Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '17

 
Kategori
Deneme
 

Adı Hüseyin Olanlar Kerbela Ağıtlarından Etkilenir mi?

Adı Hüseyin Olanlar Kerbela Ağıtlarından Etkilenir mi?
 

İnsanların bir kısmı on dört asırdır ah Hüseyin vah Hüseyin diye feryadı figan ederken şahsen adım Hüseyin olsaydı etkilenirdim. Hüseyin adı mazlumların simgesi olmuş; kenarda köşede melul mahzun kimi görsem herhalde adı Hüseyin’dir diyorum.

Konuyla ilgisi yoksa niye etkilensin diyeceğiz ama isimler genellikle önemli görülen şeylerle bağlantı kurularak veriliyor. Yani adı Hüseyin’se Hz. Hüseyin ile bir ilgi ya da yakınlık vardır.

Olsun, aile böyle koymuştur ama çocuk böyle değildir. Hani yine de bu ağıtları duyuyorsa, belki bize biraz anlamsız gelir ama yolun sahipleri o kadar içten ve samimiler ki gözyaşları sel olup akıyor, acaba etkilenir mi diye düşünüyoruz.

Adınız Hüseyin olmasa da normal bir insan olarak on dört asır önce olmuş ama hala yüreklerde yaşayan bu acıya kayıtsız kalamazsınız. Anlamlı bulmayanlar da olabilir. Hani inancı zayıfsa ya da ilgisizse bunca zaman geçmiş, hem bana ne diyebilir. Ya da adım Hüseyin ama o Hüseyin başka ben başkayım, benim için ağlamıyorlar ya gibi yaklaşımda bulunabilir.

Adı Hüseyin olan birine sormak lazım, Muharrem ayında Hüseyin için ağlıyorlar ne hissediyorsun?

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..