Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '11

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
Okunma Sayısı
367
 

Adli sicil kaydı 5 TL. neden?

Adli sicil kaydı 5 TL. neden?
 

 Yeni işe başlayacak olmamdan dolayı bazı evrakları hazırlamam gerekiyor.

Bu evrak hazırlama işinin aslında tümden gereksiz ve saçma bir iş olduğunu düşünüyorum.

Gereksiz görmemin nedeni ise; zaten benimle ilgili her türlü bilgi devletin kayıtlarında var. Bilgilerimi devletin kurumundan alıp, yine götürüp devletin kurumuna teslim etmek çok saçma. Üstelik televizyonlarda, artık bu belgelerin istenmeyeceği söylenmişti.

Bu bilgileri kurumlar, araya ben girmeden, benim teslim etmeme gerek kalmadan birbirlerine ulaştırabilirler. Devletin kurumları arasındaki koordinasyon eksikliği benim sorunum mu?

Tabii bu saçma işin gereklerini yerine getirmek için sabah erkenden kalkıp  Adliye’ye gittim.

Kapıda ilk karşılaştığım yazı:

“Adli sicil kaydı için nüfus cüzdanı, dilekçe ve 5 TL ile başvuru yapılır.”

Buradaki 5 TL’yi ben anlayamadım. Bu parayı ben neden ve ne için veriyorum anlamadım.

Tabii ben bunları kendi kendime düşünerek dilekçe verilen masaya gittim ve bir dilekçe istedim.

Yine çok şaşıracağım bir şeyle karşılaştım. Memur benden fotokopi, hiç bir özelllliği olmayan bir dilekçe için 25 kuruş istedi. Benden zaten 5 TL alacaklar. Bu dilekçe parası da 5 TL’nin içinde olamaz mıydı?

25 kuruş verip dilekçemi aldım, doldurdum ve diğer memura 5 TL ve nüfus cüzdanım ile birlikte teslim ettim. Memur yarım saat sonra almamı söyledi.

Dediği gibi yaptım. Yarım saat sonra gidip “Adli sicil kaydı yoktur” yazılı, bir bilgisayar çıktısından ibaret olan, vasıfsız bir belgeyi aldım ve oradan ayrıldım. Memurlara bu kafama takılanlarla ilgili hiçbir şey sormadım, her hangi bir tepki göstermedim. Biliyorum ki onlar sadece kendilerine verilen emri yerine getiren insanlar. Görevini yapmakta olan bu insanları üzmeye, onları rahatsız etmeye gerek yok. Ama Ankara’dakilerin rahatsız olmasını istiyorum. Bu 5 TL’nin emrini verenleri ya da senelerdir uygulanmakta olan bu saçmalığı kaldırmayanları rahatsız etmeyi çok istiyorum.

Ben özel sektörde çalışmakta olan bir öğretmenim. Bir dershaneden ayrılıp diğerine geçtim. Biz özel sektörde çalışan öğretmenler de devlet öğretmeni gibi MEB’e bağlıyız. MEB’e bağlıyız ama MEB’in de  hayrını göremeyen insanlarız. MEB, hiçbir şekilde bizim haklarımızı korumuyor, özlük haklarımızla, çalışma koşullarımızla  ilgilenmiyor. Özel sektörde çalışan öğretmenler tamamen sahipsiz ve ortada kalmış durumda. Tabii böyle sahipsiz bir şekilde ortada kalanları da kurtlar kapar. Biz kurtların eline düştük ve etlerimiz didik didik, lime lime ediliyor. Ama kimin umurunda?

Yani MEB, özel sektörde çalışan öğretmenlerle ilişkisini sadece bu saçma sapan evrakları toplamaktan ibaret görüyor. Adliyeden aldığım belgeyi kuruma veriyorum, kurum İl Milli Eğitim’e veriyor.

Pekii, İl Milli Eğitim bunu doğrudan kendisi adliyeden alamaz mıydı? Ya da bu kadar uğraşmasına gerek yok, e-devlet diye bir şey var. Benimle ilgili gerekli olan her bilgi devletin kayıtlarında var. Bir tıkla oradan alamaz mıydı? Ama bunu yapmaz. Yaparsa eğer, kim saçmalayacak? Saçmalamak lazım çünkü. Saçmalamadan olmaz!

Saçma sapan işlerle uğraşan ve uğraştıran; bu işlere  zaman ve para harcayan, harcatan bir ülkeyiz biz.

https://twitter.com/#!/syukselozturk

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bürokrasinin mengenesini halkın sırtından kaldırmak daha çok uzun yılları alacaktır. Binlercesi kaldırıldı ama yinede bir çok evrak milyarlarca paraya mal olmakta, insanların çok değerli olana zamanını boş yere almaktadır. Umarım kısa zamanda bahsettiğiniz gereksiz teferruatlar giderlilir. ama daha almamaız gereken çok yol var.. saygılarımla...

Metin TOPÇU 
 05.10.2011 9:04
Cevap :
Teşekkürler Metin Bey...  05.10.2011 22:22
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 69
Toplam yorum
: 198
Toplam mesaj
: 38
Ort. okunma sayısı
: 1819
Kayıt tarihi
: 13.04.09
 
 

1977 Sakarya doğumluyum. İstanbul Üniversitesi Tarih bölümünden 2000 yılında mezun oldum. Özel bir..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster