Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ekim '06

 
Kategori
Sosyoloji
 

Adam gibi adam...

Adam gibi adam...
 

Bundan epey bir zaman önce gazetenin birinde çok ilginç bir hayat hikayesi okudum ve çok etkilendim.Öyle sıradan bir hayat hikayesi değildi okuduğum..Nasıl sürükledi nasıl sonuna geldim bir o yazının anlayamadım...

Yazıyı bir çırpıda okudum ama düşünceler takıldı kaldı aklıma...Nerden nereye dedim...Nasıl bir azim nasıl bir yetenek nasıl bir karekter diye düşündüm..Takdir edilesi bir kişilik.Türkiye mize gerekli olan ADAM GİBİ ADAMLARDAN BİRİ .

Bahsettiğim kişi Eski devlet Güvenlik Mahkemesi başkanı ve Apo yu yargılayan hakim TURGUT OKYAY' dan başkası değil...

Çiftçi bir baba ev hanımı bir anne ve zor şartlarda yaşanan bir hayat..İlkokulu bitirince babası amca oğlu gibi oduncu olmasını istemiş.Fakat Turgut bey okuma isteğiyle yanıp tutuşuyormuş.Annesinin zoruyla babasını zar zor ikna edip ,evlerinden 9 saat uzaklıktaki ortaokula yazılmış....( Bu sebepten dolayı annesine çok minnettar..Sadece annesine değil tüm kadınlara önem veriyor.Çünkü toplumumuzun kalkınmasında annelerin çok büyük önemi var diyor)...

Bu şekilde Hafta sonları 9 saat yürüyerek eve gelirmiş hafta içi bir tanıdıklarında kalırmış..orta okulda sınavın ne olduğunu bilmeden ilk sınavından 1 alması onun başarıya ulaşmasında büyük kamçı olmuş.

Şartların zorluğuna bakarmısınız..Bu zorluklara karşı azime bakarmısınız...

Orta okulu zor şartlar altında bitirdikten sonra babasıyla lise için yine aynı problemler yaşanmış.Yine annesi babasını tehditlerle ikna edip liseye de yazılmış ve başarıyla tamamlamış...Ya Üniversite diye soruyorlar neden hukuk diyorlar...

Şöyle yanıt veriyor;

''O zamanlar mahallemizde hukukçu bir aile vardı.Çok itibar görüyorlardı.Onlara özendim diyor.Birde Ankara Hukuk çok zor orayı kimse bitiremez diyorlardı.Bu sebeplerden dolayı hukuğu seçtim diyor''....

(Açıkça herşey ortada .İnsanın ne şartlarda olursa olsun bir hedefinin olması,bir idolünün olması gerekiyor.hedef belli oldumu ulaşmak daha kolay oluyor )..

Üniversiteden sonra askerlik,sonra kaymakamlık, sonra hakimlik ve DGM nin kurucusu ve artık bir emekli.....Tabi ben bunları bu şekilde özet olarak yazabildim.Her görevde ders alınacak bir başarı öyküsü ,bir sürü anı,ibret alınacak hikayeler mevcut...

Onuruyla yürütülen kariyer hayatı...Ne mutlu...Göğsünü gere gere bütün açıklığıyla anlatıyor herşeyi üzüntülerini,kırgınlıklarını unutamadıklarını ...Ve artık huzurlu bir şekilde emekli..

Nerden nereye....

Bir çiftçi babanın oduncu olmasını istediği bir evladının Türkiyenin En önemli mevkilerine kadar yükselişi...Gururla okudum ..Örnek alınması gereken bir hayat.

Çok teşekkürler örnek insan Turgut Okyay Sağlıkla,huzurla emekliliğinizin tadını çıkarmanız dileğimle..

Sevgilerimle...

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..