Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '09

 
Kategori
Şiir
 

Adana bana dar geliyor

Adana bana dar geliyor
 

Seyhan nehrinden bir kesit


Sığamıyorum bu kente,
Mikroplu sulama kanallarında yüzmeyi
Tozlu topraklı taşlı yollarında
Bisiklete binmeyi öğrendiğim,
Teneffüslerde simit-şalgam için
Okula koşarak gittiğim bu kent,
Bana dar geliyor…

Dallarından tozlu tozlu
Ve yıkamadan yediğim
Kırmızı beyaz dut tanelerinin,
Eski Baraj'da çaldığımız hindi incirlerinin
Tablacılardan yediğim Şam tatlısının
Şirden dolması, kebabın el kıyması
Kana kana içtiğim meyan kökü/haşlamanın
En güzelinin yapıldığı bu kent,
Bana dar geliyor…

Dilberler sekisinde bira içtiğim,
Zilli dede'de top oynadığım
Seyhan nehrinin çağlayanında,
Çocuk aklımla korkmadan yüzdüğüm
Kara Fatma caddesinde börekler yediğim
Demir köprüde trenleri izlediğim bu kent,
Bana dar geliyor…

En güzel beyaz, tuzlu kabak çekirdeğinin
Mestan Hamamı karşısında satıldığı,
Ulu camideki ters kapı hamallarının
Yağ cami önündeki işportacıların
Küçük Saatin hiç durmayan akreple yelkovanının
5 Ocak meydanında namaz kılanların
Bakliyat kokularının eksilmediği,
Melek girmez toptancılarının olduğu bu kent,
Bana dar geliyor…

Büyük saatteki mistik hanların
Kazancılar çarsında dinlenen fasılların
İncirlik de Türkçe tabela olmayan dükkânların
Otopark yapılan Erciyes otelinin
Arabesk çalan dolmuşların,
Cadde-sokak ortasında ve her yerde
İndirme bindirme yaptığı bu kent,
Bana dar geliyor…

Özel misafirler için yapılan
Bumbar karın dolmasının
Annemin yaptığı analı-kızlının
Tadı doyumsuz dulavrat çorbasının
Halamın içli köftesinin
Yapılan her elde nefis olan kısırların
Kız kardeşimin sarımsaklı köftesinin
Ve her türlü kebapların
Dürümleştirildiği bu kent,
Bana dar geliyor…

Mitinglere katıldığım Uğur Mumcu meydanın
Konserler izlediğim Mimar Sinan’ın
Dokusu bozulmayan Taşköprü’nün
Atatürk evi ile bakışan Ulus Parkının
Kasım Gülek köprüsünden
Çocukluğuma açılan eski mahallelerimin
Yağmurda delik deşik olan asfalt yolların
Adliyesiyle ünlenen bu kent,
Bana dar geliyor…

Oğluma İlköğretim Okulu bulamadığım,
İş yerine giderken her gün önünden
Tam iki kez geçtiğim,
Otuz bin kişilik (! ! !) Sabancı Merkez Camiinin
Ve önündeki Girne köprüsünün
Ve arkasında portakal ağaçlarıyla kaplı
Adana'nın oksijen deposu olan bahçelerin katledilerek
Yerine Merkez Park yapılan bu kent,
Bana dar geliyor…

Mustafa Kemal Atatürk’ün
Ve silah arkadaşlarının
Ve Kurtuluş Savaşı kahramanlarının yerine,
''Asmayalım da besleyelim mi? '' diyerek
Onyedi yaşındaki çocukları ipe çekenlerin
'Bana milliyetçiler suç işliyor dedirtemezsiniz''
'Benzin vardı da biz mi içtik''
Ciddiyetindeki devlet büyüklerinin! ! !
Memurunun işini bildiğini söyleyip
Rüşvete, yolsuzluklara yönlendirenlerin
İsimlerinin ana cadde-bulvarlara verildiği bu kent,
Bana dar geliyor…

VE BEN GİDİYORUM…

 
Toplam blog
: 111
: 726
Kayıt tarihi
: 22.01.09
 
 

Adana doğumluyum halen bu kentteyim.. Marmara Üniversitesi İşletme mezunuyum. Deneme ve şiir yazıy..