Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '17

 
Kategori
Güncel
 

Adalet Yürüyüşüne HDP'nin katılması, yürüyüşe başka bir anlam katabilir...

Adalet Yürüyüşüne HDP'nin katılması, yürüyüşe başka bir anlam katabilir...
 

Adalet yürüyüşü, sırtlarını Kandil/PKK'ya dayayanların,Kılıçdaroğlu'na takdim ettikleri çiçek demeti ile devam ediyor...


CHP'nin başlattığı "Adalet Yürüyüşü", sırtlarını "Kandil/PKK'ya dayandırdıklarını" söyleyenlerin de katılmasıyla, başka bir anlam kazandı...

Umarım, başlangıç amacı ve ana fikri "adalet" olan bu yürüyüş, başka amaçlar için kullanılmaz...

*

Sabah Gazetesi, bu katılışı, biraz daha açarak şöyle yazıyor:

"FETÖ ve Kandil'in, CHP'nin, sözde adalet yürüyüşüne verdiği örtülü destek, Kartepe'deki kucaklaşma ile yol arkadaşlığına dönüştü"(1)

*

Dün akşam, HABERTÜRK'te(3 Temmuz 2017, saat 21.00), eski Genelkurmay Başkanı İlker Başbuğ'un katıldığı programı izledim ve çok şaşırdım...

İlker Başbuğ , bir yandan ,  "Türkiye'de ordu, polis, yargı, bürokraside ciddi boyutta temizlik ya pıldığını"  ve "yargının mücadelesini yürekten desteklediğini" söylerken; diğer yandan da, sırtlarını "Kandil/PKK"ya  dayayanların da katılımı ile devam eden" yürüyüşün "yargı bağımsızlığına önemli bir katkısı olur" diyerek, bana göre, "Adalet Yürüyüşü"ne, bir anlamda destek vermektedir.

Eski Genelkurmay Başkanı İlker Başbuğ, konuşmasının bir yerinde de, "yürüyüşe neden katılmadı" diye eleştiri yapanlara üzüldüğünü söyledi..."Daha yürüyüş devam ediyor...Ne biliyorsunuz?" dedi.

Elbette bir şey bilmiyoruz...

Bu yürüyüş için, "bu yürüyüş demokratik bir hakkın kullanılmasıdır ve buna saygı duyuyorum" diyen kendisidir...

Bu yürüyüşe katılıp katılmaması, kendisinden başka kimseyi ilgilendirmez...

Ayrıca, İlker Başbuğ, bir de şunu söylüyor :

"Yürüyüşe katılanları yargılamak, onları sorgulamak ne kadar yanlış ise, katılmayanları da yargılamak o derece yanlıştır. Kişisel bir tercih olarak bunu değerlendirmek lazım".

Ben, kendi adıma, İlker Başbuğ'un bu düşüncesine saygı duyuyorum...Ama, eski bir Genelkurmay Başkanı'nın bu yürüyüşe katılması, toplumun genelinde nasıl karşılanır ve ne gibi sonuçlara gider; onu bilemem...

 

cdenizkent

......................... :

(1) Sabah Gazetesi, 4 Temmuz 2017

 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..