Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '20

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
23
 

Adet sancısını hafifletmek

Adet döneminde vücudumuz değişir, herhangi bir duyguya çok daha duyarlı hale gelirsiniz, bu yüzden mutluluktan üzüntüye ve sonra aniden öfkeye geçişler olabilir, ama hepsi bu değil çünkü sonuçta ortaya çıkan şeylerden biriyle de uğraşmalıyız en can sıkıcı olanı ise: adet ağrısı.
 
Pek çok kızın onları umursamaması gerçeğine rağmen, çoğumuz farklı yollar bulmalıyız ki karın ağrısının günlük hayatımıza müdahale etmemesi için; Bu nedenle onlardan kurtulmak için bazı ipuçlarını paylaşmak ve size hatırlatmak istiyorum, eğer çok kuvvetli ağrılarınız varsa, bir uzmana gitmeniz ve böylece sağlığınızın en iyi durumda olduğunu bilmeniz en iyisidir.
 
1. Sıcak Su Torbası
 
Bu çok eski zamanlardan gelen bir ipucu, çünkü annemiz bunu anneannelerimiz gibi yapıyordu ve gerçekten etkilidir, çünkü karnına ısı uygulamak adet ağrısını hafifletir, rahim gevşer ve kan akışını iyileştirir. Sadece sıcak su torbasını hazırlamanız, en sevdiğiniz filmi seçmeniz, uzanmanız ve rahatlamanız yeterli. Isı işini yaparken, sizi büyüleyen o diziyi görebilirsiniz.
 
2. Bacaklarınızı Yüksekte Tutarak Uzanın
 
Karnınıza veya yan tarafınıza uzanmayı denediyseniz ve ağrı hala orada biryerlerdeyse, yapabileceğiniz bir şey, vücudunuzun 120 derecelik bir açıda olması için bacaklarınızı yüksekte tutarak duvara yaslanmaktır. Yapmanız gereken tek şey, bacaklarınızı yavaşça kendinize doğru hareket ettirmektir, böylece o bölgedeki baskı azar azar serbest kalır ve daha iyi dinlenebilirsiniz.
 
3. Biraz Bitter Çikolata Yiyin
 
 
Şekerli çikolatalardan uzak durun ve bitter çikolataya "merhaba" deyin. İlk başta, çok zengin görünmeyebilir veya şaka gibi görünebilir, ancak gerçek şu ki, bu tür çikolata adet ağrısını azaltmaya yardımcı olur, ayrıca enerjiniz ve ruh halinize de iyi gelecektir.
 
4. İbuprofen Alın
 
Adet ağrıları için en çok tavsiye edilen şey, ağrınızı gidermenize yardımcı olacak nonsteroid antiinflamatuvar bir ilaç olduğu için ibuprofen almaktır. Adetiniz çok düzenliyse, hapı ağrılarınız başlamadan bir gün önce alın, bu vajinal kasların genellikle olduğu gibi ani tepki vermemesine neden olur, ayrıca tüm faaliyetlerinizi normal bir şekilde yapabileceğinizi fark edeceksiniz.
 
5. Egzersiz Yapın
 
 
Bu muhtemelen yapılması en zor şeydir, ancak egzersiz, menstrüasyonun neden olduğu mide ve bel ağrısını azaltmaya yardımcı olur. Yapmanız gereken tek şey, çok fazla çaba göstermediğinizden emin olmaktır çünkü kan kaybettiğinizde demir de kaybedersiniz ve büyük olasılıkla kendinizi zayıf hissedersiniz. Bu yüzden sakin olun ve kendinizi çok zorlamayın.
 
6. Daha Sağlıklı Beslenin
 
 
Regl döneminiz boyunca istediğiniz her şeyi hak ettiğiniz için yeme hakkına sahip olduğunuzu düşünebilirsiniz, ancak bana güvenin, kötü bir diyet sadece daha fazla adet ağrısı getirdiği için bu iyi bir fikir değildir. Bu yüzden omega 3 ve B12 vitamini yönünden zengin dengeli beslenmeniz daha iyidir, bunlar avokado, fındık, balık veya peynir gibi yiyeceklerde bulunabilir.
 
7. Susuz Kalmayın
 
 
Bu dönemde çok fazla hidrasyon kaybedeceğiniz için yerine koymanın en iyi yolu o günlerde çok fazla sıvı içmektir, belki de bütün gün su içmek en iç açıcı şey gibi görünmeyebilir, ancak vücudunuzun susuz kalmaması için birçok zengin ve sağlıklı seçenek vardır.
 
8. Papatya ve Tarçın Çayı
 
 
Adet sancısını yatıştırmanın hem zengin hem de doğal bir yolu, tarçın ile bir papatya infüzyonu içmektir; Papatya, kas spazmlarını hafifletirken tarçın, analjezik ve antiinflamatuar işlevi nedeniyle ağrıyı yatıştırır. Hazırlarken çok uzun süre kaynatmamasını, içmeden önce iyice mayalanmasını ve bal veya agav ile tatlandırmanızı tavsiye ederim.
 
9. Sırt Masajı İsteyin
 
 
Rahatlamanıza da yardımcı olacak şeylerden biri de zengin bir masajdır. Partnerinizden veya güvendiğiniz kişiden sırtınıza biraz yağ ile masaj yapmasını isteyin, çok fazla baskı uygulamak gerekli değildir, sadece parmak uçlarıyla omurga çizgisini takip etmek yeterli olacaktır. Çok iyi dinlenebileceğinizden emin olabilirsiniz.
 
10. Şekerlerden Kaçının
 
 
Daha önce de bahsettiğimiz gibi: Vücudun tatlı ve büyük miktarlarda yemek istemesi normaldir, ancak yapabileceğiniz en iyi şey ondan uzaklaşmaktır. Rafine şekerler size anında enerji verir, ancak adetiniz başladığında çok daha yorgun ve ağrılı hissetmenize neden olur.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 2
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 30
Kayıt tarihi
: 07.12.20
 
 

Kişisel finans ve para kazanma konuları hakkında makale yazarlığı yapıyorum. Stres atmak için Mob..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster