Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Adım adım resimli anlatımla leziz bir kolay Su Böreği tarifi

Adım adım resimli anlatımla leziz bir kolay Su Böreği tarifi
 

Bu tarifi çok uzun zamandır yazmak istiyorum. Çünkü bir misafir geleceği zaman, hazırlamaktan en keyif aldığım tariflerimden bir tanesi... Evet birazcık, çok çok azıcık da olsa elleri işin içine katmak gerekiyor, soslar moslar... Ama sonuç öyle başarılı, öyle güzel oluyor ki, sonradan duyacağınız beğeni sözcüklerini düşününce insan bunları hiiiç dert etmiyor bile:)



Neden daha önce bu tarife yer veremediğime gelince; biliyorsunuz her yemeği tek başına yapıp, bir yandan hazırlarken, bir yandan da hemen o anda fotoğraflıyorum. Ama bu tarifin yapımı esnasında, az önce bahsettiğim ve az sonra aşağıdaki resimlerden de göreceğiniz üzere, eller sosun içinde olduğu için, fotoğrafları çekmesi için biricik Eşimden rica etmem gerekti. 

O da bu harika fikri duyunca önceleri mırın kırın etse de, kırmadı beni sağolsun ve adım adım fotoğraflamam konusunda büyüüüük destek verdi. 

Dolayısıyla bugün bu tarifi fotoğraflarıyla anlatabiliyorsam eğer, en büyük teşekkürü biricik Eşim hakediyor:) (İlerde yine fotoğraf işimiz düşebilir, neme lazım ben veriym coşkuyu! :)

Öhem! Duymadı inşallah :) Evet ne diyorduk. Kolay Su Böreği.. 

Şimdiiiiik! Bu börek normalde Peynir ve Maydonozla yapılıyor. Ama malzemelerle çeşitlendirme konusunda, yeniliklere açık birisi olarak ben içine, Kırmızı ve Yeşil Biberleri de küp küp doğrayarak katmayı çooook seviyorum! Bu tarifin bu kadar efsane olmasının sebeplerinden birisi de benim bu inovatif katkılarım oldu herhalde... Ne alaka derseniz, peynirli su böreği her yerde var, önemli olan kolay bulunmayanı ortaya çıkarmak:)

Sizin de çok heyecanlandığınızı hissederek, hemen gerekli malzemeleri saymaya başlıyorum:)

KOLAY SU BÖREĞİ için MALZEMELER


5 Adet Taze Yufka

2 Yumurta

1 Yumurta Sarısı

2 Su Bardağı Soğuk Süt

1 Çay Bardağı Sıvı Ayçiçek Yağı

300 gr. Beyaz Peynir

1 Demet Maydanoz

1 Orta Boy Kırmızı Biber

1 Orta Boy Yeşil (Çarliston) Biber

Tuz

Çörek Otu

Pul Biber

Susam


Adım Adım Fotoğraflı Basit Anlatımlı Tarifi

Önce uygun büyüklükte bir tepsiye, yağlı kağıdı seriyorum



Üzerine sıvı yağ dökerek, bunu da bir peçete yardımıyla yağlı kağıdın hem tabana, hem yanlara denk gelen kısımlarına yayıyorum.





Çarliston ve Kırmızı biberi yıkıyorum. Sap kısımlarını kesip attıktan sonra, kalan kısmını boylamasına 2'ye bölüp, çekirdeklerini çıkarıyorum. 





Kesme tahtasında zar büyüklüğüne gelecek kadar küçük doğruyorum 



Bıçak yardımıyla iyice küçük hale gelecek kadar yatay ve dikey bıçak hareketleriyle iyice kıyıyorum:)













Şimdi de Beyaz Peyniri Kesip, ufalıyoruz. Ben Doğruluk Ezine Koyun Peyniri Kullandım. Tabi kullandığınız peynirin tadı da böreğin tadını çok etkiliyor:)



 
Maydanozların saplarını ayıklayıp, yapraklarını iyice bol suda yıkayıp, onları da bıçak yardımıyla iyice kıyıyorum.





Peynir, Maydanoz, Yeşil ve Kırmızı Biberleri aynı kapta bir araya getirip, iyice karıştırıyorum.



Başka bir geniş ve derin kapta da, Süt, Yumurta, Sıvı Yağ, 1 silme çay kaşığı kadar Tuz, aynı miktarda Pulbiber katıp, karıştıracağım şimdi...
 
(3 yumurtadan 2 tanesini bu sos için kullacağım, diğerinin sarısını da en sonunda böreğin üzerine sürmek için)




 
1 çay bardağı Ayçiçek yağını ekliyorum.


 
Şimdi de 2 su bardağı soğuk Süt ilave ediyorum...



Tuz ve Pulbiberi de ekledim. Sosumu çatalla çırparak, iyice karıştırıyorum.



Sıra geldi yufkaları yerleştirmeye... 

5 yufkadan, sağlam bir tanesini alıp, açarak, herhangi bir yerini yanlışlıkla delmemeye çalışarak tepsiyi ortalayacak şekilde bir güzel seriyorum. 

Kenarlarda aynı miktarda yufkanın, tepsiden dışarı taştığına emin oluyorum. (En sonunda bu kısımları üzerine kapatarak bitireceğim)




Şimdi en alt tabanı yerleştirmiş olduk. İşin mantığı bundan sonrası için şöyle:

Kalan yufkaları tek tek alıp, her birini göz kararı elinizle dört parçaya filan bölüp, sonra da her bir küçük parçayı tek tek, o soslu (sıvı) karışımın içine ve elimizden bırakmadan batırıp çıkarıyoruz. 



Sosa batırarak hafif suyunu akıtıyoruz ki çok cambul cumbul olmasın.. Sonra getirip seriyoruz. 

Aman çamaşır sıkar gibi sıkmaya filan çalışmayın, yoksa yufka, hemen topaç gibi bir şey oluyor ve bir daha da açılmıyor edepsiz! Evet denedim! :)



Biraz sularını akıttıktan sonra getirip, tepsimizin bir köşesinden başlayarak tabandaki yufkanın üzerini bir kat kapatıyoruz.





Kolay değil mi? Hatta zevkli bile :)





İşte ilk katman bitince, şimdi sıra geldi aynı mantıkla ikinci katı kapatmaya.. 




 
2.katı bitirdiğinizde işte şimdi Peynirli karışımı her yere homojen bir şekilde serpme zamanı... 





Bu işlemi de bitirince, aynen kaldığımız yerden yufkaları elimizde bölerek, sıvı sosa batırıp çıkararak, tepsiye dizmeye devam ediyoruz. 











Tüm yufkalar bittiğinde, sıra geldi en alttaki yufkanın, tepsinin kenarlarından sarkan ekstra parçalarını, üzerine kapatmaya... 





Tek tek bohça gibi kapatırken, her bir katmanın arasına kalan sostan da serperek ıslatıyoruz. 













Tamamını kapatıp bitirdiğimizde, yumurta sarısını çırpıyoruz ve ister elinizle, isterseniz bir yumurta fırçası yardımıyla mümkün olduğu kadar yayarak tüm böreğin en üstüne sürüyoruz. 
 








Dilediğiniz miktarda Susam ve arzu ederseniz Çörek Otunu da istediğiniz kadar serpiştiriyoruz.

Susam bu böreğin üzerine çok yakışıyor. O yüzden ben neredeyse 1 küçük paketin tamamını kullanıyorum:)



Çörek otunu da böreklerde çok severim:) Aynı fikirde değilseniz, kullanmak zorunda değilsiniz tabi:)



Şimdi son işlem olarak, bir bıçak yardımıyla böreğin farklı farklı bölgelerine 7-8 tane delik açacağız. Buradaki önemli nokta, bıçağı böreğin en dibine kadar batırmamak. Yani amacımız en alttaki yani tabanda duran o delmemek için çok çaba harcadığımız temeli tutan yufkayı delmemek:) 



Bunu neden yapıyoruz? Çünkü Börek eğer delmeden pişirilirse, bazı bölümlerinde tümsekler oluşuyor, işte buna engel olmak için:) 





Yufkamızın ön hazırlığı şimdi tamam. 

8-10 dakika kadar ön ısıtma yaptığınız 180 C 'lik fırında pişirme zamanı geldi.

Pişmiş olduğunu nasıl anlarız derseniz, üzerinin her yeri resimdeki gibi kızarmış olacak... Bu durum fırından fırına fark eden bir süre tabi... Hele de fırınınızın turbo özelliği filan da varsa, ona göre belli aralıklarla gözünüz üzerinde olursa iyi olur. Benim fırınımda yaklaşık 1 saatte pişiyor. Bu da size tahmini süre olarak fikir verebilir. 





Şimdiden afiyet şeker olsun herkese:) 

Tarif soranlar için adres belli: 
Üşengeç Şef Nokta Kom :)
 
 
Toplam blog
: 230
: 5958
Kayıt tarihi
: 03.04.13
 
 

Öncelikle "Üşengeç Şef"e olan ilginiz için sizlere teşekkür ederim. "Şef" denilince aklınıza heme..