Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '10

 
Kategori
Şiir
 

Açtırma ağzımı

Açtırma ağzımı
 

Foto:


A be kaynana ulcak kemçik,

açtırma kutuyu

sületme kötüyü,

zurla kuca mı edecen bana

kapçık aazlı uulun Feti’yi?!

bi şişe kiloluk rakı ulur mu başlık parası,

serhuş edip

düve düve razı etmiştir uulun bubamı,

daa kapanmamıştır bööründeki

sumsuk yarası.

bir uulun ulacak cüceye bakasın bir de bana

una içirmemiş midirsin sütünden kana kana

gelinim dimen yitmez midir

sevinesin, yakasın kıçcaazına kına

emzirseydin ya pürsük memelerinden

kapurtan mı buzulurdu sankim a dukuz kucalı

düün bile idemediniz bana çalgılı, hucalı

ne buy vardır uulunda de bos

daa ilk geceden çıktıydı fos

bakmayasın güzüme üüle aalar gibi

yıkayasın bulaşıkları tertemiz ulsun dibi

kucan ulacak o zibidi

başlasın kalaycılıa tez, ‘emen

ben üüle uluru-ulmazı beenmem

‘ele üüleden kalan aşı iç mi iç yimem

çıkasın zilli kızınla satasın sepetleri

getiresiniz ‘emen, bübreklerle etleri

rakıdan vazgeçtim, içceem artık şarap

güzellik uykumdan uyanıncaya kadar

dediklerim gelmezse bu ‘ane ‘arap

ben uyurken

kapçık aazlı kucam ulacak gelirse eer

sakın sukulmasın yanıma

dışarı bir şilte ser

kene şeyli geberesiceye

‘adi!

attırmayasın kafacımın tasını

gece dışarı çıkacam

bulucam erkeklerin ‘asını

yarın yine açarım kulacının pasını

ben bu gicekundudan saraylara gidersem

tutmayasın yasımı…

kaynana gibi karşımda durmayasın

gelin uyudu diye sen de uyumayasın

sinek bilem girsin istemem

ben uyurken udama

az bi şey neşem vardır

unu da sen budama

çükmüş kapurtanı da alıp

karşımdan yıkılasın

isteklerimi ‘allet de

suuna teneşir paklasın

Ülya dirler adıma

aşmıştır maalleyi adım

yıkılasın karşımdan

patlar şimdi tukadım!..

(Kitap dili)

kız kaynana olacak kemçik

açtırma kutuyu

söyletme kötüyü

zorla koca mı edecen bana

çarık ağızlı oğlun Fethi’yi

hiç kiloluk rakı olur mu başlık parası

sarhoş edip

döve döve razı etmiştir oğlun babamı

daha kapanmamıştır belindeki

yumruk yarası

bir oğlun olacak cüceye bak bir de bana

ona içirmedin mi sütünden kana kana

“gelinim” diyebilmen yetmez mi

sevin buna, yak kıçına kına

emzirseydin ya pörsük memelerinden

kaportan mı bozulacaktı a dokuz kocalı

düğün bile edemediniz bana çalgılı-hocalı

ne boy vardır oğlunda ne de bos

daha ilk geceden çıktıydı fos

bakma gözüme öyle ağlar gibi

yıka bulaşıkları tertemiz olsun dibi

kocan olacak o zibidi

başlasın kalaycılığa tez hemen

ben öyle olur-olmazı beğenmem

hele öğleden kalan aşı hiç mi hiç yemem

çık zilli kızınla sat sepetleri

getirin hemen böbreklerle etleri

rakıdan vazgeçtim içerim artık şarap

güzellik uykumdan uyanıncaya kadar

dediklerim gelmezse bu hane harap

ben uyurken çarık ağızlı kocam gelirse eğer

sakın sokulmasın yanıma

dışarı bi şilte ser

kene şeyli geberesiceye

haydi!

Attırma şu kafamın tasını

gece randevum var

bulacağım erkeklerin hasını

yarın yine açarım kulağının pasını

ben bu gecekondudan saraylara gidersem

tutma sakın yasımı

kaynana gibi karşımda durma

gelin uyudu diye sakın sen de uyuma

sinek bile girsin istemem

ben uyurken odama

az bi şey neşem vardır

onu da sen budama

çökmüş kaportanı da alıp

karşımdan yıkılasın

isteklerimi hallet de

sonra teneşir paklasın

Hülya derler adıma

mahalleyi aştı adım

yıkıl gayrı karşımdan

patlar şimdi tokadım!

Yüksel Önaçan

 
Toplam blog
: 119
: 629
Kayıt tarihi
: 01.10.08
 
 

Eğitimci- Gazeteci-Yazar İlköğrenimini Emirdağ'da, ortaöğrenimini Bolvadin, Eskişehir, Afyon'da..