Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '16

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Adanalı şair Baki Yıldırım için birkaç söz

Adanalı şair Baki Yıldırım için birkaç söz
 

Şair Baki Yıldırım' la birlikte...


Billâh seni görmezsem mahv’u harap olurum

Gönül mahzenindeki küpte şarap olurum

Ey sevgili, bu canım feda senin uğruna

Kapına köle değil, sana turap olurum.

Bu dizeler Adanalı şair Baki Yıldırım’a aittir. Baki Yıldırım ile birlikte Adana, Balıkesir, Kütahya, Simav, Manisa, Salihli, Isparta,  Muğla, Bodrum, Aydın, Nazilli, Söke ve Didim’de yapılan şiir ve sanat, kültür etkinliklerinde hep birlikte olduk. Milletini, vatanını ve bayrağını seven bir halk şairidir.  Halk şairi olduğuna dair Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan bizzat belge almıştır. Ozanlığı tescil edilmiş bir imzadır.

Geçenlerde Adanalı şaiur Mansur Ekmekçi’den kötü bir haber aldım. Baki Yıldırım bahçede çalışırken bir yerde duvar çökmüş ve duvarın altında kalmıştır. Ölümden zor kurtulmuştur. Gitmediği doktorlar kalmamıştır. Kısmen felç olmuştur. Şair Baki Yıldırım artık eskisi gibi evinden başka hiçbir yere gidemiyor. Yazmak ve konuşmaktan da uzak kalmıştır. Bir ara telefonla aradım bir türlü konuşma olanağını bulamadım.  Ancak yakınlarına ve şair dost Mansur Ekmekçiyle geçmiş olsun dileklerimi iletmelerini rica ettim. Onun için dua ediyoruz. Yüce Mevla’dan ümidimizi kesmiyoruz. İnşallah günün birinde ayağa kalkar ve bir daha bir araya gelme olanağını buluruz.

Şair Baki Yıldırım’ın şiirlerini Anadolu’da yayımlanan birçok sanat ve kültür dergilerinde ve seçkilerde yer aldı. Şiirlerinin bir kısmı bestelendi ve şiir yarışmalarında birçok ödüller aldı. Bugüne kadar yayınlanmış üç şiir kitabı vardır.  “ Sevgi Çiçekleri Solmasın, Sevginin Yüceliği ve Sevginin Göz Yaşları”  o bir SEVGİ şairidir. Kitaplarının üçü de SEVGİYLE başlıyor.

Çukurova / Adana’nın ve Ceyhan’ nın sevgi şairi sevgili Baki Yıldırım’a bir kez daha geçmiş olsun diyoruz.  Ve acil şifalar diliyoruz.  Sözlerimi Bestekâr Sayın Mehmet UYSAL’ın Kürdili Hicaz makamında bestelemiş olan “ÖZLEDİM”  şiiriyle noktalamak istiyorum: 

O kadar hasretim ki ağzındaki diline

Aşk masalı anlatan sözlerini özledim

Kapıldım gidiyorum bir sevdanın seline

Büyülü pınar gibi, gözlerini özledim

---

 Ne güzel yakışırdı gamzende nokta benin

Karanfil, yasemindi gül kokan beyaz tenin

Yerini dolduramaz bir başka kadın senin

Tenimi yakan aşkın, közlerini özledim

***

Sevdalı yüreğinle doldurmuştun dünyamı

Neşe, sevinç vererek mutlu ettin hülyamı

Her gece süslüyorsun, gerçek gibi rüyamı

Gecemi aydınlatan yüzlerini özledim

Baki YILDIRIM

Sevginin Gözyaşları / Şiirler- Ay Yayınları Salihli ,2009

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..