Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '13

 
Kategori
Eğitim
 

Açılıma destek için ülkeyi harita üzerinde bölen üniversite hangisi?

Açılıma destek için ülkeyi harita üzerinde bölen üniversite hangisi?
 

Bir kere açılmaya gör, herkes açığına bakar misali, iktidar bir açılım yapayım dedi, her yandaş’tan açılıma katkı yağıyor!

Bu öyle böyle bir katkı değil! İktidar bile açılımı yaparken böyle bir pozisyonun meydana gelebileceğini düşünmemiştir.

İktidarın açtığı açılım yolunda hareket eden sözde kurumlardan bazıları, topu doksana takarak, ne kadar barışsever olduklarını, ülkenin huzuruna ne kadar büyük önem verdiklerini açıkça gösteriyorlar.

Size önce bir eğitim kurumunu anlatmak istiyorum.

Bu kurumda diğer bazı kurumlarımız gibi açılıma büyük destek verip, açılan koridordan, ülkenin kalesine golü atanlardan.

Eğitim yuvamız(!) İstanbul Aydın Üniversitesi.

Aydın Üniversitesi, ne zaman, nasıl, hangi amaçla kurulmuştur?

Anadolu Eğitim ve Kültür Vakfı tarafından İstanbul'da kurulmuş vakıf üniversitesidir.

1995 yılında kurulmuştur.

Anadolu Eğitim ve Kültür Vakfı, Türkiye'deki nitelikli eleman açığını kapatmak ve istihdam sorununa çözüm olabilmek adına bir yüksekokul kurmak için YÖK'e başvurmuştur. Bunun sonucunda, 26 Eylül 2003’te çıkan 106 sayılı Genel Kurul kararıyla, Türkiye'de ilk kez doğrudan Yükseköğretim Kurulu'na bağlı olarak bir yüksekokul kurulmuştur. Kurulan yüksekokul, Anadolu BİL Meslek Yüksekokulu olarak adlandırılmıştır.

2004-2005 eğitim-öğretim yılında öğrenci kabul eden bu yüksekokulun etkinlikleri sürerken, bir yandan da vakıf üniversite kurma projesini yürütmüştür. Bunun meyveleri vermiş; 18 Mart 2007 tarih ve 26526 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 5656 Ek-73 sayılı kanunla İstanbul Aydın Üniversitesi kurulmuştur. Anadolu BİL Meslek Yüksekokulu da bu üniversitenin bünyesine katılmıştır.

Bir üniversiteyi böylesine methettikten sonra, asıl konumuza gelelim.

Dedik ya bazı kurumlarımız kraldan çok kralcı oluyor diye. İşte bu Aydın Üniversitesi de onlardan birisi…

İstanbul Aydın Üniversitesi, öğrencileri için hazırlattığı Meslekler Rehberi Kitapçığı’nda Türkiye’yi bölmüş!

Üniversite kitapçığındaki dil bölümlerinin tanıtıldığı sayfada yer alan haritada Türkiye’nin bir kısmı Kürdistan olarak gösterilmiş.

Ülkelerin ve dillerinin tanıtıldığı haritada Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri’nin dili Kürtçe olarak işaretlenmiş.

Kitapçıktaki Türkiye haritası ile ilgili üniversitenin Facebook ve Twiter sayfalarına şikâyet yağarken, İstanbul Aydın Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Mustafa Aydın, konuyu ‘kabul edilemez bir hata’ olarak değerlendirip, işin içinden sıyrılmaya çalışmıştır.

Netice itibarıyla, Aydın Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Mustafa Aydın’a, açılıma yaptığı katkı için teşekkür plaketi verilip, devlet övünç madalyasıyla ödüllendirilmelidir!..

Açılımı yerden yere vuranlar içinde İstanbul Aydın Üniversitesi’nin bu haritası örnek olarak gösterilmelidir!

 

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..