Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '09

 
Kategori
Siyaset
 

Adaletten söz eden bana gelsin...

Adaletten söz eden bana gelsin...
 

1980' de BATMAN' da bulundum. Diclenin kenarında bir köy vardı. Askeri hava meydan komutanlığı ile arasını tel örgü ayırıyordu.

Bu köyün sahibi yaşar ağa idi. Tam yedi köyü varmış bu adamın. Biz askerken uçak pisti' nin yanına sadece nöbet tutacağımız zaman gidebilirdik. Yaşar ağa ise Traktörü ile pistin bir başından girer, öbür başından şehre inerdi. Ben yaşar ağanın otobanı derdim. Biz askeriz, çarşıya çıkarken ve gelirken nizamiyede kontrolden geçerdik. Yaşar ağa traktörün gazını bile kesmezdi. Bir sohbetimizde ben ve arkadaşıma şöyle demişti; "Diyarbakırda' ki uçaklarınız olamasa beş dakikada bu hava alanını alırım elinizden." Bu adamın elektiriğini biz veriyorduk. Suyunu' da bizden alırdı. Sonuç olarak devletim yedi köy bahşetmiş ona. Neden mi adam boş durmamış, günde bir, iki kadınla evlenmiş. Her kadından 13 evlat sahibi olmuş. Adam ordusunu kendi kurmuş. Yaşar ağa ve onun gibi birçok ağa kendi ordusunu kurarken, ankaranın yolu oradan geçmiyormuydu. Gel şimdi beni 49 yaşımdan sonra eğitmeye kalk. Alışmışım 49 sene kurufasulye yemeye. Ben havyar yermiyim. Adam olmuş köylerinin cumhurbaşkanı, kolaymı sana baş eğmesi. Ağaç yaşken eğilir sözünü neden söylemiş eskiler. Devletimin başbakanı koltuğundan inip köyünde babasıyla tarla sürebilirse, O ağa' da ancak o zaman cumhurbaşkanlığın' dan vaz geçebilir. Bu arada adı geçen ağa çok küçük bir örnektir. Çok geç kaldınız beyler. Geçmişin bedelini geleceğin evlatları ödüyor.
Kurtuluş savaşından tutun Türkiye Cumhuriyeti' nin katıldığı tüm savaşlarda anadolunun saf köylüsü baş saflarda yer almış, bir takım uyanıklarda köylerinde sözüm ona kadınları korumak için kalmışlar. Şimdiyse devletin ileri gelenleri olmuşlar. Aynı masal devam ediyor. Kalbi devlet aşkıyla çarpan yüce türk halkının evlatları birer, birer şehit olurken bana bir tane milletvekili, bir tek fabrika sahibi ve birtek devlet adamı gösterin 6 bin 400 şehit' imin arasında çocuğu olan. Varsa, utancımdan kendimi asarım.

Bu bir tesadüf mü yoksa temelden adaletsiz oluşumuzmu. Bir ağa devleti parmağında oynatıyorsa, amerika ve onun gibi güçler oynasa ne yazar. Bana dokunan ekmeğini yiyip suyunu içenin oynaması.

Konuşanın dilini keserler ülkesi olmaktan kutulursak eğer, haklar alınır, hürriyet verilir. Bu ülkede doğdum ömrümün son demleri ve değişen;

a-) Ahlak kavramı bitti.

b-) On kadın'dan Yedisi mutlaka eşini aldatır hale gelmiştir. (sebep lüx yaşam sevdası)

c-) Övünüp durduğumuz türk örf ve adetlerimizin yerini yabancı taklit hevesi almıştır.

d-) Adım başı bar gazino ve garson adı altında devletin müsaadesiyle kadın ticareti alanları hızla yayılıyor.

e-) Kişi karısını biriyle yakalıyor, devlet, isterse yapar karışamazsın git boşa diyebiliyor.

f-) Dolandıranın kar yanına kalıyor.

Yani düzeliyor denen adalet gün geçtikce yok oluyor. Birileride çıkıp yukarılara ahkam kesiyor. Bırakın kardeşim yapmayın sonunuzu düşünün. Bize, bizden başkası acımaz. Kalbi kırılan varsa, olacak o kadar.

 
Toplam blog
: 19
: 672
Kayıt tarihi
: 13.02.09
 
 

BEN NE DUVARLAR GÖRDÜM, HEP YIKILDILAR.    ..