Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '12

 
Kategori
Güncel
 

Adalet istiyordum çıktı geldi bugün

Adalet istiyordum çıktı geldi bugün
 

'Adalet terazisi' kimin elinde olur ise olsun, hiç şaşmasın emi? (Alıntıdır)


I.

Sınırsız Hat aldatmacısı başlıklı bir haber okudum az önce.

Bir şebeke şirketi ( 55) TL yerine (3. 740) TL aldığı için hapse mahkum edilmiş.

Olay bu işte!

ADALET böyle olur!

Adalet tecelli etmiş Hakim Bey sayenizde.

II.

İnanın yıllardan beri ilk olarak bugün sevinçliyim 'adalet' adlı eski tutkum için.

Gıdalar için ödemekte olduğumuz %8’lik vergiden kurtulmuş gibi oldum birden.

%18 olarak vergilendirelen mallar ile sözleşmesiz işçi çalıştıranları da bir yana bıraktım bu yüzden

Az önce okuduğum haberin başlığı:

Sınırsız hat kandırmacası Mahkeme'den döndü

İşte çözüme kavuşturulan zorlu sorunun özeti:

‘Konya'da bir GSM şirketinin 'Her yöne sınırsız 55 TL' kampanyasından yararlanan, ancak firmanın 'limit aşımı' gerekçesiyle kendisinden icra yoluyla 3 bin 740 tahsil ettiği beden eğitim öğretmeni Ali Benli, Tüketici Mahkemesi kararıyla firmayı mahkum ettirdi.'

Adalet dediğin böyle olur bence.

Herkes eğer ‘adil bir düzenleme var ise’ hakkından fazlasını almamalı.

III.

Sorunun bir başka yönü de:

Davacı kişinin, ‘Önce dayatılan borcunu öde sonra dava açmak’ oyununa getirilmesidir.

Ne kadar ilginçtir ki Ali öğretmen önce o dayatılan parayı ödemek zorunda kalmış.

Anlı şanlı ‘hukuk’ kuralını görüyor musunuz?

‘Önce öde sen borcunu. Sonra gereğine bakarız. Acele etme. Burası Mahkeme!’

‘Mahkeme harcını yatır. Avukatını tut. Bu iş avukatsız olmaz. %50’ye anlaşırlar onlar.’

Sanki Devlet yurttaşından çok fakir.

Sanki ‘değirmenin suyu’ kendiliğinden bol bol akıyor hiç durmadan.

Bu uygulamalar manzumesi  dayatması ne Hukuk ne de Adalet demektir bence.

Dolandırıcılık gibi bir şey olsa gerek.

Zayıfı ezmektir.

Bugün git yarın gel, demenin bilmem ki nesidir?

Ağlayana meme vermek değil, kaçırmakta olduğu parasal yaptırıma rağmen bir tokat daha atmaktır.

İlk tokatı yemiş olana bir kaç tokat daha atmaktır karşıdaki birine.

Bence kişi ‘Ödemiyorum. Dava açacağım!’ diye diklenebilmelidir.

O dava açma işleri de harç març ile sınırlandırılamaz.

Bence adalet böyle tecelli eder.

Yıllarca vergi ödemiş olan kişilerin davalarına Mahkemeler zorunlu olarak bakmalıdır Hakim Bey.

IV.

Ne yazık ki bu TBMM Yasaları ile yönetilen Devlet düzeninde ‘adalet’ yoktur.

O hukuk yolları ile yurttaşlarımız dolambaçlı yollardan ‘faiz yükü’ altında eziliyor.

Bu konuda her türlü yaptırımı uygulayan Devlet kendisini de şirketleri de koruyor.

Tek korumasız olan geçim derdinde ki kişilerdir.

Dolandırılmış, kandırılmış yurttaşlarımızdır.

Vergi borcu, kart borcu, gecikme faizi, katkı payı, adreste bulunmamak gibi yollardan eziliyoruz.

Kişileri de şirketleri de cezaya boğan ‘devlet’ de hapsedilebilse ne güzel olur değil mi?

Bence 'kıyak' olur 'adalet' adına!

Hakim Bey ADALET istiyorum ben de milyonlarca yurttaşımız gibi.

V.

Başınıız ağrıttım biliyorum; işte kısa bir öykü size:

TT da hattan ve tarifeden 'ayrılık şarkısı' yerine eskimiş kontürler adı altında bir türkü tutturuyor yıllardan beri.

Bugün yaşadım: (50)TL yerine (32) TL de ödeyebilirsiniz artık diyordu bir ses bana.

Anlaşılan yıllarca soyulmuşum.Ali de Ayşe de içinde alın terleri de bulunan,zorunlu olarak kullandıkları hattan dolayı zorda idi.

Neden birden bire (18) TL ucuzlayıvermişti TT hizmetleri; ne ben anlayabildim ne de o ses anlatabildi.

Kendi kendime söz verdim: Nete bağlanma sorunumu çöze çözmez TT’dan kurtulacağım yakında.

Az zamlı Yeni Yıl’da ballı zammlı maaşımı alayım bir; ben gösteririm onlara.

Bu ve daha nice yalan dolanlardan dolayı ‘şikâyetçiyim’  Hakim Bey!

VI.

Evinizde bulamadık sizi diyorlar, faiz yüklüyorlar.

İşyerinizden taşınmışsınız, sizi bulamadık diyorlar, faizleri arttırıyorlar.

Ne kiracılık dinliyorlar ne geçim derdi ne de piyasanın durgunluğunu.

‘İyi ki geldiniz nerelerdeydiniz Abi’ diyorlar yılışarak yüksek faizli dökümü dayıyorlar.

Maliye Bakanından dosya tutanına kadar bütün bu işlerde imzası bulunanlar sorgulanmalıdır.

Abdüllatif Şener'den de Zekeriya Temizel'den de Kemal Unakıtan'dan da şikayetçiyim.

Ölerek aramızdan ayrılan bütün Başbakanlar ile Maliye Bakanlarından da şikayetçiyim efendim.

Çünkü vergi, faiz, geçikme zammı, hapislik, haciz, kapatma gibi soygunlarda onlaraın imzası var.

Bu ne kadar karmaşık bir yaptırımlar bolluğu Hakim Bey?

VII.

İstiyorum ki zanlı, şüpheli,kuşkulu her yetkili sorgulansın ki ‘adalet’ yerini bulsun’ Hakim Bey.

Bir yanlışa bulaşan ya da borcunu zamanında ödeyemeyenlere de bu kadar baskı yapılmaz ki.

Sizde değil de Devlet denilen, tövbe tövebe, o canavarda hiç mi acıma bulunmaz Hakim Bey?

Bir de her gelişimde beni suçlayan şu gencecik Savcı'dan da şikayetçiyim Hakim Bey.

O da TT ile Sınırsız Hat Şebekesinden yararlanıyor mu yararlanmıyor mu bilmek istiyorum.

Ne olur Mübaşir'in de Savcı'nın da Avukatlar'ın da üstünün başın aranmasını istiyorum.

Müteaahhitler’ den de Belediyeciler’den de Yapı Denetimciler’den de şikayetçiyim.

İnanın kuşku içinde yaşamaya başladık 1980’lerden beri:

Yok fişlendik.Yok dinleniyoruz.Yok takip ediliyoruz.Yok vurgun da soygun da artmış.

Feleğin de Devlet’in de Hükümetlerin de çemberinden egeçe geçe bugünlere erdik çok şükür.

Biz neredeyiz Hakim Bey?

Bu toprakların altında kimler var; üstünde gezinen kimi yabani mahlukat da nedir?

VIII.

Baştan beri siyaset mi yaptım, haddimi mi aştım yoksa?

Öyle anlıyorsanız özür dilerim Hakim Bey.

Savcı Bey de kusuruma bakmasın.

Ne kadar dolu olduğumu, sinirlerimiz laçkalaştığını anadınız değil mi Hakim Bey?

Adalet dışı sözlerimi sildirebilirsiniz.

Karar sizin.

Ben elli beş yıldan beri 'adalet' istiyordum çıktı geldi çok şükür.

O kararı veren Hakim de sizin gibi bir insandı sanırım.

Umarım artacak olan sayılarınız kararları 'vicdanları ile cüzdanları arasında sıkışan' kimilerini ezecektir.

Şimdi siz o haberin ayrıntılarını aşağıya kopyalayacağım az sonra Hakim Bey.

Söz konusu haberin ‘okumaya devam etmek size kalmıştır’ bölümü aşağıdadır.

Dilerseniz gelin birlikte okuyalım.

İşte o haber:

http://gundem.milliyet.com.tr/sinirsiz-hat-kandirmacasi-mahkemeden-dondu/gundem/gundemdetay/21.12.2012/1644896/default.htm  

 
Toplam blog
: 570
: 1034
Kayıt tarihi
: 14.09.08
 
 

1974'te H.Ü. Sosyoloji ve İdare Bölümü'nü yüksek lisans tezi ile bitirdim. 1976 yılında yapımcı y..