Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ekim '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Adım adım resimli leziz Yeşil Mercimek tarifi

Adım adım resimli leziz Yeşil Mercimek tarifi
 

Sizlerden gelen e-maillerde en çok anlatmamı istediğiniz yemek tariflerine, öncelik vermeye çalışıyorum. İşte onlardan birisi de, genelde herkesin çok sevdiği ve özellikle de diyet yapmaya çalışanların ve dengeli beslenmek isteyenlerin de, hem vitamin, hem lif deposu olması ve zengin protein içeriği sebebiyle tercih ettiği yemeklerden olan Mercimek... Aslında karbonhidrat içermesine rağmen, sindirilmesi uzun zaman aldığı için, kana da yavaş yavaş karıştığından, insanı uzun süre tok tutan, kalorisi düşük ve hem sağlıklı hem de lezzetli, mucize gibi bir yemekten bahsediyoruz:)
 


Ayrıca iyi bir folik asit kaynağı olan bu kurubaklagilden, bizim evde, haftada en az bir kere bu şekilde yemek olarak ve en az bir kere de daha önce tarifini verdiğim şekilde salata olarak tüketmeyi çok seviyoruz. Haftasonu dışarıda olduğumuz için yemeyi biraz abarttığımızdan, en azından hafta içi bu şekilde, daha dengeli beslenerek, kilomuzu dengelemeye çalışıyoruz. Arzu ederseniz çorbalarınıza da ekleyebilirsiniz. Şahsen her çeşidine bayılırım, yeter ki mercimek olsun:) Bu kadar anlattıktan sonra beraber güzel bir Mercimek yemeği yapıp, yemek şart oldu. Haydi başlayalım! :)

Adım Adım ResimliYeşil Mercimek Yemeği Tarifi

Malzemeler
(3-4 Kişilik)

1 su bardağı Yeşil Mercimek 

1 çay kaşığı Tuz 

Kaynar Su 

2 yemek kaşığı Riviera Zeytinyağı 

1 orta boy Kuru Soğan 

1/2 yemek kaşığı Domates Salçası (Arzu ederseniz az biraz Biber Salçası da ekleyebilirsiniz tabi:) 

1 Domates 

2-3 Çarliston Biber 

1/4 Et Bulyon Tablet (Eğer elinizde varsa bunun yerine gerçek et suyu da kullanabilirsiniz tabi) 

Pulbiber 

Nane 

Tuz 

Mercimeğin, az önce saydığım bunca güzel özelliğini, yani besin değerini kaybetmemesi için doğru pişirilmesi önemli.
Bunun için ister kullanacağınız kadar mercimeği bir gece öncesinden, üstünü 2 parmak geçecek kadar tuzlu suya koyup, bekletin ve ertesi gün o suyunu döküp, temiz suyla yemeğini yapın, isterseniz de direkt aşağıdaki formülü uygulayın. 

Ben genellikle bunca koşturmaca arasında, bir gece öncesinden suya koymaların filan unutulacağını düşündüğüm için, aşağıdaki kolay tarifimi anlatıyorum:)

Bu arada unutmadan baştan yazayım, mercimek yedikten sonra gaz problemi yaşayanlara, bunun olmaması için, yemeğin içine çok az Kimyon katması öneriliyor.

Şimdi efendiiiiim:) 
İlk olarak 1 su bardağı mercimeği, içinde taş vs. olmadığına emin olduktan sonra (evet gerekirse ayıklayarak) bir tel süzgeçe alıpi akan su altında karıştırarak, iyice yıkıyorum.

 


Süzdükten sonra bir tencereye alıyorum.
 


İçine 1 çay kaşığı kadar Tuz...
 


ve üzerini 2 parmak geçecek kadar Kaynar Su ilave edip, ocağın altını açıyorum.
 


Eğer mutfakta olacaksanız, işlemi hızlandırmak için, kaynayana kadar, tencerenin kapağını tam kapalı da tutabilirsiniz. Ama dikkat edin, bir anda taşıp, ocağınızı batırmasın:)
 

 


Kaynamaya başladıktan sonra, taşmaması için artık kapağını yarım kapatıyorum. 
 


Ara ara bir alt-üst edip karıştırarak, mercimekleri haşlıyorum. 10-15 dakika geçince, içinden bir tane mercimek alıp, biraz ılınınca tadına bakarak, istediğim yumuşaklık kıvamına gelmesine daha var mı diye kontrol ediyorum. 
 


Eğer henüz süre gerekiyorsa, üzerine temiz kaynar su ilave edip, biraz daha haşlıyorum.
 


Tekrar denediğimde, artık biraz biraz yumuşamaya başladıysa, şimdi mecimeğimin suyunu aynı tel süzgeçle lavabo içinde süzebilirim. 

Burada aradığım özellik şu: Ne dişe çok gelir dirilikte olsun, ne de yumuşamaya ve şekli bozulmaya başlamış olsun. Tam ikisinin arasında olması en ideali:) Çünkü bu sadece ön pişirme, yani az sonra biraz daha pişireceğim zaten.

 


Bir elimle sıcak tencere tutup, diğeriyle fotoğraf çekmeye çalışınca, bir titreklik durumu söz konusu olmuş. Amaç görmeniz ve fikir vermesi... Zaten anladınız siz onu:)
 


Şimdi onu süzdüm, o orada, haşlanmış halde beklerken, temiz bir tencereyi ocağa alıp, orta ateşte yemeğimin diğer malzemelerini pişirmeye başlıyorum. 

İlk olarak 2 yemek kaşığı kadar Zeytinyağını hafiften kızdırıyorum.

 


İçine küp küp doğradığım soğanı ilave ediyorum. Yemeklik Soğan kolayca nasıl doğranır, emin değilseniz, daha önce ayrı bir yazıda anlatmıştım, isterseniz buradan hızlıca bakabilirsiniz.
 


Bu esnada ben de biber ve domatesleri yemeklik doğruyorum. Yemeklik Domates nasıl doğranır, eğer emin değilseniz, buraya tıklayabilirsiniz.
 


 



Karıştırdığım soğanlar diriliğini kaybedip, hafiften sararınca, (yani bir kaç dakika sonra) içine ince ince kıydığım çarliston biberleri de tat vermesi için ekliyorum.


Onlar da beraber pişerken, yarım yemek kaşığı kadar Domates Salçası ilave edip, beraber kavuruyorum.



Şimdi de domatesleri ekliyorum. Dikkat ederseniz, her şey pişme zorluğuna göre ilave ediliyor:)


Kullanmak zorunda değilsiniz tabi ama çok az bir çeşni vermesi açısından ben içine, evde her zaman et suyu olmadığı için, çeyrek bulyon kadar et suyu tablet de katıyorum.



Üzerine önceden haşladığım ve süzdüğüm Mercimeği ve onun üzerini kapatacak seviyede Kaynar Suyunu ekliyorum.




Silme çay kaşığı kadar Tuz ve (arzu ederseniz) biraz Pulbiber ve Kuru Nane de ekleyip karıştırıyorum.





Ocağın altını da kısık ateşe alıyorum ve tencerenin kapağını kapatıp, tatların birbirine geçmesi için, biraz daha pişiriyorum. Tam istediğiniz yumuşaklığa ve tada geldiğini, siz de arada içinden bir tane alıp, ılınınca tadına bakarak tam emin olabilirsiniz:)



www.usengecsef.com
www.facebook.com/usengecsef
www.twitter.com/usengecsef
www.instagram.com/usengecsef
www.youtube.com/usengecsef
 
Toplam blog
: 230
: 5958
Kayıt tarihi
: 03.04.13
 
 

Öncelikle "Üşengeç Şef"e olan ilginiz için sizlere teşekkür ederim. "Şef" denilince aklınıza heme..