Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Açlık başımda duman

Açlık başımda duman
 

İyi Pazarlar

Nasılsınız, umarım afiyettesinizdir...

PC mi açtım büyük bir açlıkla blogları okuyorum...

Açlık dedim de, ev halkı güzellik uykusunda olduğundan, aç kalmamak adına bir dilim kızarmış ekmek yedim...

Bloglarda, “ bu da bendenmiş” dedirten yazılar gördüm...

“BUDA seni korusun” dedirten yazılar da...

Kahvaltıda sucuklu yumurta mı yapsam menemen mi... Yoksa malzemeden çalmadan gözleme olayına mı girsem... Yoksa kızartma mı yapsam, patates biber kabak patlıcandan oluşan... Üstüne de domates sosu...

Annem bazı sabahlar sütlü çorba yapardı bize. Süt ve pirinç olurdu içinde. Tuzlu bir içecek... Sabah kahvaltısında çorba içmeyi hiç sevmem ama normal kahvaltının yanında böyle bir çorba içmemizi ısrarla isterdi... Ne hikmetse... Babam da anneme destek çıkardı... Onlardan daha iyi bilecek değilim ya, vardır bir bildikleri...

Bulaşıcı birşey galiba, nedenini bilmesem de sütlü çorbayı ben de Mert’e içirmeye çalışıyorum ama aramızda geçen diyalogları burada yazmayayım...

Babamın sofrasında kahvaltı sofrasının vazgeçilmeziydi tereyağı ve bal. Bunlar olmazsa olmazlarımızdı. İkisini ayrı ayrı yemeyi beceremeyenlerimiz olurdu... Temsil ben... Bunu önlemek için yağ ve bal önceden itinayla karıştırılır kahvaltı sofrasına öyle konurdu. Böylece kimse, “ben yağ yemicem”, “ben bal yemicem” diye kaytaramazdı.

Çift sarılı köy kinderi yok ama çift sarılı köy yumurtası var. Eskiden sepetlerde, “köy yumurtası” adı altında yumurtalar satılırdı. Bu yumurtaların özelliği, köy tavuklarının doğal besinlerle beslendiği için yumurtalarının da doğal olmasıydı.

Günümüzde, “köy pazarı” diye bir pazar var. Yakın köylerdeki halk kendi yetiştirdiği ürünü getirip orada pazarlıyor.

:))) Hiç hatırlamam ki bir günden bir güne kahvaltıda anne babamın, “kibrit kutusu kadar beyaz peynir, en az 4 zeytin yiyeceksiniz” dediklerini. Onlar için bu olsa olsa ızdırap olur. O kadarcık şeyle doyulur mu?

Herkesin uzman kesildiği kirli dünyamda bir dönem çok meşhurdu, kibrit kutusu kadar beyaz peynir ve dört zeytin.

Şimdi hazır paketlerde kahvaltılıklar var. Abur cubura bayıldığım halde evime hiç sokmadığım bir yiyecek.

:) Açlık başımda duman... Hoş kalın...

http://www.esmakahraman.com/aclik-basimda-duman/

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..