Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '13

 
Kategori
Anılar
 

Adnan Menderes asılması ve babamın yaşanmış anısı,

Adnan Menderes asılması ve babamın yaşanmış anısı,
 

Bugün 17 Eylül, rahmetli Adnan Menderes’in idam edilmesinin 52. ci yılı. Ben o zaman henüz 12 yaşında çocuktum. İlkokulu yeni bitirmiştim. Babam rahmetli koyu bir Adalet Partili ve Adnan Menderes’i çok seven biriydi.

Biraz önce Blog yazarlarımızdan Dursun Tombul’ un  “Türk siyasi hayatının yüzkarası: 17 Eylül 1961 - Adnan Menderes’ in idamı” adlı Blog yazısını okudum. Yazısına yaptığım yorumda, çok duygulandığımı yazmıştım. O duygu yoğunluğundan çıkamadım ve aklıma gelen Rahmetli babacığım Mehmet Balcılar’ın bana sağlığında anlattığı bir anısını okuyucularımıza aktarmak istedim.

Babam zeytin ve zeytinyağı komisyonculu yapıyordu. Tarihini tam hatırlayamıyorum. Herhalde Adnan Menderes’ in idamından 2-3 yıl sonra olabilir. İşi icabı Ayvalık’ a gitmiş. Çarşı içinde sakal tıraşı olmak üzere bir berbere girmiş. Tıraş olurken, muhabbete başlamışlar. Berber sormuş; “Sen nerelisin hemşerim” demiş. Babam; “Aydınlıyım”. Berber; bir adım geri çekilerek, babamın yüzüne ters ters bakmış. “Siz ne biçim Aydın’ lısınız, dilbarım adam Menderes'i nasıl astırırsınız, niçin tüm Aydın'lılar olarak ayağa kalkmadınız” der. Ve hışımla boynundaki havluyu hızla çeker. “S. tir hadi buradan” der, dükkanından kovalar. Babam arkasına baka baka, berber dükkanından çıkmış. Hiçbir cevap da verememiş.

Bu anısını laf sırası geldiğinde birkaç kez dinlemiştim kendisinden.

Time Dergisine kapak olmuş, büyük insan ve devlet adamımız Adnan Menderes, Fati Rüştü Zorlu ve Hasan Polatkan’ı rahmetle anıyor, Allah taksiratlarını afetsin, Nur içinde yatsınlar, diyorum.

Saygılar, sevgiler.

Abdurrahman Balcılar

Twitter: abdurrahman balcılar@abbalcilar

Mail : ab.balcilar@hotmail.com


Blog: milliyet.com.tr/cansever

  

 
Toplam blog
: 2032
: 2969
Kayıt tarihi
: 18.06.12
 
 

Emekliyim. Doğayı, Sabahın erken saatlerinde doğada yürümeyi, Hayvanları, bilhassa köpekleri çok se..