: 313
Kayıt tarihi
: 23.06.09
 
 

1958 Nisan İstanbul doğumluyum. Ama tatiller dışında İstanbul'da uzun süreli yaşamadım. 1975 yılı..