Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Uzman Diyetisyen İpek Ağaca Özger

http://blog.milliyet.com.tr/diyetisyen_ipek

20 Mayıs '08

 
Kategori
Genel Sağlık
Okunma Sayısı
2359
 

Adet öncesi sendrom-4 Nasıl beslenmeli?

Adet öncesi sendrom-4 Nasıl beslenmeli?
 

PREMENSTRUAL SENDROM VE GENEL BESLENME ÖNERİLERİ


Adet öncesi sendrom yaşıyor iseniz; beslenmede dikkat edeceğiniz 8 altın öneri:

1- Kompleks karbonhidratlara yönelin.

Kan şekerini dalgalanmalardan uzak tutmak amaçlı, basit karbonhidratlar yerine kompleks karbonhidrat içeren besinlere ağırlık verilmelisiniz. (Kurubaklagiller, tam tahıllı ürünler gibi ) Buna dikkat ederek aynı zamanda ödem oluşumunu da azaltmış olacaksınız.

2- Magnezyum içeren besinler veya gerekirse magnezyum suplemanı önemli

Magnezyum içeren besinler özellikle bu dönemde daha çok tercih etmeli, gerekirse magnezyum takviyesi alınmalısınız. (Yumurta, et, süt, balık, kurubaklagiller, Brocoli, kabak, tahıllar, çikolata, badem iyi birer magnezyum kaynağıdırlar.)

3- Tuz alımına dikkat!

Vücuttaki ödemin oluşumuna neden olacağından tuz tüketimine özellikle dikkat edilmelisiniz. Özellikle vücudunuzda ödem varsa tuz tüketimini ciddi anlamda azaltmalısınız. Tuz içeriği yüksek hazır gıdalardan uzak durmalısınız.

4- Posalı ürünleri eksik etmeyin.
Hem kabızlığı önleme amaçlı hem de tokluk hissini artırma adına posa tüketimine önem vermelisiniz. Sebze ve meyveler, tam tahıllı ürünler başta olmak üzere posa içeren besinler öğünlerinizden eksik olmasın.

5- Sıvı tüketimine dikkat!

Ne az, ne de çok fazla sıvı tüketmek yanlış olur. Sıvı tüketiminiz 2, 5-3lt. arası olmalı. Ödeme sebep olacağından sıvı tüketiminizde 3 litreyi geçmemelisiniz.

6- Az ve sık beslenme yaşam tarzınız olsun!

Yeterli ve Dengeli Beslenme’nin en önemli basamağı 5-6 öğün beslenmedir. PMS dönemini daha rahat atlatmada öğün düzeninin yine çok önemli yeri vardır. Öğün atlamadan, az miktarlarda ve sık beslenmeye özen göstermeli, bunu yaşam tarzı haline getirmelisiniz.

7- Çay, kahve, alkol tüketimi sınırlandırılmalı.

Ödeme sebebiyet vereceğinden bu içeceklerden olabildiğince uzak durmalısınız. Ayrıca; kafeinin olumsuz etkileri de bu dönemde sizi normalden daha çok etkileyebilir.

8- PMS semptomlarını azaltmada; D vitamini ve Kalsiyum tüketimi önemli.

Yeterli ve Dengeli Beslenme Davranışı çerçevesinde tüketilen günlük en az dört porsiyon süt ve süt ürünlerinin, PMS’in başlıca semptomları olan kızgınlık, gerginlik, yalnızlık hissi ve ağlamaklı olma durumlarını daha az hissetmede etkili olduğu görülmüştür.

Sevgiyle…

Diyetisyen İpek AĞACA

ipekagaca@gmail.com

Adet Öncesi Sendrom-1: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=108248

Adet Öncesi Sendrom-2: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=108691

Adet Öncesi Sendrom-3: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=110110

Adet Öncesi Sendrom-4: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=110540

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 75
Toplam yorum
: 49
Toplam mesaj
: 14
Ort. okunma sayısı
: 3419
Kayıt tarihi
: 10.09.07
 
 

Merhabaaalar ! Mesleğini çok ama çok seven bir Uzman Diyetisyenim. Hacettepe Üniversitesi 'Besl..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster