Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

22 Haziran '13

 
Kategori
Güncel
 

Adalet mi bu (Siz partinizin değil devletin olanaklarını kullanacaksınız, miting düzenleyeceksiniz..

Zaman zaman bazı arkadaşlarımın dediklerine katılıyordum; Neden mi?

Biliyorsunuz halk hareketinin başladığı günden bu yana gençlere olan hayranlığımı saklamıyor kendilerine destek olduğumu yazıyordum.

***

Ortada beğenin veya beğenmeyin bir devlet var, ister buna hükumette diyebilirsiniz ve haklı taleplerini ortaya koyan eylemcilerin dışında bir kısım eylemciler devletin gücüyle alay ediliyor dediklerinde; geçmişte devletin iktidarların zafiyetlerini ve acizliğini yaşayan gören biri olarak hak veriyordum...

Ama iki saat öncesine kadar...

***

Başbakan ve iktidar bugün Samsun mitinginde eylemcilere söylemediğini bırakmadı, yine alay etti küçümsedi ve sadece kendi yandaşlarını topladığı alanda CHP MHP gibi partileri ve eylem yapan gençleri hedef gösterdi...

Daha kim bilir kaç meydan da sadece kendi yandaşlarını toplayarak mitinglerde aynı şeyleri yapacaklar bilmiyorum ama bu yaşıma geldim bugüne kadar sadece ülkemizde değil dünyanın hiçbir çağdaş modern ülkesinde kendi halkını özellikle kendini seçmeyenleri kendini seçenlere hedef göstermiş, onları kendi vatandaşı saymamış inanın hatırlamıyorum...

***

Başbakan istediği yerde istediği gibi partisinin değil devletin bütün olanaklarını ve kaynaklarını kullanarak kendi yandaşlarını toplayacak istediği gibi konuşacak hakaret edecek ve tehdit edecek ama kendi seçmenleri dışında yine kendi halkından bir bölümü ellerinde "karanfillerle" sessiz ve barışçıl eylem yapacaklar,
Polis de "halkın kullanacağı alanı işgal ediyorsunuz diyerek Valinin özellikle de Başbakanın talimatıyla copla biber gazı doldurulmuş tazyikli suyla dağıtacaksınız,
Bu mu devlet bu mu halkın tamamını kucaklayan Başbakan?

Orada toplananlar halk değil mi acaba?

***

Ekranlardan izledim, orada bulunan arkadaşlarımdan hatta kayın biraderden anında haberler aldım, ekranlardan gördüğümüz ve anlatıldığı kadarıyla, karanfilleri Gezi Parkına bırakan halk tam dağılacakken hiç beklenmedik bir anda tazyikli suyla müdahale edilmiş polis meydanda kim varsa, çoluk çocuk kadın erkek yaşlı genç demeden kovalamaya başlamış, vatandaşlar kendilerini zorlukla açık olan mağazalara atmışlar...

***

BUNUN NERESİ İNSANLIK BUNUN NERESİ DEMOKRASİ NERESİ ADALETTİR...

Hadi yandaşların dediği gibi eylemciler devleti tehdit ediyorlar diyelim ama yapmayın etmeyin bu kadar vicdansızlık olamaz, yapmayın kardeşim yapmayın "karanfiller" ne zamandan beri tehdit aracıdır ve öldürücü silahtır?

***

Siz iktidar olarak istediğiniz yerde istediğiniz rahatlıkla mitingler düzenleyeceksiniz, ağzınıza geleni söyleyeceksiniz ama 55 senedir halkın miting alanı olarak kabul ettiği Taksim meydanına toplanamazsınız diyeceksiniz...

Haklısınız eğer şiddet ve silahlı eylem varsa derhal müdahale edilsin ama bu insanlar hiçbir şey yapmadılar ellerinde sadece karanfiller vardı, hepimiz gördük, polislere bile karanfiller sundular, neden müdahale emri verilir bu emri kim verebilir ki Başbakandan başka...

***

Şimdi beyler bayanlar; sessiz kalan evlerinin içinde Başbakandan emir bekleyenlere sesleniyorum;

Eğer bugün Taksim de dağıtılan şu anda 54 ilde de eylem yapan bir çok yerde de acımasızca dağıtılan coplanan biber gazı sıkılan halk için bunlar "bizim halkımız" değil diyorsunuz bilelim...

Size bunlar benim milletim değil, dediklerinde o Türk gençlerin sizden olmadıklarına inanıyorsanız bilelim...

Eğer size inançlı sınız onlar inançsız ve kafir diyenlere inanıyor eylem yapanlara kafir inançsız ateist diyorsanız bilelim...

***

Ülkemizin Başbakanının bu söylemlerin tamamı iç savaş çıkarma inançlı insanları birbirine düşürme kırdırma kışkırtma amaçlıdır.

Bunları fark edemiyor musunuz?

Karar verin kardeşim ya birbirimiz kıracak yiyeceğiz ya da sizler ortaya çıkacak yapmayın Sayın Başbakan bizler kardeşiz din kardeşiyiz hepimiz halkız hepimiz Türk Milletiyiz, diyeceksiniz...

***

Tarihte bunları yapanların sıkıştıkları anda yaptıkları görülmüştür ki;

"Bu insanlara yapılan zulmü kınamıyorsanız bilin ki işler terse döndüğünde hiç tereddüt etmeden aynı kişilerce aynılarına maruz kalacaksınız..."

***

Bu yazıyı yazarken hatırladım, pek yazmak istemiyordum ama maalesef gidişimiz onu gösteriyor yazmasam olmayacak.

Şimdi dönüp tarihe tekrar ve iyi bakın orada kaç diktatörün "karanfil devrimi" ile yıkılmış olduğunu bir görün ve ondan sonra da karar verin...

***

Bugün ülkenin hemen her yerinde eylemcilere yapılanları şiddetle KINIYORUM...

İYİ AKŞAMLAR...

Erdoğan ÖZGENÇ

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..