Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '13

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Adıyaman tanıtım günleri -1-

Adıyaman tanıtım günleri -1-
 

Adıyaman Tanıtım Günleri -1-

 

Birkaç gündür Ankara’daydım. Adıyaman tanıtım günlerine katılanlardan biriydim Hem tanıtım günlerindeki havayı bir yazar olarak gözlemledim, hem de kendi naçizane kitaplarıma ait bir stant açtık. Aynı zamanda da Adıyaman Gazetecileri Cemiyeti bünyesinde; Adıyaman bölgemizde günlük,  haftalık ve aylık çıkmış olan gazetelerin ve dergilerin tanıtımını yaptık.

Bu yıl ilki yapılan ve teması huzur kenti Adıyaman olan Adıyaman tanıtım günleri etkinliği Adıyaman valiliği, Adıyaman Belediyesi başta olmak üzere, Adıyaman’dan onlarca kurum, kuruluş yetkilisi ve çalışanlarıyla, onlarca şirket ve onlarca esnaf, ürünlerinin bulunduğu stantlar açacaklardı.

Günler, haftalar hatta aylar öncesinden yapılan hummalı çalışmalar, organizasyonda yer alacaklar, haberdar edilerek katılımları sağlanmaya çalışıldı.

Bereketli toprakların güzel insanları,

Yüreği kıpır kıpır olan özel insanlar,

Sevgi, saygı ve muhabbet dolu olan Adıyaman’ın güzel insanları…

Barışın ve kardeşliğin ana merkezi, sosyal, kültürel değerlerin, tarihi ve turistik zenginliklerin membaı olan Adıyaman şehrinin adı  yaman olmayan insanının ve henüz dışarıda keşfedilmeyen bakir güzelliklerin ve zenginliklerin ana merkezinin artık bilinmesi zamanı gelmişti. Uzun yıllardır hep Adıyaman tanınmadığından, yeterince tanıtılmadığından sitem eder, bu kadar değere sahip olan bir yere, yeterince yerli ve yabancı turist gelmediğinden yakınırdık. Kadim uygarlıklara ev sahipliği etmiş, Kommagene gibi bir krallığın başkenti olmuş, dünyanın sekizinci harikası olarak kabul edilmiş Nemrut dağına sahip olması, Cendere, Karakuş Tümülüs’ü, Antik Perre krallığı, Menzil gibi İnanç merkezi, Peygamberi gözle gören iki Sahabiden biri olan Safvan Bin Muattal gibi zata sahip olan Adıyaman’ın, yer altı ve yer üstü zenginliklerinin, güler yüzlü, tatlı dilli olan o insanların artık tanınması zamanı gelmiş, geçiyordu artık.

Adıyaman Valisi Ramazan Sodan zamanında, Adıyaman tanıtım günleri gündeme geldiğinde; Adıyamanlılar olarak topyekûn bir heyecan fırtınasına kapıldıydık.
Öyle ya, her ilin tanıtım günleri oluyordu da, Adıyaman’ın tanıtım günleri neden olmasın!

Huzurun, güvenin ve barışın üst seviyede olduğu,  farklı inançlara mensup insanların iç içe yaşayarak girift hale geldiği, bunun da Adıyaman’ı zenginleştirdiği, terörün pirim görmediği, albenisi hayli fazla olan Adıyaman’ın neden tanıtım günleri olmasın ki?

Atom karınca misali, geldiği günden beri Adıyamanlıların takdirini, gönlünü kazanmış, gönüllerini fethetmiş, gece gündüz demeden büyük ve anlamlı bir koşuşturma içerisinde Adıyaman’ın beklenen ve özlenen bir marka, arzulanan, imrenilen büyük bir hedef şehir haline getirme çaba ve gayretleriyle, Adıyaman tanıtım günlerini sözde bırakmayarak,  uygulama aşamasına getirmesi gerçekten Adıyaman için bir kazanım, takdir edilesi büyük bir kazançtır.

Artık öyle bir yere geldik ki hiç kimse Adıyaman sahipsizdir diyemeyecek sanırım. Adıyaman’ın da kendisini tanıtacağı, ifade edebileceği, değerlerini tanıtabileceği, tarih, inanç, turizm zenginlikleri bakımından cazibe merkezi haline gelebileceği bir ortamda, huzur kenti olabilecek güzel bir başlangıç yapacaktır. Belirlenen bir strateji çerçevesinde, Adıyaman dışındaki, Adıyamanlılara ve olmayanlara gecikmiş de olsa, Adıyaman ve ilçelerindeki kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum örgütleri, özel şirket ve gerçek kişilerin yeme, içme, kullanılan alet ve edevatlar,  folklorik, sosyal giyim-kuşam, el sanatları ve diğer malzemelerin tanıtılması hedeflenmiştir.

İşte bu bağlamda, 4 gün sürecek olan Adıyaman Tanıtım Günleri’nin 1’ncisi 27–30 Haziran arasında Ankara Atatürk Kültür Merkezinde(AKM) yapılacak olan programın açılışı 27 Haziran Perşembe günü saat 12.00’de açılışı yapılacaktı.

Elbette bu konuda yazar, şair ve gazeteci ve basın mensuplarının sorumlulukları da göz ardı edilmeyeceğinden, Adıyaman Valiliği bünyesinde, Ankara’ya gitmesi için bir araç tahsis edildi.

Sizlere Ankara’daki Adıyaman Tanıtım günlerinde, bir yazar olarak gördüğüm, şahit olduğum, izlenimlerimi, gözlemlerimi ve yorumlarımı paylaşacağım.

Yazılı ve görsel basının yazarından, sahibinden, kameramanından, muhabirinden, neyzenlere ve Adıyaman Belediyesi Sodes bünyesindeki folklor ekibinin de bulunduğu bir otobüsle Ankara AKM’de yapılan huzur kenti Adıyaman tanıtım günlerine katılmak üzere 26.06.2013 tarihinde,  gece saat 10 gibi yola çıktık.

Bu yolculuğu daha güzel, zevkli ve eğlenceli hale getiren; Adıyaman Basın Müdürü Ahmet Pancar, Valilik basından Gaffari Çelik, Mustafa Kavak, Mustafa Yücekaya, Metin Harıkçı ve oğlu Muhammed Harıkçı,  Erdal Özkaynar, Kemal Öner, Mustafa İlik, Ahmet Arslantaş, Burak Cansel, Hamit Yaşar, Zeynal Boz, Zeynal Karasu, Orhan Karakaş, Selahattin Alptekin, Selçuk Akbaş,  bendeniz Kerim Baydak ve adlarını bilemediğim neyzenler ile folklor ekibinin değerli gençleri ve hocaları…

Geride kalanların sorumluluğunu üstelenen Vali Yardımcısı Sayın Levent Öztin’in bizleri uğurladıkları andan sonra, bir düşünün bakalım, saydığım isimlerin içinde bulunduğu bir otobüsün havasını, meydana gelebilecek, gırgırı, şamatayı, havalarda uçuşan esprileri…

Tabi bir de kıl çadırı…

… Devam edecek.

 

 

Kerim BAYDAK

kbaydak61-artan @hotmail. com

 

 

 

 
Toplam blog
: 1022
: 214
Kayıt tarihi
: 06.11.12
 
 

Kerim BAYDAK 01.01.1961  ADIYAMAN  doğumlu.. 2003 yılında Anadolu Üniversitesi  İşletme Fakultesi..