Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '10

 
Kategori
Anılar
 

Adapazarı Atatürk Lisesi anılarım

Adapazarı Atatürk Lisesi anılarım
 

Adapazarı Atatürk Lisesi-1971


1970-1971 yılları Adapazarı Lisesi mezunuyum. Lisenin bu binadaki ilk öğrencilerindenim. Cadde kenarındaki çam ağaçları 1966 yılında dikilmişti. Okulun bahçesindeki ek binalar yoktu. Beden eğitimi dersinde bahçede rahatça futbol oynardık. Hatırladığım arkadaşlarım;

Mustafa Çalışkan iyi bir sınıf başkanıydı. Kapıda öğretmenin geldiğini komutla bize bildirirdi. Bizde sessiz olarak asker gibi ayağa kalkardık.

Yaşar Çeri güldürü ustasıydı. Sınıfa her girdiğinde aynı besteyi tekrarlardı;' Geeçtik hökümetin öönünden'

Ali Muti sınıfın en yaşlı, en oturaklı, karizmatik arkadaşımızdı. Kendisi ile uzun zaman önce açtığı iş yerinde görüştüm.

Hikmet Kenar ı sınıfımızın haritacısıydı. Sempatik ve şakacıydı. Bankadan emekli olduktan sonra hiç görmedim.

İsmail Kılıçaslan'la eczanesinde görüştük. Cemal Güler de eczacı oldu. Ali Muti öğretmenlik yapıyordu. Nihat Kayı okulumuzun takım kaptanıydı. İsmet Koç, Musa Çalışkan başarılı güreşçilerdi. Lise birinci sınıfta İngilizce dersine uzun boylu bir Amerikalı gelirdi. Öğretemediği için kendisine topluca tepki gösterdik ve üzüntüyle sınıfı terk etti. Özür dilememize rağmen geri gelmedi.

Belediye başkanı Aziz Duran la aynı sınıftaydık. Neşeli, şakacı arkadaş canlısıydı. Yeni belediye başkanı olduğunda, okulumuzu ziyarete geldiğinde toplantıya başlamadan önce benimle arkadaşlığımızdan bahsederek yanına oturmamı istedi. Kendisinin bu içten tavrını güzel bir hatıra olarak unutmuyorum.

İhsan Mahmutoğulları arkadaşımı ‘sabit’ dediğimiz fizik öğretmenimizle aralarında geçen ‘’yarış’’ dolayısıyla hatırlıyorum. Kendisiyle uzun zaman önce görüştüğümüzde bankada çalıştığını söylemişti. Mücahit Berk Kocaali deniz sahilindeki kumsalda görüşmüştük. Beraber denizde yüzdük.

Hüseyin Güneş’i en son belediyede gördüm. Mühendis olarak görev yapıyor. Emekli olmak istediğini söylemişti. İsmail Başak ise mühendis oldu. Kooperatif inşaatı yaptırıyordu. Fikri Bayrak başarılı bir öğrenci idi. İkmale kaldığımda fizik ve kimya dersinden onun sayesinde geçtim. Bana çok yardımı oldu.

Mustafa Koçer i uzun zamandır göremedim. Mehmet Türemiş ile arkadaşlığımız çok iyiydi. Arifiye öğretmen okulunda giriş sınavında beraberdik. Kendisi Gazellerden Arifiye ye kadar bisikletle demir yolunu takip ederek geldiğini söylemişti. Bitkin vaziyetteydi. Sınav sonucunda aramızdan sadece kendisi kazanmıştı.

Osman Sevinç ile her akşamüzeri gezintiye çıkardık. Güneşler kahvesinde pişti oynamadan dönmezdik. Kendisi beş yıllığına çalışmak için Avustralya ya gitti. Otuz sekiz yıldır kendisini hiç göremedim. Tekrar görüşmeyi eski günlerdeki gibi olmayı çok isterim. Şaban Demir uzun yıllar uğraşarak avukat olmuştu. O güler yüzlü arkadaş canlısıydı. Bankada çalışan Dilaver ismindeki arkadaşımın, beyin kanaması geçirerek Ankara da tedavi gördüğünü öğrendim. her zaman görüşürdük. Esprili şakacı cana yakındı.

Yüksel Öztürk diş tabibi oldu. İlyas Öztürk güzel şiirler yazardı. Edebiyat fakültesinde görevliydi. Aydın Durduran başarılı ticaret adamı oldu. Yavuz Tömekçe ve Şerafettin Tömekçe ilkokuldan beri arkadaşımdı. Yavuz’un buhar gücüyle ilerleyen oyuncak bir gemisi vardı. Okulun yanındaki su birikintisinde dolaşmasını ilgiyle izlerdik. Kendisi liseden sonra viyana da okudu. Yirmi yıldan beri görmedim. Neşeli biriydi.

Metin Aşoğlu ile lisedeki arkadaşlığımız Atatürk Eğitim Enstitüsünde de devam etti. Resim öğretmenliğinden emekli oldu. Halen ticaretle ilgileniyor.

Zafer KORKMAZ, Şerafettin GÖÇMEN, Kenan GÜNAY, Orhan ŞEVİK, Işık SAMSUN, Adnan KAKICI, Serpil TARIM, Kenan ALPDOĞAN, Fatma ŞEN, Bahar BUDAK, Nizamettin DALKILIÇ, Uğur TOPALOĞLU, Gönül ÖZGÜNDÜZ, Emine MERTOL, Ayfer KARANFİL, Nuran ERDİL, Figen AKMAN, Leyla ARSİYE, Orhan ÇETİN, Ümit ÖZTÜRK, Nazmiye ZAİM, Merih TINMAN, Süheyla UĞURKOÇ, Saliha GÖKALP, Necati YILDIZ hatırladıklarımın arasında…

Hatırlamadıklarım arasından Erol Demir kendini hatırlattığı için çok sevindim. Mesajını aldım. 35 yıl aradan sonra güzel bir heyecan. Kendisiyle, biyoloji dersiyle ilgili beraber bir ödev çalışması yapmıştık. Lojmanların aşağısında oturdukları evlerine gittiğimizi hatırlıyorum.

 
Toplam blog
: 6
: 1422
Kayıt tarihi
: 27.01.10
 
 

1950 Osmanpazarı (Bulgaristan)doğumluyum. Üç kızım var. Büyük kızım Sakarya'da öğretmen. 12. ve 5.sı..