Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Adım adım resimli enfes Menemen tarifi

Adım adım resimli enfes Menemen tarifi
 

Geçen hafta 7 km'lik sahil yürüyüşü sonrası hak ettiğimizi düşünerek, bi' güzel hazırlayıp severek yediğimiz protein kaynağı bir Menemen'in resmini İnstagram'dan paylaşmış ve isterseniz tarifini de size de anlatabileceğimi söylemiştim. Gelen yorumlarınızda tarife yoğun ilgi olduğunu görünce, fazla zaman kaybetmeden, üşenmeden yazayım bari dedim.
 



Malzemeler
(2 kişilik)

4 adet Yumurta

2 adet Çarliston Biber

1 adet Kırmızı Biber

1 adet Domates

1/2 yemek kaşığı Tereyağ

Tuz

Adım Adım Resimli Menemen Tarifi

İlk olarak yeşil ve kırmızı biberleri ve domatesi yıkıyoruz.
 


Ardından hepsini ayrı ayrı küp küp doğruyoruz.
 


 


Teflon bir tavada, tahta bir kaşık kullanarak, Tereyağını eritiyoruz.
 

 


Tereyağı kızıp, hafiften köpürmeye başladığı anda içine küp küp kestiğimiz yeşil biberleri ve kırmızı biberleri ekliyoruz ve karıştırarak talazlıyoruz.
 


Onlar biraz yumuşayınca içine domateslerimizi de ekliyoruz ve karıştırarak onları da biraz pişiriyoruz.
 


Şimdi yumurtaları ekleme zamanı geldi işte. Nasıl mı? Anlatıyorum....
 


4 yumurtayı da bir kasenin içine kırıp, çatalla biraz çırpıyoruz.
 


İçine biraz Tuz da ekliyoruz ve karıştırıyoruz.
 


Şimdi bu yumurtayı tavadaki karışımın üzerine döküyoruz.
 


Bir kere karıştırıp, kapağını kapatarak, ocağın altını orta ateşten biraz daha kısığa alıyoruz. Bu sayede altının hemen pişip, üstlerin çiğ kalmasını önlemiş oluyoruz:)
 

 

Arada kontrol ederek, 5 dakika kadar gibi bir sürede (ki bu süre sizin sevdiğiniz kıvama göre değişebileceğinden, farklılık gösterebilir), menemenimiz hazır hale geliyor. 
 


İsterseniz üzerine de çok az tuz ve pul biber ilave edebilirsiniz.
 


İşte size sağlıklı ve lezzetli bir kahvaltı...  Tabi sık sık yapıp yemek yok. Aman yumurta sarısındaki kolesterole dikkat:)
 


Afiyet olsun :)

www.facebook.com/usengecsef
www.twitter.com/usengecsef
www.instagram.com/usengecsef

 
Toplam blog
: 230
: 5958
Kayıt tarihi
: 03.04.13
 
 

Öncelikle "Üşengeç Şef"e olan ilginiz için sizlere teşekkür ederim. "Şef" denilince aklınıza heme..