Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Adatepe, okullarda Atatürk rüzgarı estirdi...

Adatepe, okullarda Atatürk rüzgarı estirdi...
 

Adatepe, okullarda Atatürk rüzgarı estirdi...


Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün manevi kızı Ülkü Adatepe, Mersin'de her gittiği okulda sevgiyle karşılandı. Ziyaretler adeta Atatürk anma törenlerine dönüştü. Minik öğrenciler bir kez daha Atatürk’e sevgi ve bağlılıklarını gösterme fırsatı yakaladı.

MESİAD Disiplin kurulu üyesi ve As Çağlar Sigorta şirketi sahibi Ayten Aslankan Çıtırık ve MÜGEV Türkmen Kolejinin davetlisi olarak Mersin’ gelen Ulu Önder Atatürk’ün manevi kızı Ülkü Adatepe, eğitim kurumlarını ziyaret ederek öğrencilerle bir araya geldi.

Gittiği her yerde büyük ilgi ile karşılanan Ülkü Adatepe eğitim kurumları ziyaretlerine Zübeyde Hanım ve Cumhuriyet Anaokullarından başladı. Burada minik öğrencilerin sevgi gösterileriyle karşılanan Adatepe kendisine gösterilen bu ilgi nedeniyle duygu dolu anlar yaşadı. Zübeyde Hanım Anaokulu öğrencileri hazırladıkları Atatürk şiirlerini , O’nun manevi kızına okumanın heyecanını yaşadılar. Zübeyde Hanım’ın ardından Cumhuriyet Anaokulunu ziyaret eden Adatepe, okul bünyesinde düzenlenen yarışmada dereceye giren miniklerin ödül törenine katıldı. Minik öğrencilerden oluşan koro hazırladıkları şarkılarla konuklara müzik ziyafeti sundu. Adatepe her iki anaokulunda öğrencilere hitaben yaptığı konuşmada, Atatürk’ün eşi bulunmaz bir devlet adamı ve çocuk sevgisi ile yoğrulmuş bir yüreği olduğunu söyledi.

Atatürk’ün manevi kızı Ülkü Adatepe Akdeniz ilçesi sınırları içerisinde bulunan Sakarya ve Güneş ilköğretim okullarını ziyaret ederek, öğrencilerin karne sevinçlerini paylaştı. Akdeniz İlçe Emniyet Müdürü Hasan Güner’in davetlisi olarak her iki okulu ziyaret eden Adatepe, Sakarya İlköğretim Okulu bahçesinde öğrencilerin yoğun tezahüratlarıyla karşılandı. Okul bahçesinde öğrencilere hitaben bir konuşma yapan Adatepe, Atatürk’ün çocuk sevgisinin onlara dünyadaki tek çocuk bayramını hediye edecek kadar güçlü olduğunu, genç nesillerin onun gösterdiği yolu takip etmeleri gerektiğini söyledi. Okul bahçesindeki törenin ardından öğrenciler Adatepe için bir müzik dinletisi sundular. Ziyarette Akdeniz İlçe Milli Eğitim Müdürü Cevdet Arslan da hazır bulundu.

Sakarya İlköğretim okulundan Güneş İlköğretim okuluna geçen Adatepe’yi burada Akdeniz Bölge ve Garnizon Komutanlığı Kurmay Başkanı Dz. Kurmay Kıdemli Albay H.Nejat AKGÜNER, Çocuk Şube Müdürü Rafi Türker, Okul Müdürü Hasan Hüseyin Karakaya ile çok sayıda öğretmen ve öğrenci karşıladı. Okul kütüphanesinde öğrencilerle bir araya gelen Adatepe, burada kendisine öğrenciler tarafından yöneltilen soruları cevapladı. Atatürk ile ilgili merak ettikleri soruları Adatepe’ye yönelten çocuklar , sohbetin ardından Ulu Önder’in manevi kızıyla ile fotoğraf çektirmek için birbirleriyle yarıştılar. Adatepe her gittiği okulda olduğu gibi Güneş İlköğretim okulunda da “Atatürk ile Çocukluğum” adlı kitabını imzaladı.

 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..