Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Eylül '12

 
Kategori
TV Programları
 

Adını Feriha Koydum “Emir’in Yolu” nereye gider?...

Adını Feriha Koydum “Emir’in Yolu” nereye gider?...
 

Kaynak: Show Tv


Adını Feriha koydum dizisinin Hazal Kaya’dan sonra Ferihasız nasıl devam edeceği merak konusuydu. Cuma günü yayınlanan bölümüyle yayına giren Emir’in yolu senaryo olarak kendisini toparlamış görünmekle beraber yeni katılan oyuncular konusunda yapımın yanlış seçim yaptığını düşünmekteyim.

Hazal Kaya gibi güçlü bir oyunculuk performansı sergileyen ve sergilediği oyunculuk başarısıyla da Feriha karakterini fenomenleştiren birinden sonra o boşluk iyi doldurulmalıydı.

Ferihasız yola devam edilirken birde yanlış oyuncu seçimiyle tek başına senaryoyla ve Çağatay Ulusoy’un oyunculuğuyla dizinin nereye gideceği konusunda bu yüzden çok emin olamıyorum.

Yeni karakterlere bakarsak Polis Can karakterini oynayan Zeynep Çamcı okullu olmasına rağmen nedense karakteri dolduramamış.  Recep İvedik ve Leyla ile Mecnunda oynadığı karakterlere ne kadar hayat verdiğini bilemem ama açıkçası bu rolde başarılı bulmadım. İlerleyen bölümlerde nasıl bir performans sergileyeceğini zaman gösterir okullu olduğu için belki zaman içinde kendisini toparlar, karakterin içini tam doldurur, bilemiyorum izleyip göreceğiz.

Ancak Sütkızımızı oynayan Beril Kayar için söyleyecek söz bulamıyorum,  tam bir fiyasko. Zaten oldum olası mankenlere tanınan oyunculuk fırsatıyla yaratılan kirliliğe tepkiliyim. Tabii aralarından gerçekten çok iyi oyuncular çıksa da her mankene ya tutarsa gibi bakılmasını doğru bulmuyorum. Yetenek varsa vardır yoksa yoktur. Beril kızımızda da maalesef bu yetenek yok. Elbise taşır gibi, fotoğraf çekimindeymiş gibi oyunculuk olmaz. Tüm bölüm boyunca tek bir mimik görmedim kızımızda. Replikleri düz metin okur gibi geçen kızımız sanırım kendisini hala podyumda sanıyor. Üzerine geçirilmiş kıyafetlerle köylü kızı mı yarattıklarını sanmışlar anlamadım doğrusu.

Birde Emir’in yeni aşkı olacağı söylenmekte.  Feriha’nın yerine yeni bir Feriha yaratacaklarmış. İyi de bu beceriksiz oyunculukla nasıl olacak o iş doğrusu merak ediyorum. Hele de akıllara kazınmış bir Feriha karakterinden sonra.

Şimdilik Emir’e düşünülen kızımız sütkız görünse de zaman içinde seyirci tepkisine göre yer değişikliği yapacaklarını düşünüyorum. Zira polis kızımızı bir yaklaştırıp bir uzaklaştırmaları ilk bölümden bu sinyalleri veriyor.

Velhasıl her iki kızımızda Emir’e uymamış. Madem Ferihasız Feriha yaratacaktınız öyle birini koysaydınız da kimse geriye dönmeler yaşamasaydı.

İlk bölümde yeni oyuncular arasında en iyi seçim anaokulu öğretmeni dadımız olmuş. Başarılı buldum kızımızı. Ona gösterilen özen başrol oyuncularına da gösterilebilseymiş keşke.

Oyuncu seçimi dışında özensizlik birçok yerde hissediliyor. Mantık hataları diz boyu. Örneğin Emir’in kardeşinin üç ayda koca delikanlı oluşu. Ferihalı bölümlerden Emir’in yoluna geçişteki bağlantı kopuklukları. Üç ayda yaşanan değişimde çıkan karakterlerin isimleri yer alırken gidişlerinde ki ya da ölümlerinde ki tutarsızlık.  İyi düşünülmeden seyirciye hikâye sunulmuş yersen der gibi.

Yeni hikâyeye gelirsek her ne kadar dizi yeni bir hikâye gibi görünse de dörtgen aynı. Kapışmalar hesaplaşmalar aynı olacak gibi duruyor. Sezonu bitirir mi sadece Emir için izlenir mi bundan tam emin değilim. Evet, Çağatay Ulusoy oldukça iyi bir oyunculuk performansı sergiledi ancak işte karşısına konulan oyunculara baktığımızda sırıtan kızlarımızın bu açığını ne kadar kapatır bunu kestirmekte zorlanıyorum.

Dizilerde neticede bu uyum göz boyuyor vasat bir senaryoyu bile öne çıkarıyor. Hem oyunculukta başarısız hem de böylesine uyumsuz olunca kızlarımız yani bilemiyorum işte.

Bir sınıf atlama hikâyesinden başka bir sınıf atlama hikâyesini seyirciye benimseteceklerinden de kuşkuluyum. Dediğim gibi Hazal Kaya’nın kattıklarıyla ve Feriha karakterinin sevilmesiyle o sınıfsal mücadele seyirciyi sarmıştı. Sütkızımız daha şimdiden seyirci tarafından benimsenmemişken hikâyenin ana teması olan bu konu seyirciyi bu sefer kucaklamayacaktır.

Yani eski şaşalı günlerini yakalaması sanırım mucize olur.

Tabii Cuma’nın yeni dizilerini de göz ardı etmemek gerekir. Huzur Sokağı’da bu gece görücüye çıktı. Oldukça da iyi bir performans sergiledi. Gerek oyuncular gerekse hikâyesiyle. Daha detaylı ilerde ele almak istiyorum bu diziyi şimdilik detaya girmeden şu kadarını söyleyebilirim Cuma’nın izlenen dizileri arasında olacaktır. Henüz diğer kanalların Cuma için belirledikleri diziler görücüye çıkmamışken Emir’in yolunun açık olacağını söylemek erken olur.

Asıl kapışma ve savaşlar Eylül’ün 17’sinden sonra başlayacak TNS ölçümlerinin devreye girmesiyle.

Kimin yolu yol olacak kimin yolu kapanacak o zaman göreceğiz.

Tek söyleyebileceğim sadece Emir’in değil bu yıl herkesin işi zor.

Sezona Emir’in yoluyla girdik hadi hayırlısı.:))

oyatekin@gmail.com       

https://twitter.com/#!/oyatekin (@oyatekin)

http://yurthaber.mynet.com/yazarlar/tum/1/o.tekin35        

Not: Burada yazılan tüm yazılarım elektronik imza ve zaman damgası güvencesi altında yasal hakları korunmaktadır. Hiçbir şekilde basılı ya da elektronik bir ortamda (CD, Internet vs.) kaynak gösterilmeksizin izin alınmadan kullanılamaz.

 
Toplam blog
: 295
: 3718
Kayıt tarihi
: 01.10.06
 
 

Milliyet Bloğa nasıl geldim ve nasıl yerimi aldım bilmiyorum. Sanırım uzun yıllar okuduğum bölüml..